Reklama

Reklama

Sněhurka a lovec

  • USA Snow White and the Huntsman (více)
Trailer 1

Mocná čarodějnice Ravenna (Charlize Theron) se lstí vetřela do přízně krále prosperující a mocné říše, který z ní záhy udělá královnu a pak zemře. Ravenně ale podle proroctví kouzelného zrcadla stojí ve štěstí nevlastní dcera Sněhurka (Kristen Stewart) a posedlost vlastní krásou, kterou by si ráda uchovala navěky. Všechny problémy by vyřešila Sněhurčina smrt, jenže dívka právě uprchla z domácího vězení do Temného lesa, odkud se ještě nikdo živý nevrátil. Ale královna potřebuje mít jistotu, a tak si najme odvážného lovce (Chris Hemsworth), který dostane za úkol ji vystopovat a přivést zpátky. Jeho sebevražednou misi komplikují nejen podivuhodní obyvatelé, kteří les obývají, ale také to, že Sněhurka není jen tak obyčejná holka. Klidu na práci lovci nepřidává ani statečný princ (Sam Claflin), jenž pro ni má slabost už od dětství, a hlavně partička sedmi trpaslíků, kteří sice nejsou tak roztomilí jako Prófa a Stydlín, zato se umí náramně ohánět se sekyrou a vědí, že se Sněhurkou jim svitla naděje na záchranu temnotou zmítané říše. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (60)

Trailer 1

Recenze (1 647)

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Dlouho jsem odolával, až jsem se na to podíval. Dost mě odrazoval fakt, že z pohádky (což je teď v módě) se najednou stane něco akčního, dramatického...No ale koukl jsem se a zas tak moc mi to nevadilo. Film bych hodnotil tak na 2 hvězdičky (režie, kostýmy, efekty), ovšem 3. hvězdičku si zasluhuje Chris Hemsworth, kterej, kdyby tady snad nehrál, asi bych se na to jen tak nepodíval. Co se týče Charlize Theron, tak její role v poslední době nemám moc rád a Stewart je prostě Twilight, kterej nesnášim...a rtíky prostě nesevře. Jinak, trpaslíci potěšili...65% ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

Na tento film jsem šel do kina, protože trailer sliboval nadprůměrnou podívanou se skvělou hereckou trojicí. Nicméně opravdu jsem byl překvapený, jak se mi tahle nová Sněhurka líbila. A není to jen bezchybným castingem (geniální Charlize Theron, skvělá Kristen Stewart, sympatický Chris plus parádní trpaslíci) ale i tou krásně ponurou atmosférou, ve které se film odehrává. Právě na ní vše stojí a pak jde krásně vidět ten kontrast, když se hrdinové dostanou do trpasličí vesnice (vidíme slunce, barvy, no prostě vše, co nám chybělo v první polovině). K tomu parádní hudební podkres (nejsilnější scénu celého filmu má na svědomí hudba, SPOILER! když po smrti jednoho z trpaslíků naši hrdinové putují po zemi a pohřební píseň, kterou zpívali, najednou zpívá zpěvačka) KONEC SPOILERU! Prostě a jednoduše, tomuhle filmu jsem věřil, že bude nadprůměrný, ale že až takhle (na konci jsem si uvědomil, že mu prakticky nemám co vyčíst) to jsem opravdu nečekal, jak by řekl klasik. Druhé zhlédnutí napoví víc, ale pochybuju, že by mé nadšení nějak extra vyprchalo… 100 %. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

