Režie:
Louis LeterrierKamera:
Larry FongHudba:
Brian TylerHrají:
Jesse Eisenberg, Mark Ruffalo, Woody Harrelson, Isla Fisher, Dave Franco, Mélanie Laurent, Morgan Freeman, Michael Caine, Michael Kelly, Common (více)Obsahy(1)
Skupina kouzelníků s názvem Čtyři jezdci je pronásledována FBI a Interpolem, jelikož během svého kouzelnického vystoupení vyloupila banku a peníze rozdala publiku. To však agenti netuší, že jakkoli se budou snažit, Jezdci budou vždy o krok napřed a jejich nové plány jsou ještě smělejší... Čtyři kouzelníci z různých koutů Ameriky dostanou záhadnou kartu, kde je napsáno pouze místo a čas setkání. I když si myslí, že na onom místě budou sami, jelikož jsou vyvolení, setkají se tam všichni dohromady. To však ještě netuší, že za rok budou tvořit dokonalý tým. Daniel Atlas, Merritt, Henley a Jack se sejdou ve stejném bytě, kde se jim ukážou plány na kouzelnickou show. Nikdo z nich však neví, kdo je na místo zavolal a kdo ty plány vyrobil. Už za rok se ale pouhé plány stanou skutečností. Společně tvoří kouzelnickou skupinu Čtyři jezdci a mají kouzelnickou show v Las Vegas. Jejich plánem je vyloupit banku v přímém přenosu. To se jim povede, ale následně je za to zatkne policie, kterou vede agent Dylan Rhodes a jeho společnicí je agentka Alma Dray z Interpolu. Nakonec je ale pustí. Celou jejich show ovšem natáčel Thaddeus Bradley, člověk co odkrývá cizí kouzla, a tak se s ním spojí. Společně si povídají o Lionelu Shrikovi, muži, jehož všechna kouzla Thaddeus odhalil, a když se následně pokoušel o návrat na scénu, zemřel. Thaddeus také říká, že další vystoupení kouzelníků je jen příprava na závěrečnou show, a měl pravdu. Thaddeus jim nakonec řekne, že ta banka byla pouze replika, a vysvětlil jim jejich provedení. Společně s detektivem tedy jedou do New Orleans, kde je další show. Tam jezdci okradou Arthura Tresslera, člověka, který je sponzoruje. Kvůli jeho pojištění totiž mnoho lidí ztratilo své domovy, práci nebo i blízké. Ukradnou jeho peníze a pošlou je na účet lidem, kteří tehdy měli pojištění od jeho banky a nikdy nedostali odškodnění. Ačkoliv se je Dylan snaží chytit, opět mu uniknou. Další den však zjistí, že má v mobilu štěnici, a nakonec se mu podaří zjistit, kde jsou. Všichni kromě Jacka utíkají pryč, on ještě musí spálit důkazy. Do bytu ale přijde Dylan a strhne se boj. Jackovi se však podaří uniknout do auta a najet na dálnici. Tam se ale vybourá a zemře... (TV Prima)
(více)Videa (43)
Recenze (1 451)
Bezbolestné, jednoduché a příjemně svižné, asi jako vyslovení mystického Abrakadabra. Škoda, že se Louis Leterrier sklonil před honičkami a rádoby efektními CGI kouzly a neukázal trochu víc z loupežnické kuchyně. Těch několik maket a flashbacků moje zmlsané oči úplně neuspokojily. Takhle z toho hlavní čtveřice vychází jen coby prchavý stín, na který se hezky kouká, ale člověk se mu nedostane pořádně pod kůži. Nad čím ale kroutím hlavou ještě teď, je fakt, že zrovna Louis Leterrier natočil jeden z nejzábavnějších filmů letošního roku! A v tom tkví to největší a nejlepší kouzlo Now You See Me. ()
Lákavé obsadenie, až na toho "rýchlokecálka" J. Eisenberga. Toho veľmi nemusím, huba mu chodí neskutočne. Najprv som si myslel, že to hrá, ale jemu huba melie v každom filme. Príbeh bol pomerne zaujímavý, ale to neustále presné načasovanie, kde to "podvodníkom" neustále všetko vychádza, ide po časa na nervy. Všetko je zosynchronizované na stotinu sekundy, nikto nerobí chyby a scéna s autonaháňačkou je toho vrcholom. Ako sa dá v 3-4 prúdovej ceste v jednom smere a hustej premávke niečo plánovať?Ako donútiš nastrčenú mŕtvolu z márnice havarovať? Ak už, tak ako im vyšlo to s tým výbuchom? Auto sa nemuselo prevrátiť a už vôbec nemuselo vybuchnúť. Škoda reči...Jednoducho príliš prekombinované, príliš dokonalé a tým pádom málo uveriteľné. Páni dokonalí, ktorí nikdy neurobili chybu ma nepresvedčili...60%. ()
,,POJĎTE BLÍŽ. JEŠTĚ BLÍŽ. PROTOŽE NYNÍ POZNÁTE NAŠE TAJEMSTVÍ.…“ /// Dannyho parťáci byli cool, jenže neuměli kouzlit. Kouzelníci sice kouzlit uměli, ale zase ukradli akorát tak vizáž Dieterovi Bohlenovi (my starší víme, ty se zeptej mámy!). Film, co hraje na základní lidský pudy, páč každej by chtěl vědět to, co si myslí ten druhej (aspoň kurva myslím…), nebo dokonce třeba na dálku vykrást banku. (A to nemluvím vo touze, bejt nejchytřejší v místnosti!) Taky rádi držíme palce nesprávnejm lidem. Navíc tihle frajeři začnou konat jako Robin Hood – vždyť kdo by nechtěl vidět zchudlýho pracháče a jako bonus mít jeho prachy na svým kontě? Takže si troufnu tvrdit, že jde o podívanou pro lidi, pohodovku s příběhovým pozlátkem, fajn obsazením, humorem a samo, že i kouzlama. P.S.: A fakt to funguje! Včera jsem viděl čuráka v Paříži a Verbala kupovat vohromný trenky! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Celkem mě sere Val Valentino. 2.) Dokonalý trik zdál se mi poněkud dokonalej a Iluzionista zbytečně romantickej. 3.) Thx za titule ,,blackky“ a ,,anespor“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ** AKCE ** NAPĚTÍ ** ()
