Reklama

Reklama

VOD (1)

Poslední léta svého života tráví Margaret Thatcherová osaměle v soukromí. V halucinacích promlouvá se svým zemřelým manželem a promítají se jí hlavní události jejího života. Narodila se jako dcera hokynáře a po studiích na Oxfordu se už od začátku 50. let začala angažovala v komunální politice... (TV Prima)

Videa (35)

Trailer 4

Recenze (710)

Madison 

všechny recenze uživatele

Meryl Streep opäť dokazuje, že je najväčšou žijúcou herečkou, ale plytvať jej úžasným chameleónskym talentom v tak nezaujímavej a skratkovitej filmovej biografii, si nezaslúžila. Hoci sú politické výpovede Olivera Stonea príliš sofistikované, nechýba im punc kvality a určitá osobná zaangažovanosť k daným témam. Llloyd nezvládla obsah a diváka, očakávajúceho nadhľad a korektnosť, určite neuspokoja paranoidné zbytočné prvky, ktoré Margaret Thatcher stavajú do pozície nevyrovnanej seniorskej schizofreničky. Rozvrstvovanie viacerých dejových línií len svedčí o scenáristickej bezmocnosti a neschopnosti podať divákovi seriózny politický výklad o významnej osobnosti Veľkej Británie. ()

playboxguest 

všechny recenze uživatele

Bože, ta Meryl je prostě dechberoucí, tý bych, za to, co tu předvádí, z fleku vrazila pět hvězd. Škoda, že je z filmu tolik cítit, že by s méně talentovanou herečkou značně ztratil, protože je de facto o ničem a žádnou dějovou linii nenaplnil ničím výraznějším. Část s nejstarší Margaret mi navíc připomíná přes kopírák vzatou Iris Murdochovou, v jejímž příběhu si Jim Broadbent zahrál (shodou náhod?) dost podobnou roli. Ať už bude pro vás tenhle film znamenat cokoli, pro mě je to jednoznačná "one woman show" Meryl Streepové, která je tak výborná, že jsem i film tematicky mně vzdálený vydržela s napětím i úsměvem na rtech sledovat až do konce a klidně bych si ho dala znovu. Už takhle jsem měla při prvním sledování poměrně častou potřebu některé scény vracet, abych si mohla ty výborné detaily v hereckém projevu Pravé Dámy užít znovu. ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

Meryl Streep - záruka úspechu, keď nie diváckeho, tak aspoň akademického. No musím sa priznať, že oscarové výkony nevytrhli film zo šedého priemeru mojej diváckej škály spokojnosti. Jej a ani ostatným hercom nie je čo vytknúť, všetci predvádzali krásne divadelné výkony. Chyba bola za kamerou. Režisér akoby sa bál kontroverznejšieho spracovania, bál sa zaujať postoj, všetko je to nezaujaté, neosobné, chladné. Divák si akurát osvieži spomienky na nedávnu minulosť, pripomenie si historické fakty, no nič z toho sa nezaryje pod kožu tak, ako to v životopisných filmoch býva zvykom. Osobný a politický život premiérky tak pôsobili pomerne fádne a neverím, že boli tak nezáživné ako zanechal dojem tento film. Ako pocta by si to zaslúžilo teda viac, no ako film len 60%. ()

