Reklama

Reklama

Podfukáři

  • USA Now You See Me (více)
Trailer 2
Mysteriózní / Krimi / Thriller
USA / Francie, 2013, 116 min (Special Edition: 125 min)

Obsahy(1)

Skupina kouzelníků s názvem Čtyři jezdci je pronásledována FBI a Interpolem, jelikož během svého kouzelnického vystoupení vyloupila banku a peníze rozdala publiku. To však agenti netuší, že jakkoli se budou snažit, Jezdci budou vždy o krok napřed a jejich nové plány jsou ještě smělejší... Čtyři kouzelníci z různých koutů Ameriky dostanou záhadnou kartu, kde je napsáno pouze místo a čas setkání. I když si myslí, že na onom místě budou sami, jelikož jsou vyvolení, setkají se tam všichni dohromady. To však ještě netuší, že za rok budou tvořit dokonalý tým. Daniel Atlas, Merritt, Henley a Jack se sejdou ve stejném bytě, kde se jim ukážou plány na kouzelnickou show. Nikdo z nich však neví, kdo je na místo zavolal a kdo ty plány vyrobil. Už za rok se ale pouhé plány stanou skutečností. Společně tvoří kouzelnickou skupinu Čtyři jezdci a mají kouzelnickou show v Las Vegas. Jejich plánem je vyloupit banku v přímém přenosu. To se jim povede, ale následně je za to zatkne policie, kterou vede agent Dylan Rhodes a jeho společnicí je agentka Alma Dray z Interpolu. Nakonec je ale pustí. Celou jejich show ovšem natáčel Thaddeus Bradley, člověk co odkrývá cizí kouzla, a tak se s ním spojí. Společně si povídají o Lionelu Shrikovi, muži, jehož všechna kouzla Thaddeus odhalil, a když se následně pokoušel o návrat na scénu, zemřel. Thaddeus také říká, že další vystoupení kouzelníků je jen příprava na závěrečnou show, a měl pravdu. Thaddeus jim nakonec řekne, že ta banka byla pouze replika, a vysvětlil jim jejich provedení. Společně s detektivem tedy jedou do New Orleans, kde je další show. Tam jezdci okradou Arthura Tresslera, člověka, který je sponzoruje. Kvůli jeho pojištění totiž mnoho lidí ztratilo své domovy, práci nebo i blízké. Ukradnou jeho peníze a pošlou je na účet lidem, kteří tehdy měli pojištění od jeho banky a nikdy nedostali odškodnění. Ačkoliv se je Dylan snaží chytit, opět mu uniknou. Další den však zjistí, že má v mobilu štěnici, a nakonec se mu podaří zjistit, kde jsou. Všichni kromě Jacka utíkají pryč, on ještě musí spálit důkazy. Do bytu ale přijde Dylan a strhne se boj. Jackovi se však podaří uniknout do auta a najet na dálnici. Tam se ale vybourá a zemře... (TV Prima)

(více)

Videa (43)

Trailer 2

Recenze (1 450)