(Jakkoli se domnívám, že v tomto případě není moc o čem SPOILERovat, raději nečtěte před zhlédnutím filmu.) Ani víla, ani drak. Moderní zpracování archetypálního příběhu se epicky rozpíná na území Hry o trůny (rádoby drsné venkovské prostředí, incestní vztah mezi sourozenci), Pána prstenů (četné „putovací“ money shots), disneyovek (vílí les), Bessonovy Johanky z Arku (včetně nepatřičného spirituálního rozměru) a videoherních fantasy rubaček (efektní, nekrvavé sekání nepřátel, částečně i Sněhurčino oživení, přítomné ovšem zřejmě ve všech verzích). Modernost přitom, až na špatně čitelný feministický podtext, netkví v reinterpretaci nebo v přesazení známého příběhu do jiného kontextu, scenáristé jednoduchou vyprávěnku prostě roztáhli na celovečerní velkofilm, takže nám nezbývá, než si postupně odškrtávat známé situace. Okamžitá rozpoznatelnost předlohy a nijak neznejišťované vědomí, jak to celé dopadne, přirozeně odvádí pozornost od obsahu k rozmanitým pamlskům pro oko (většina scén s královnou) a ucho (z Anglie importovaní trpaslíci). Pohádkově černobílé rozdělení sil bohužel není nijak relativizováno a budete-li chtít namísto anemické princezně fandit emancipačnímu boji Charlize Theron proti patriarchálnímu řádu, film vás v tom nijak nepodpoří. ___ Královnino paranoidní hájení vydobyté pozice, doprovázené vsugerovanou potřebou být nejkrásnější, by se přitom krásně dalo využít k nadčasovému komentáři genderové nerovnoprávnosti, k níž tradiční (a filmem zvolený) závěr naopak přispívá. Za pozornost stojí, že zatímco poslušná Sněhurka dochází k pochopení „své“ pozice bez autoritativního usměrňování, ovšem obklopena macho muži, agresivnější královna byla dle letmých náznaků k pohrdání mužským pokolením vedena matčinou výchovou a poslušně doprovázena jen zženštilým bratrem. Vrcholný akt Sněhurčina vzdoru následuje po sérii útrap završených její klinickou smrtí, kdy si navlékne asexuální zbroj, sloužící k odrážení šípů stejně jako mužských pohledů (vzniká tak opozice Sněhurky jako "butch" a Královny jako "femme" ženy, čím se ještě víc zamotává již tak nejistá sexuální orientace postav). Svou výlučnou pozici mezi muži Sněhurka paradoxně získává tím, že se vzhledově sama jedním z nich stane (přesný opak královnina neustálého sebe-zkrášlování). Je ovšem možné, že právě tento typ hrdinek, které se ke svému vítězství, jež považují za zasloužené ze své princeznovské podstaty, musí „probolet“, dnešní dívky (ne nutně jenom fanynky Twilightu) vyhledávají. Muži Sněhurku věrně následují až poté, co její utrpení dosáhne maxima (ač ten, kdo viděl Mučedníky, by k jejímu líbeznému sesutí na zem mohl mít námitky). Topos trpící hrdinky zde oproti melodramatům nevyvolává primárně „neproduktivní“ dojetí, nýbrž podmiňuje aktivní boj. Paradoxně boj o opuštěný domov, kde jsou možnosti ženské emancipace z principu omezené. Otázku, nakolik závislé bude Sněhurčino vládnutí na mužích, ponechává film raději bez odpovědi. Nabízí se vícero možností, jak symptomy nové filmové Sněhurky interpretovat, obávám se ale, že bude málo těch, které by vyzněly jednoznačně ve prospěch žen. ___ Sněhurka a lovec je filmem navenek přitažlivým, leč s každou seškrábnutou vrstvou méně a méně přesvědčivým v tom, co a jak nám chce sdělit. 65% () (méně) (více)