klerik 

všechny recenze uživatele

Veľmi komorný film. A dobrý. Výkon Meryl je ozaj slušný, hlavne vďaka umiernenosti (už ma trochu unavovali všetky tie sošky pre urevané a ukričané postavy v životopisných filmoch). Prekvapila má réžia - film je väčšinou dosť obyčajný, ale má pár scén, ktoré majú skvelé emócie (a nemyslím tým práve dojákové scény). Lepšie ako POSLEDNÝ ŠKÓTSKY KRÁĽ, rovnako dobré ako KRÁĽOVNÁ, slabšie (či skôr menej živé) ako KRÁĽOVA REČ. Za ďalšie plus považujem fakt, že z filmu sa nedozviete, prečo je Thatcher vlastne obľúbená... ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Skutečnost, že portrét velké osobnosti britské demokratické pravice je podán mimořádně nekonvenčním způsobem a že oproti všem očekáváním v reflexi tvůrčího štábu ustupuje politická dráha úvahám stárnoucí osmdesátnice a jejím vnitřním bojům, které přerůstají až do obecných úvah o smysluplnosti feminismu a schopnosti žen propojit mateřství a veřejnou činnost do jednoho vyváženého celku, zdá se, překvapila většinu diváků. Druhý fakt, totiž snaha o podání lidsky chápavého, ale v žádném případě lichotícího či se dokonce podbízejícího portrétu, který zápasí - nutno dodat že s mimořádným úspěchem - o zachycení živého člověka, zaniká v té již zmíněné očekáváníplné divácké odezvě ještě více. Sociální typ britské střední třídy, významná úloha silného otce, vlastenectví a touha prospět upadající vlasti, doživotní zakotvení v historicky překonané "splendid isolation", svár emancipační mise a touhy dostát požadavkům patriarchálně artikulovaného mateřství i hospodyňství, provázené silnou osobností a bystrým, až nežensky chladně zvažujícím mozkem, jsou půdorysem, z něhož vyrůstá portrét pozoruhodné anglické ženy, která si hlavní rysy své autoritativní osobnosti, jinak bezbřeze oddané hodnotám nejstarší planetární demokracie, uchovává i na konci své životní cesty. Úloha manžela, odsouzeného hrát doživotně ve vztahu druhé housle, prolínání, zápas a svár patriarchálních hodnot, do nichž byla velká Angličanka vychována a přirozené, mimořádně robustní matriarchální ženské osobnosti, propůjčují filmu mimořádné napěti (scéna psaní kondolenčních dopisů matkám vojáků padlých ve falklandské válce nebo naopak úklidu věcí zesnulého životního partnera). Tato nesmírně obtížná feministická vize je postavena na mimořádném hereckém výkonu geniální americké herečky Meryl Streepové. Způsob, jakým tato svěží šedesátnice bravurně zvládá jak charakteristickou dikci Thatcherové čtyřicátnické, šedesátnické i stařenecké osmdesátnické, připomíná jiné mimořádné výkony evropského filmu - Mirrenové Alžbětu I. Velikou a Edith Piaf v neuvěřitelném podání Marillon Cotillardové. Kdybychom hledali vhodný příměr v našem filmu, můžeme s úspěchem využít vyjádření dr. Krčmy, dlouholetého přítele a společníka velké čeké herečky, ženy Karla Čapka Olgy Scheinpflugové, na adresu Hany Maciuchové: "Vy jste Olgu Scheinpflugovou nehrála, vy jste jí skutečně byla." (jedná se o vynikající film režisíra Štěpána Skalského ČLOVĚK PROTI ZKÁZE; srovnání snese i pojetí námětu a ztvárnění Skalského scénáře). Takto načrtnutý půdorys skvělého díla britské kinematografie hraného filmu také plasticky naznačuje i důvod předčasného pádu britské státnice. A nastoluje otázku po podobném ztvárnění životního příběhu jiné velké ženské osobnosti evropské a světové politiky, Norky Gro Harlem Brundlantové. (O 14 let mladší skandinávská státnice, premiérka a stejně jako Thatcherová předsedkyně své politické strany - sociálnědemokratické Norské dělnické strany - globálně proslula v osmdesátých letech jako předsedkyně zvláštní komise OSN pro životní prostředí a později i jako vůdčí představitelka Světové zdravotnické organizace). Sečteno a podtrženo: svébytný ženský film, ženské filmové vidění světa přestává být feministickou touhou a stává se postuponě zažitým obohacujícím prvkem, který již trvale obohacuje evropské myšlení, umění, evropské a tím i světové lidstvo jako takové. () (méně) (více)

Galerie (103)

Zajímavosti (22)

  • Deti známej političky sa na margo filmu vyjadrujú pobúrene – scenár totiž Thatcherovú zobrazuje aj ako dementnú starenku, ktorá sa rozpráva sama so sebou a nemá poňatia o tom, že jej zomrel manžel. [Zdroj: FilmMax] (ash99)
  • Na začátku filmu je v bytě Thatcherové (Meryl Streep) kniha o Bismarckovi, kterému se říkalo "Železný kancléř". (JayZak)

Související novinky

MFF CINEMA MUNDI Brno (29.2.-7.3.2012)

MFF CINEMA MUNDI Brno (29.2.-7.3.2012)

20.02.2012

Brněnská filmová komunita v březnu ožije festivalem CINEMA MUNDI. Ten ve své jedinečné koncepci přinese během osmi dnů kolekci těch nejlepších českých a světových filmů za uplynulý rok. V hlavní… (více)

Reklama

Reklama