Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Většinu svých všedních pracovních dnů tráví Bill Marks tím, že prostě jen sedí v letadle a dává pozor. Jako „vzdušný šerif" je zodpovědný za bezpečnost cestujících v letadle, a už ho to dávno nebaví. Nesnáší létání a všechny s tím spojené otravné fronty a čekání. Jenže tentokrát je všechno jinak. Neviditelný terorista ho během letu začne bombardovat esemeskami, v nichž požaduje, aby vláda na jeho tajný účet zaslala 150 milionů dolarů. Jinak každý dvacet minut někoho v letadle zabije. A v tichosti svá slova doloží činem: vzápětí je v letadle nalezena první mrtvola. Stejně jako divák, i Liam Neeson alias agent Bill Marks se snaží přijít na to, jak neznámý terorista dokáže zabíjet lidi v letadle, aniž by si kdokoli čehokoli všiml. A zatímco agent rozjede mrazivý závod s časem, vyjde najevo, že padouchův účet je vedený právě na jeho vlastní jméno. Je snad on sám tím vyděračem a únoscem letadla? Anebo je znovu všechno jinak? A tím nejsou překvapivé dějové zvraty filmu zdaleka vyčerpány... (Bontonfilm)

(více)

Videa (16)

Trailer

Recenze (944)

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Hitchcock s hranolkama. První půlka funguje výtečně, ale postupně začne nabývat lapsů a finále už jede v kolejích leteckých pecek let devadesátých jako byl Boeing 747 v ohrožení nebo Air Force One. Náběh je ale atmosférický, herci skvělí, Liam Neeson dál buduje auru svého husťákovství. Collet-Serra umí točit, ale nikdo mu nechce dát pořádný scénář, tak se zatím kamarádí s bouchačkama a Neesonem. Buďme rádi aspoň za to. ()