TedGeorge 

všechny recenze uživatele

10/10 aneb protiproud bez pana Hájka a plno disclaimerů Vrátil sem se z kina, sem nadšenej jak velbloud vidící po tech měsících oázu, a těch neobjektivních a nadsazenejch 10/10 se nepokusím obhájit, ale spíš vysvětlit. Podupozornění: Bude to dlouhý a než vůbec začnu, tak vás otrávím sedmi disclaimery. Disclaimers following... 1. Jsem ovíněn a po delší době čerstvě zamilován. Emo hlídka si může dát pohov. 2. Prakticky všechny výhrady, které si v reakcích na tento film přečtete, se jenom velmi těžko rozporují a velmi často jsou oprávněné. 3. Je to snad první letošní film, kterej sem si v kině fakt neskutečně užil 4. Doteď sem neviděl ten Star Trek. Ze zamýšleného odpoledne v Praze se vyklubali 4 dny, kdy jsem do kina nebyl schopen dojít (byť sem se dvakrát snažil). 5. Lidi, co tvrdí, že tohle patří na obrazovky televize a ne do kina, jsou divní a nebezpeční. 6. Od začátku roku jsem se snad u každýho filmu shodoval s Jokerem. Mám radost, že sem tuto smutnou sérii tímto protrhl. 7. Pokud si Emo hlídka nedala pohov, a čte to, tak ještě řeknu, že ženy jsou nevypočitatelné bytosti s postraními úmysly. Ale ne všechny sovy jsou tím, čím se zdají být. A teď k samotnýmu filmu. Poprvý od Dark Knight Rises jsem pár minut před koncem slyšel ono dlouhý a táhlý "wow". Při příchodu do sálu jsem se toho filmu dost bál. Bál jsem se překombinovanýho děje, dementní pointy, rezignace na logiku... Nakonec se ukázalo, že až poslední obava byla oprávněná. Rozumím tomu, proč je tomuhle snímku tak nadáváno. Ano, logiku tu opravdu raději nehledat. Ale sám sebe jsem se musel na konci zeptat. Vážně mi to vadí? Tohle je heist movie. Žánr, kde už v minulosti bylo řečeno vše a přijít s něčím překvapujícím a nečekaným je prakticky nemožný. Tenhle film v tomhle podle mě proti všem předpokladům uspěl. Film s divákem nehrál rovnou hru (jak už bylo dřív řečeno) a já mu za to děkuju. Jenom TOHLE totiž v dnešní době může zabezpečit přechcání diváka. Dnešní filmožrout je přežranej point, mindfucků a všeobecnýho ochcávání. V dnešní době, kdy měsíce před filmem vycházejí trailer, "fičurety, a rozhovory jak na běžícím páse, už často není problémem odhadnout děj a pointu ze samotných upoutávek. Divák často jde do kina už s tím, že nechce být přechytrařen. Nevím, jestli sem byl v kině plném diváků, co měli na čele nápis "tabula rasa", ale fakt sem měl pocit, že konec nikdo nečekal. Ano, chytráci se budou hádat, že to věděli už po patnácti minutách atd, ale to mě trochu připomíná Andreje Anastasova a jeho machrování v devadesátých letech, že dohrál každou adventuru. To už je prostě profesní deformace. Bez toho, aby k tomu film (hra) zavdával(a) příčinu, budu kombinovat tak dlouho, až jeden z možných výsledků bude ten správný. Ale za to už ten film nemůže. Tohle pro mě byl svěží vánek do zatuchlých kinosálů, kterej přinesl výbornej žánrovej snímek, kterej bavil a udivoval celou dobu trvání, a na konci nabídl výborný a hlavně nečekaný vyústění, který člověku vyloudilo velkej úsměv na tváři. Strašně mě mrzí, jak je to teď všude strhávaný, jako průměr, nebo dokonce podprůměr. Mejch 10/10 ti je samozřejmě nadsazenejch, ale kolikrát jste přidali filmu nějakej ten bodík navrch, když jste byly nadšený, ale všichni kolem vás ten film trhali na cucky? () (méně) (více)

Matty 

všechny recenze uživatele

Heist movie, z něhož někdo vykradl logiku. Pětice (!) scenáristů se tak snažila přechytračit diváka, až pánové nakonec přechytračili sami sebe. Nezbytná míra divákovy nedůvěry, s níž lepší filmy o podrazech vědomě pracují, byla několikanásobně překročena. Nelze věřit ani kouzelníkům, kteří po skoku v čase jednají v rozporu s jejich úvodní profilací (mnoho dalšího se o nich přitom po zbytek filmu nedozvíme), ani jejich trikům, neboť za ně kouzlí převážně CGI, čím dochází ke zpřetrhání pout mezi jejich kousky a realitou. Kouzelnické výstupy jsou v zásadě jenom záminkami ke zdlouhavým a střihem zpraseným akčním scénám. Chabé finální odůvodnění smyslu každého z představení je jen další z bezpočtu snah o rozptýlení pozornosti, konkrétně snahou o navození dojmu, že každá z „jánošíkovských“ šou byla něčím víc než autonomní atrakcí. Třeba součástí promyšleného celku, řízeného pravidly, která se nemění za pochodu a jehož jednotlivé části nejsou propojené za užití zarážejícího množství náhod a předpokladů, že určitá osoba zareaguje na určitou situaci pouze jedním a ne jiným způsobem. Finální zvrat film obírá o zbytky logické koherence. Ano, takový konec jsem vážně nečekal, ale z toho důvodu, že by v návaznosti na předchozích sto minut postrádal jakoukoli logiku. Namísto pocitu, jak chytře jsem byl převezen (Wow efekt), se dostavil nahořklý smích nad něčí schopností obětovat Bohu překvapení veškerou věrohodnost a smysluplnost příběhu (WTF efekt). Každý vyprávěcí prostředek slouží k ošálení diváka do té míry, že si faleš filmu neustále uvědomujeme a jeho kejkle tudíž nezabírají. Na dosti podobném principu (prozradíme vám pravidla hry a stejně vás převezeme) byl založen Dokonalý trik, v němž však onen trik podpíraly dvě hodiny předcházejícího dění. Zvrat u Nolana nebyl vykouzlen ze scénáristické bezradnosti až těsně před koncem, jenom aby film už nějak skončil. V Podfukářích je - počínaje způsobem, jakým je uveden název filmu - příliš zjevné, že oběťmi podrazu máme být my. Něco takového by možná zabíralo u Kaprfíldova živého výstupu, ale v hraném celovečeráku to ve výsledku vede k tomu, že celý film zpětně ztrácí smysl, neboť se vybarví jako pouhopouhý klam. Utilitárně se nakládá také s herci. Většina z nich byla obsazena jenom pro navýšení prestiže filmu a plní tutéž okrasnou a rozptylující funkci, která je jednou z postav přisuzována kouzelníkově pohledné asistentce. Takovou asistentkou je pak také samotný Louis Leterrier. Jenomže asistentkou bez kouzelníka. Usilovně rozptyluje naší pozornost, aby v závěru bezelstně připustil, že hlavní náplň jeho představení tvořil samotný akt rozptýlení.Apendix: jako největší výsměch vyznívá snaha protlačit do Podfukářů, filmu, který obhajuje podvodníky a trestá ty, kteří na podvody upozorňují, kritiku nespravedlivých sociálních poměrů (zřejmě dozvuk Occupy Wall Street). 40% ()

