Reklama

Reklama

Tyranosaurus

  • Velká Británie Tyrannosaur (více)
Trailer

Obsahy(1)

Největší kvalitou soustředěného, formálně strohého a neokázalého snímku jsou herecké výkony hlavních představitelů, Petera Mullana a Olivie Colmanové, kteří si zopakovali své role z Pod psa a oba i s režisérem získali za své výkony mezinárodní ceny na letošním festivalu Sundance. Celovečerní debut Paddyho Considinea vychází z jeho krátkého snímku Pod psa, v němž zkoumal postavu zahořklého agresivního vdovce Josepha i jeho setkání s prodavačkou Hannah, pracující v charitativním obchodě. Zatímco Josepha pro sebe podle vlastních slov objevil důvěrně, postava Hannah ho nadále lákala. Considine nabízí syrové, temné drama o dvou osamělých bytostech, jejichž osudy postupně odhaluje. Vychází tak najevo, že Hannah, jejíž víra a dobrota se Josephovi zpočátku zdály jako uklidňující útočiště, žije v pekle mnohem horším, než si kdo dokáže představit. Vztah, který se mezi nimi nesměle rodí, může být pro oba nadějí na vykoupení... (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (107)

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Nenápadný anglický herec Paddy Considine se tímto filmem snažil ukázat, že zvládá i scénář a režii a docela se mu to povedlo. Psychicky hodně náročný snímek, který v sobě prakticky neobsahuje světlejší chvilky a po celou dobu nás bombarduje depresivními obrazy zlých a psychicky nevyrovnaných lidí. Zajímavé ale těžko stravitelné a snadno zapomenutelné. ()

HareS 

všechny recenze uživatele

Pozostatky z Jurského parku. Či skôr prevedenie krátkometrážnej prvotiny Paddyho Considinea do celovečerného debutu, pohrávajúceho sa s existenciálnou trýzňou a stratou zmyslu premárnených životov dvoch osamelých zblúdilcov, žijúcich uprostred šedivej okrajovej štvrte severoanglického Leedsu. Neokázalosť a civilnosť ako samozrejmé trademarky britskej nemainstreamovej (alebo nielen tej) tvorby, tvoria aj Tyrannosaurovu neoddeliteľnú súčasť. Film ľahko preložiť ako vztýčený prostredník otvorene ukazujúci k Bohu, ktorý nie a nie Josephovi pomôcť. Nie sú nám predkladané žiadne manipulatívne, či iné lacné prostriedky, ktoré by iba vnucovali povrchne empatické cítenie s postavami. Práve naopak. Emócie musíme hľadať sami, za zachmúrenými tvárami ústredných postáv, nevidiacich zmysel svojho ďalšieho bytia, za šedivo strohými kamerovými kompozíciami. Avšak stretnutím Josepha a Hannah pomaly začnú praskať ľady, hoci ich úplné nalomenie je len na divákoch. Hyper-optimista by mohol namietať, že z filmu boli vystrihnuté všetky scény ukazujúce nám postavy vo svetlých okamihoch, v okamihoch, keď ich životmi sprevádza šťastie. Ale práve metódou absencie čohokoľvek pozitívneho však Considine silnejšie podtrhuje šedivú realitu tej fázy života, keď vysloviť viac ako len vetu Nemám nikoho, je nemožné. Komorné, neprikrášľujúce, depresívne i asketické a nehľadajúce svetlé stránky života tam, kde nie sú, to je Tyrannosaur. Britský civilizmus v duchu Kitchen sink drám Linsay Andersona či Kena Loacha, za ktorého postupné zarývanie sa pod kožu môže predovšetkým Peter Mullan v hlavnej úlohe. Ten, kričiaci po vzore Mela Gibsona Freedom, len potvrdzuje svoj kultový herecký status. 85% ()

Reklama

mcb 

všechny recenze uživatele

Velice povedený režijní debut. V nepříjemném, civilním a značně sebedestruktivním dramatu však divák díky uvěřitelnosti a přesným hereckým výkonům překousne i to, že podobných sociálních sond do z*urvených životů už tady bylo nespočetně mnoho. Práce s kamerou, zvuky a psychologií postav na debut velice zdařilá. A ten emocionálně strhující závěr! ()

FlyBoy 

všechny recenze uživatele

[MFF 2011, Karlovy Vary] Na "Tyranosaura" som sa dostal nedopatrením a vôbec túto zhodu okolností teraz neľutujem. Zastáva totiž post nelichotivý, bezútešný-post depresie. Zo samoty, domáceho týrania a vlastnej deštrukcie klíčia stavy/skraty o ktorých diskutovať alebo ich nebodaj inscenovať znamená mať v sebe (málo sa vyskytujúcu) danosť ľudskosti. Paddy Considine ju evidentne má, pretože aj keď sa zväčša zaostruje na hrubé, nedôstojné, podlé činy, tak práve v nekonfliktných okamihoch necháva voľný prienik emocionálnym šípom, ktoré majú síce krátky dostrel - pôsobia schématicky, ale sú na chlp presne zamierené a vlastnia ostré hroty. Zabezpečiť spravedlnosť, nabrať odvahu k zmysluplnému rozhodnutiu či zmobilizovať posledné sily? Z vlastnej skúsenosti vieme, že na tieto mentálne pochody je niekedy už príliš neskoro a dokladuje to aj koncové, "nekomentovateľné" rozuzlenie. Údel bezmocnej kapitulácie. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,I ZVÍŘE SNESE JEN NĚJAKOU MÍRU BITÍ A PONIŽOVÁNÍ, NEŽ MU PŘESKOČÍ A ZAČNE SE BRÁNIT. TO JE PŘÍRODA, ZNÁŠ TO“..... /// Komorní film, kde se mužská část populace chová jako hovada a ženská jako krávy (Anglie? Nepřežil bych....). Jednoduchej osud obyčejňáckej lidí, hledajících pocit bezpečí, únik z kupy sraček. Bůh vám nepomůže, musíte si pomoct sami! Možná tohle vede ve spojení dvou zbytečnejch lidí a možná, že díky tomu přestanou bejt zbytečný. Možná...cesty Páně jsou nevyzpytatelný. Za drsnou Josephovou šlupkou jsou vidět city a příběh nutí k zamyšlení, jakej je rozdíl mezi ním, mnou, tebou a zbytkem světa? Každej má možnost se změnit. I když v ty sračky nevěří. 3a½! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chtěl bych bydlet na Anglickým venkově. 2.) Baví mě filmy, po kterých mívám deprese. 3.) Thx za titule ,,unchained“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()

Galerie (24)

Zajímavosti (2)

  • Režisér Paddy Considine věnoval film své matce Pauline Considine. (Čulo)
  • Peter Mullan a Olivia Colman si zopakovali své role z filmu Pod psa (2007), který také režíroval Paddy Considine. (Beastmaster4)

Reklama

Reklama