Nechci Podfukáře shazovat kvůli tomu, že Leterrier v honbě za stylovostí překombinoval co mohl a ve svém vizuálním království často sklouzával k nechtěné sebeparodii, ale bohužel se tomu nelze vyhnout. Kouzelnické fígle vypadají hezky, zvučná jména krásně znějí a příběh postavený na deseti zvratech v posledních deseti minutách sem tam potěší, ale fígle se dají vždy racionálně vysvětlit, herci nemají v mnoha případech co hrát a finální zvrat působí tak křečovitě a nablýskaně, až mě z toho bolely oči. Navíc jak mám držet palce fikaným zlodějíčkům, když dvojice detektivů, kteří je pronásledují, je daleko sympatičtější než oni? Druzí Dannyho parťáci se holt nekonali. Ani náhodou. 50% ()
Heist movie, z něhož někdo vykradl logiku. Pětice (!) scenáristů se tak snažila přechytračit diváka, až pánové nakonec přechytračili sami sebe. Nezbytná míra divákovy nedůvěry, s níž lepší filmy o podrazech vědomě pracují, byla několikanásobně překročena. Nelze věřit ani kouzelníkům, kteří po skoku v čase jednají v rozporu s jejich úvodní profilací (mnoho dalšího se o nich přitom po zbytek filmu nedozvíme), ani jejich trikům, neboť za ně kouzlí převážně CGI, čím dochází ke zpřetrhání pout mezi jejich kousky a realitou. Kouzelnické výstupy jsou v zásadě jenom záminkami ke zdlouhavým a střihem zpraseným akčním scénám. Chabé finální odůvodnění smyslu každého z představení je jen další z bezpočtu snah o rozptýlení pozornosti, konkrétně snahou o navození dojmu, že každá z „jánošíkovských“ šou byla něčím víc než autonomní atrakcí. Třeba součástí promyšleného celku, řízeného pravidly, která se nemění za pochodu a jehož jednotlivé části nejsou propojené za užití zarážejícího množství náhod a předpokladů, že určitá osoba zareaguje na určitou situaci pouze jedním a ne jiným způsobem. Finální zvrat film obírá o zbytky logické koherence. Ano, takový konec jsem vážně nečekal, ale z toho důvodu, že by v návaznosti na předchozích sto minut postrádal jakoukoli logiku. Namísto pocitu, jak chytře jsem byl převezen (Wow efekt), se dostavil nahořklý smích nad něčí schopností obětovat Bohu překvapení veškerou věrohodnost a smysluplnost příběhu (WTF efekt). Každý vyprávěcí prostředek slouží k ošálení diváka do té míry, že si faleš filmu neustále uvědomujeme a jeho kejkle tudíž nezabírají. Na dosti podobném principu (prozradíme vám pravidla hry a stejně vás převezeme) byl založen Dokonalý trik, v němž však onen trik podpíraly dvě hodiny předcházejícího dění. Zvrat u Nolana nebyl vykouzlen ze scénáristické bezradnosti až těsně před koncem, jenom aby film už nějak skončil. V Podfukářích je - počínaje způsobem, jakým je uveden název filmu - příliš zjevné, že oběťmi podrazu máme být my. Něco takového by možná zabíralo u Kaprfíldova živého výstupu, ale v hraném celovečeráku to ve výsledku vede k tomu, že celý film zpětně ztrácí smysl, neboť se vybarví jako pouhopouhý klam. Utilitárně se nakládá také s herci. Většina z nich byla obsazena jenom pro navýšení prestiže filmu a plní tutéž okrasnou a rozptylující funkci, která je jednou z postav přisuzována kouzelníkově pohledné asistentce. Takovou asistentkou je pak také samotný Louis Leterrier. Jenomže asistentkou bez kouzelníka. Usilovně rozptyluje naší pozornost, aby v závěru bezelstně připustil, že hlavní náplň jeho představení tvořil samotný akt rozptýlení.Apendix: jako největší výsměch vyznívá snaha protlačit do Podfukářů, filmu, který obhajuje podvodníky a trestá ty, kteří na podvody upozorňují, kritiku nespravedlivých sociálních poměrů (zřejmě dozvuk Occupy Wall Street). 40% ()
Galerie (89)
Zajímavosti (39)
- Natáčelo se především v Las Vegas, ale také v New Orleans, Paříži a New Yorku. (ČSFD)
- Hudbu k filmu mali najprv zložiť The Chemical Brothers, neskôr zase David Sardy. Produkcia napokon najala Briana Tylera. (Macejko)
- Po dokončení castingu režisér upravil scénář přesně "na těla" vybraným hercům. (ČSFD)
Reklama