Superpero 

všechny recenze uživatele

Úžasná pohádka pro dospělé. Děti se budou bát, ale já jsem si to užil. Takhle dospělou a skvěle atmosférickou pohádku / fantasy jsem neviděl snad od dob Jestřábí ženy. Je to skvěle natočené a dýchá z toho ponurá atmosféra. Když Sněhurka přijede do vesnice a obklopí jí ty zdegenerovaný vidláci, tak si to nezadá s Deliverance. O to větší byla katarze v barvičkami hýřícím lese víl. Herci jsou taky bezva. Nejvíc asi utkví opravdu skvěle psychopatická Charlize Theron, ale Kristen Stewart tu hlavní roli zvládla s přehledem a Chris Hemsworth se na tyhle namakaný, vousatý bojovníky megahodí. No prostě jsem si to náramně užil. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Nepopieram, že tento tradičný rozprávkový príbeh potreboval facelift aj pre súčasné konzumné publikum. Spočiatku som bol voči tomuto dravému spracovaniu skeptický, ale ako sa ukázalo, nemal som byť prečo. Ak si potrpíte na tradičnom príbehu, pozrite si toto telenovelácke spracovanie. Tu však ide o plnokrvné fantasy s množstvom akcie a veľmi nápaditým audio-vizuálnym spracovaním (ohromujúce krajinné zábery, burácajúci hudobný doprovod) prípomínajúcim motívy LoTR-a. Popri základnej zápletke vernej originálu sa rozohráva zaujímavá partička a tvorcovia sa veľmi lišiacky pohrali s postavami, medzi ktorými dominuje démonická Charlize. Určite by potešil väčší priestor pre trpaslíkov. Ich obsadenie (Hoskins, McShane, Jones) si o to priam žiadalo. Pripájam sa aj k bojkotovaniu obsadenia Kristen Stewart, rola Snehulienka mala byť výzvou a cťou, ale v tomto hereckom (ne)nasadení by som jej neuveril ani nos medzi očami. Je to škoda, pretože práve ona mala byť tým, k čomu si divák vytvorí vzťah. Klasika teda ostáva neprekonaná, ale pokiaľ to neberiete ako priameho konkurenta (ako rozprávku pre deti určite neodporúčam), tak sa určite zabavíte. 75%. ()

Galerie (147)

Zajímavosti (37)

  • Jedná se o jednu z mála filmových verzí známé pohádky, kde nebyli do rolí trpaslíků obsazeni herci malého vzrůstu. Místo toho bylo využito speciální trikové techniky, díky níž herci vypadají mnohem menší, než jsou ve skutečnosti. Film si kvůli tomu vysloužil vlnu kritiky ze strany malých lidí z filmové branže. Např. Warwick Davis to veřejně přirovnal k tomu, jako by se někdo pokoušel přebarvovat bílé herce na černo, aby mohli hrát černošské role. (Ajka1)
  • Postava lovce (Chris Hemsworth) se jmenuje Eric, ačkoliv ve filmu jeho jméno nezazní ani jednou. (Ajka1)

Související novinky

Připravte se na záplavu pohádek

Připravte se na záplavu pohádek

26.04.2016

Ačkoliv pokračování Sněhurky a lovce ukázalo, že se diváci nehrnou na každý pohádkový film, ty od Disneyho se pravidelně mění v hity. Loni to prokázala Popelka a letos hlavně Kniha džunglí, která… (více)

Jason Bourne vs. Aragorn?

Jason Bourne vs. Aragorn?

20.06.2015

V Universalu letos slaví jako o život. Z Padesáti odstínů šedi, Rychle a zběsile 7 a Jurského světa se vyklubaly neskutečné hity a nadcházející animák s Mimoni dopadne stejně. Na příští rok pak… (více)

Star Wars hledají režiséra

Star Wars hledají režiséra

02.05.2015

Rozchody režiséra a studia nejsou zas tak neobvyklé. V nedávné době potkaly třeba Ant-Mana (Marvel a Edgar Wright) nebo spin-off Sněhurky a lovce (Universal a Frank Darabont), nejnověji pak ztratil… (více)

Lovec bez Darabonta

Lovec bez Darabonta

17.01.2015

A další krásný příběh s ponurým koncem. Prequel Sněhurky a lovce nazvaný The Huntsman měl režírovat věhlasný Frank Darabont (Vykoupení z věznice Shawshank, Zelená míle), pár týdnů před natáčením jej… (více)

Reklama

Reklama