Reklama

Reklama

Ve svém nejnovějším snímku Babycall spolupracuje Pål Sletaune s mezinárodně známou, talentovanou a momentálně velmi žádanou herečkou Noomi Rapace, která zazářila v roli Lisbeth Salander v trojdílné televizní adaptaci sbírky novel švédského novináře Stiega Larssona. Tentokrát si zahrála matku 8-letého syna Anderse, kteří společně utečou od násilnického otce a manžela. Ze strachu, že je najde, Anna svému synovi dá do pokoje vysílačku, aby si i v noci byla jistá, že je v pořádku. Z malého přístroje se však začnou ozývat zvláštní neidentifikovatelné zvuky. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (100)

Madsbender 

všechny recenze uživatele

[SCANDI 2014] Spoilery. Najväčším úskalím filmov s psychicky narušenými hrdinami je naša neschopnosť vžiť sa do ich situácie. Pri záverečnom rozuzlení žánrových filmov na túto tému je preto častým verdiktom divákov "to bola ale blbosť". Babycall uznávaného režiséra Påla Sletaune pritom nemožno tak ľahko zaškatuľkovať a odhodiť, pretože, i keď nehýri originalitou, dokonale sa výrazovými prostriedkami identifikuje s ťažiskovými motívmi filmu. Postavu paranoidnej matky na úteku pred domácim násilím dopĺňa výrazné precítené herectvo Noomi Rapace, ruka v ruke s ľahkými hororovými prvkami v podobe desivých zvukov z vysielačky a neodlíšiteľnosti reality a halucinácií idú majstrovská práca so zvukom/postsynchrónmi (ktoré vťahujú do deja už počas úvodných titulkov) a vynikajúca výprava/vizuálna stránka. Film však trpí narastajúcim vrstvením preludov a nezrovnalostí v Anninom subjektívnom vnímaní reality (spomienka na Memento, Insomniu a ďalšie), ktoré síce možno ľahko odôvodniť spúšťačom v podobe detskej vysielačky, avšak divákovi pripravuje zmätočné finále, ktoré sa pokúša zabiť príliš veľa dejových múch jednou ranou. Navyše je zmena tónu v závere príliš strmá oproti pomalému budovaniu atmosféry naprieč filmom a preto pôsobí neohrabane. Ako večerná/nočná jednohubka však postačí. 60% ()

evanka 

všechny recenze uživatele

Strhující thriller, který místo hraničí s hororem, který vás dokáže hned vtáhnout do děje. Výkon Noomi skvělý. Ale celý film snižuje až příliš mnoho otázníků, který film divákovi po shlédnutí nabídne a nejednoznačnost děje a až moc velká záhadnost. V konečném výsledku ale převládá pozitivní hodnocení filmu, protože v divákovi zanechá nějaký dojem a jen tak hned na něj nezapomene. ()

Reklama

Mefistofelle 

všechny recenze uživatele

Babycall je zajímavý film, nelze však říci, že by se jednalo o převratné dílo norské hororové školy. Co je na něm asi nejzajímavější je všeobjímající dekadence, která prostupuje film od začátku do konce. Barevné ladění tento dojem jen umocňuje - vše je jakoby šedé, nevýrazné, lidově řečeno zkrátka "vyblité", všední a přesto svým způsobem hrozivé. A to platí nejen o barvách, ale i o ději. Ten se rozvíjí pomalu, což ne každému musí sednout, ovšem jednotlivé zvraty jsou dávkovány tak, že větší prostor pro nudu se zde nevyskytuje. Některé scény jsou opravdu děsivé, například když se poprvé z dětské chůvičky začnou ozývat hlasy, přesto bych to ale neoznačila za typický horor, jak je avizováno v titulce. Jedná se spíše o psychologické drama s jeho typickými prvky: matka s dítětem, kteří si oba prožili něco strašného, a jejich vzájemné pouto, vztah matky a muže, který je osamělý stejně jako ona atd. Trochu překvapivě mě ale zklamala Noomi Rapace. Ačkoliv se mi moc líbila ve svém předchozím filmu Män som hatar kvinnor, tentokrát mě nijak neuchvátila, spíše naopak. Zdálo se mi, že po celou dobu trvání filmu má na obličeji stále stejný výraz a emoce by u ní taky jeden hledal dost s obtížemi. Ještě, že je tu její herecký kolega Kristoffer Joner, který tento nedostatek aspoň trochu vyvažuje. Samotný závěr mě nikterak nepřekvapil, protože se díky některým scénám dal očekávat již od první čtvrtiny filmu, ale v tomto případě to nevadí. Co však vadí je nedostatek ambicí, které tomuto filmu dost ublížily. Z daného tématu se totiž dalo vytřískat mnohem víc. Takhle zůstanu jen u tří hvězdiček, což si myslím, že je zcela adekvátní. ()

Charlizee 

všechny recenze uživatele

Mám ráda zmatený děj - takový, který vše jednoznačně neservíruje na zlatém podnosu, nýbrž nutí diváka k neustálé pozornosti a nechává prostor vlastní představivosti. Mám ráda skandinávské filmy. Mám ráda Noomi Rapace. Tenhle film měl být trefou do černého. Nebyl. Sice nenudí ani na okamžik, ale výsledek je tak rozpačitý a nelogický, že přemýšlím, jestli se nejedná o pilot k norské verzi seriálu American Horror Story... /Videotéka O2TV, sekce Skandinávské filmy/ ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Chce bavit všechny a kvůli tomu i všechny zklame. Dokonalá Noomi umí rozjet příjemnou thrillerovou atmosféru jen svými mimickými výrazy na hranici duševního zhroucení, ale scénář jí v těch nejdůležitějších chvílích podkopává nohy. Když se úspěšně naladím na tiché drama, přijdou strašící prvky a když přepnu na paranormální nervák, neděje se dlouhé minuty prakticky nic. Tohle není multižánrovka, ale pokus o originalitu za každou cenu, který se pár minut před pointou rozsypal tvůrcům v rukách. 50% ()

Galerie (25)

Zajímavosti (1)

  • Noomi Rapace získala v roce 2011 na Rome Film Festival cenu pro nejlepší herečku, v roce 2012 získal film Grand Prize na International Critics Award na filmovém festivalu Gérardmer a 4 ceny Amanda Awards pro nejlepší herečku, produkci, scénář a zvuk. (Cheeker)

Reklama

Reklama