RedAK 

všechny recenze uživatele

Tak to mi ho vyndej! Pak znechuceně vytas bulvy, vyděšeně odskoč a opatrně ho vyndej znovu. Lájem se nám vyšvihl. Poté, co jsem erudovaně zkritizoval jeho silně sračkoidní, lehce pedofilní exces Taken, šel chlapec do sebe. Několik let se sice krčil ve stínu úchvatné stavby z láhví laciného šnapsu, šňupal sedativa a skalpelem se hladil po tepně, ale nakonec to ustál a se slovy "Já tomu RedAKovi ještě ukážu, zač je toho gerontní nehezký stařec!" se konečně ztopořil. A pak šel a natočil film, kde se s cigošema nefackuje jak hysterická fiflena po manikúře. I když, i tady kontinuálně trpí menstruační depresí. Je podivuhodné, že Lájem se vždycky shodou nešťastných okolností stane majitelem nějaké závadné dcery. Navíc, jak ve své grafomanské a tuze profesionální analýze trefně poznamenala bodově nedoceněná publicistka a všeobecně uznávaná polyhistorka KevSpa, tak film je až na kost prošpikován všemi myslitelnými a nemyslitelnými klišé, leč přesto všechno, vole div se, je to poměrně našlapaná podívaná, byť se stopovými prvky patosu. Závěrem bych rád odmočil od tématu a konfrontoval jistou část traktátu výše zmíněné autorky, neboť zlehka nesouhlasím se statí, která se fundovaně zabývá diferenciální diagnostikou esenciálního myoklonusu, poněvadž se domnívám, že původcem může být rovněž multifokální psychická variabilita, kterou protagonista v důsledku emocionálně reduktivního období prožil, tedy trauma et dolore magnam aliquam, jak s oblibou říkáme my doktoři. Se zbytkem se ale plně ztotožňuji a naprosto souhlasím! ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Znovu se musím pochválit. Režiséra španělského původu Jaume Collet-Serru jsem totiž po remaku Domu voskových figurín rozhodně neodepisoval. Uběhlo hodně vody, vznikly další povedené kousky a ani ten poslední rozhodně neplatí za nějakou zbytečnou látku. Z hlediska gradace děje je to solidní nášup, z hlediska přepáleného závěru je to zklamání, na které jsme si u podobných kousků tak nějak zvykli. Skončit to mohlo jakkoliv, pachatelem mohla být i třeba sto dvaceti kilová bruneta na sedadle 20B. Bouchači Liamu Neesonovi, ze kterého na stará kolena vyrostla akční hvězda současnosti, začnou chodit textovky, ve kterých někdo požaduje převedení 150 milionů dolarů, jinak co dvacet minut odkrouhne jednoho z cestující. Bacha, jsme v uzavřeném letadle, minulost našeho hrdinu stíhá, ti dole mu přestávají věřit, jenže nabroušený Liam si postaví hlavu a zjedná si pořádek. A divák se baví. Vodítka se vrší, podezřelí se objevují a vzápětí mizí, a tvůrci z rozhodně ne dokonalého scénáře tahají maximum možného. Motivace pachatele je zmatená, ale Collet-Serra je velmi schopný filmař, který ví, kde zabrat. A jak zahladit neduhy. Neeson je pak trefa do černého. 70% ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Non-stop som sa síce nebavil, ale napriek tomu som sa bavil náramne. Jednoduchý, no vyšperkovaný príbeh, ktorému odpustíte nejakú tú chybičku krásy barterom za perfektné akčné scény, dômyselnosť zvratov a pomerne fajn záver, ktorého sa v podobných rutinérskych filmoch obáva značná časť kritických divákov. Dobrému dojmu nahráva aj fakt, že som naozaj takmer do konca netušil z koho sa vykľuje ten utajovaný psychopat. Detektívna zápletka je tak od začiatku skutočným ťahákom filmu. Klaustrofobické prostredie sa v nejednom filme stalo kameňom úrazu pri postupe v deji filmu, tu sa však tvorcovia vyhrali s každým detailom. Klipová hi-tech réžia filmu úžasne svedčí a ani oldschoolový Liam Neeson v nej nevyzeral staromódne, Julianne Moore schopne sekunduje, no chcelo to výraznejšieho záporáka. 85%. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Tandem Neeson-Serra po druhé. A opäť to vyšlo, i keď nie presne tak, ako som očakával, ale vyšlo. Zasadenie klasickej schémy neznámeho vydierača sme tu mali už aj v mierne klaustrofobickom vydaní (Telefónna búdka, posielam pozdravy), ale vizuálne vyštylizovaná akcia v lietadle a pretavenie žánrových klišé do pohrávania sa nielen s víriacimi otázkami hlavnej postavy, ale aj diváka z neho robia plnohodnotnú a plnokrvnú celovečernú zábavu. Scenáristi však vystrieľajú väčšinu nápadov už v prvej polovici a zbytok je už len taká naivnejšia "dojazdovka", ktorá je v závere zhadzovaná typickým "american bullshit" (kecy o relatívnej bezpečnosti a pod.). Našťastie je tu drsňák Liam a stále vcelku atraktívna Julianne, ktorí to udržia na znesiteľnej a zábavnej úrovni až do záverečných titulkov. Škoda, rozhodne to malo na viac. I tak však v rámci žánru spokojnosť, miestami veľká. 70% ()

Galerie (61)

Zajímavosti (35)

  • Pre detailné zábery ruky Liama Neesona (Bill Marks), ktorá píše na mobile a je opretá o sedadlo, bola použitá ruka dubléra (Thaarm)
  • Ve scéně, kdy Kyle (Jason Butler Harner) vyrovnává stroj do horizontály, všechny předměty by vlivem přetížení měly dopadnout na zem. Zcela nelogicky se ale začnou vznášet. (nowizz)
  • Náklady na výrobu byly přibližně 50 milionů amerických dolarů. (NIRO)

Související novinky

Star Wars chtějí oscarovou posilu

Star Wars chtějí oscarovou posilu

16.03.2014

Výběr herců pro příští výlet do předaleké galaxie je náramně komplikovaný. Zatím jím úspěšně prošel jen Adam Driver (J. Edgar, Lincoln), který si zahraje zatím nespecifikovaného záporáka. Jinak se… (více)

Reklama

Reklama