Reklama

Botič 

všechny recenze uživatele

Bezbolestné, jednoduché a příjemně svižné, asi jako vyslovení mystického Abrakadabra. Škoda, že se Louis Leterrier sklonil před honičkami a rádoby efektními CGI kouzly a neukázal trochu víc z loupežnické kuchyně. Těch několik maket a flashbacků moje zmlsané oči úplně neuspokojily. Takhle z toho hlavní čtveřice vychází jen coby prchavý stín, na který se hezky kouká, ale člověk se mu nedostane pořádně pod kůži. Nad čím ale kroutím hlavou ještě teď, je fakt, že zrovna Louis Leterrier natočil jeden z nejzábavnějších filmů letošního roku! A v tom tkví to největší a nejlepší kouzlo Now You See Me. ()

Nathalie 

všechny recenze uživatele

70% Lehce guilty, těžce pleasure. Lehkonohé, svižné, zábavné a nesmyslné. Robinhoodovské postavy bojují proti všem možným zákonům: práva, fyziky i logiky. Jakmile se v tom začnete vrtat, objeví se díra za dírou. Paradoxně to nevadí: Podfukáři trpí podobným syndromem jako Dannyho partáci 2: film si hraje nejen s postavami na kočku a na myš, ale i s divákem, který pro stromy nevidí les a na konci je bud otráven, nebo pobaven. Jako by to celé byla jen metafora kouzelnického triku. Jinými slovy: podfuku. Nebo iluze. To je na Vás. ()

M.a.t.t. 

všechny recenze uživatele

Ideálny materiál na upútavky. Charizmatický casting, cool vizuál a i film samotný má slušný drajv, ktorý podporuje aj dynamická hudba. To všetko s cieľom zamaskovať, že v ňom takmer nič nedáva dokonalý zmysel a to vrátane väčšiny trikov, ktoré sú buď postavené na šialených a nepravdepodobných náhodách, alebo by ich realizácia musela stáť ťažké milóny. A je ozaj škoda, že tú hravosť, ktorú cítiť z väčšiny zložiek filmu niekto nepodporil adekvatnym scenárom, v konečnom dôsledku totiž Podfukári nie sú o niekoľko krokov pred divákom ale aj sami pred sebou. ()

Galerie (89)

Zajímavosti (39)

  • Auto, ktoré ukradne agentka Interpolu, je BMW 335i. (Johnny.ARN)

Související novinky

Třetí Podfukáři oficiálně na cestě

Třetí Podfukáři oficiálně na cestě

30.04.2020

Studio Lionsgate oficiálně oznámilo, že chystá třetí Podfukáře. Spolu s tím dostane série taky čerstvou krev v podobě scenáristy Erica Warrena Singera (Špinavý trik, Top Gun: Maverick). Ten prý… (více)

Rychle a zběsile shání režiséra

Rychle a zběsile shání režiséra

06.10.2015

Kdo bude režírovat Rychle a zběsile 8? Máma Vina Diesela chce za kamerou svého synáčka, sám Diesel navrhuje návrat ke kořenům s Robem Cohenem (Rychle a zběsile). Studio Universal ale situaci vidí… (více)

Radcliffe u FBI

Radcliffe u FBI

01.08.2015

Představitel Harryho Pottera neusíná na vavřínech. Zatímco si řada herců z kouzelnické ságy stále užívá dovolenou, Daniel Radcliffe víceméně jen přebíhá mezi natáčecími placi. Ještě letos ho uvidíme… (více)

Daniel Radcliffe opět mezi kouzelníky

Daniel Radcliffe opět mezi kouzelníky

02.10.2014

Jedním z nejpřekvapivějších hitů posledních let byli Podfukáři, kriminálka o čtveřici jevištních kouzelníků, kteří se dali na dráhu zločinu. Film vydělal tučných 350 milionů dolarů, což mu zaručilo… (více)

Reklama

Reklama