Režie:
Seth MacFarlaneKamera:
Michael BarrettHudba:
Walter MurphyHrají:
Mark Wahlberg, Mila Kunis, Seth MacFarlane, Joel McHale, Giovanni Ribisi, Patrick Warburton, Matt Walsh, Jessica Barth, Aedin Mincks, Bill Smitrovich (více)VOD (3)
Obsahy(2)
John (Mark Wahlberg) byl jako malý velmi opuštěný, i proto pronesl to pošetilé přání, aby jeho plyšový vánoční dárek začal mluvit. Stal se zázrak a mluvící medvěd se stal mediální hvězdou a miláčkem davů. Jak roky ubíhaly, chlupatému Tedovi zůstal jediný fanoušek – John. Ti dva si náramně notují v pohledu na život (maximální pohoda), na holky (divošky mají přednost), na práci (jen když není zbytí) a John i díky tomu velkoryse přehlíží, že okolí se na jeho soužití s méďou dívá čím dál rozpačitěji. Sežrat mu to dává především jeho holka Lori (Mila Kunis), která je sice nadmíru tolerantní, ale i u ní platí přísloví o chození se džbánem pro vodu. Takže když se ucho utrhne, dostává John nekompromisní ultimátum. Buď Lori, nebo plyšák. A tak se John ocitá na zásadní životní křižovatce, ze které vede jen jedna cesta. Nebo to tak aspoň vypadá. (oficiální text distributora)
(více)Videa (43)
Recenze (1 829)
Romantická komedie nakřížena s pohádkou a akčním thrillerem. Kombinace divoká, ale díky ústřední dvojce lehko ukoukatelná. Méďa proti zastydlosti svého námětu bojuje s pomocí rádoby dospěláckého humoru, který se ale jako skutečně vyzrálý a nekřečovitě nekorektní projeví jenom párkrát (dva nejlepší vtipy jsou na nás vybaleny až těsně před titulky). MacFarlane sice scény inscenuje hodně sitkomově (dvě sedící postavy klábosí), zato dokáže výborně využít ambivalentní kombinace méďova roztomilého vzhledu s jeho prohnilou náturou. Některé momenty jsou díky tomu obojaké, baví i dojímají zároveň. Přehnaně rušivý v důsledku není ani žánrový obrat v poslední třetině. Navíc, aby hrdina konečně dospěl, musí čelit skutečně vážné situaci, kterou pro něj příznačně nepředstavuje riziko rozchodu s partnerkou (který přijme stylem „jsem looser, co naplat“), ale riziko ztráty celoživotního kámoše, v přeneseném významu ztráty svého napojení na svět dětství. Protagonistova proměna z nespolehlivého kňouby v zodpovědného partnera není oproti jiným romantickým komediím definitivní a nevratná – shovívavě je mu povoleno dále blbnout, citovat z Flashe Gordona, hulit z bonga a během bouřky bázlivě zalézat pod peřinu. Zásluhou toho, a společně s kvantem narážek, odkazů a poct (včetně bizarní citace scény z parodie, sloužící k demonstraci, nakolik je Johnova mysl infikována osmdesátkovou popkulturou), je Méďa perfektním kouskem pro analýzu způsobů, jakými se Hollywood vtírá do přízně významné divácké skupiny ne již úplně mladých, leč duchem rozhodně nedospělých a dospět odmítajících mužů. 75% ()
Abrams sa snažil zbytočne. Až toto je E.T. súčasnej mladej (zhulenej) generácie. Miestami sa dalo zo situácií vyťažiť viac, niektoré vtipy sú hluché a pýtajú si klávesnicu Kevina Smitha. Rovnako veľa ich je ale naopak veľmi vtipných, originálnych a odvážnych, a hlavne prehlavne - méďu si obľúbite a zamilujete, čo je pri nepodliezavej kultúre filmu najväčší úspech jeho tvorcov. ()
Jaký pán, takový plyšák... Nebo je to naopak? Každopádně o takovémhle méďovi se Mr. Beanovi ani nesnilo. A mně vlastně taky ne. Od filmu jsem nečekal žádný zázrak a o to víc mě překvapil. Nedá se přitom říct, že by byl napěchovaný nějak zvlášť omračujícím humorem, ale způsob, jakým je to vše podáno, u mě zabodoval na celé čáře. Ano, vulgarismy tu jsou a je jich docela hodně, jenže až na pár výjimek mě nenapadlo říct si "Měli tohle vážně zapotřebí?" Méďa zná míru, bezednou propast trapné zábavy, na jejímž dně hnije spousta jiných takzvaných komedií, obchází velkým obloukem, řádí jako pominutý, při vší oplzlosti stíhá být nostalgicky vtipný a po hrstech rozhazovat nejrůznější narážky od E. T. přes Imperial March po Indianu Jonese a další a další (držte mě, on paroduje dokonce parodii - taneční scénu z Připoutejte se, prosím!) včetně skutečného Flashe Gordona, který na ten velký mejdan přijde osobně. Neznechucen ani tím fekálním fórem dávám čisté čtyři hvězdičky, protože jsem se vážně parádně bavil. ()
Bylo mi jasny, ze tvurce mejch oblibenejch serialu nemuze zklamat a skutecne nezklamal, tohle je perfektni komedie. Humor je sice misty az humusackej, z nakejch situaci se dalo vytezit vic, ale celkove je neustale cemu se smat, aniz by fory pusobily nejak nucene a fuckovani je taky presne tam, kam se hodi. Jinak kostra pribehu nijak zvlast neprekvapi, v tomhle ohledu je to naprosto tuctova zapletka, kterou ale ozivuje super sympatickej Ted s dokonalym hlasem MacFarlanea, tudiz kazdou chvily zaslechnete Petera nebo Stewieho. Naanimovanej je taky solidne a Kunis s Wahlbergem jsou fajn, takze si fakt nemam na co stezovat, slabsich 5*. ()
Aj cez všetky pripomienky je nutné priznať, že Macík je nadmieru zábavnou záležitosťou, ktorá osloví predovšetkým priaznivcov ostrejšieho a občas aj infantilnějšího humoru. Hromada vtipných scénok z veľkej časti vynahrádza určitú nevyváženosť a rozpoltenosť celého snímku, teda si niektorých chybičiek možno ani nevšimnete. Len škoda, že tempo v určitých pasážach povážlivo hapruje, pretože sa z kvalitného hereckého obsadenia a vtipného námetu dalo vytrieskať určite viac. ()
Galerie (58)
Photo © Universal Pictures
![Méďa - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/168/490/168490071_7f4khi.jpg)
Zajímavosti (50)
- V čase 17:53, kdy Lori (Mila Kunis) mluví o lidech, kteří se ztratili, připomíná příběh osoby, jejíž pravá ruka byla pět dní uvězněna pod kamenem. Tímto odkazuje na skutečnou událost, kterou zažil Aron Ralston a jenž byla zfilmována ve snímku 127 hodin (2010). (Pito126)
- Píseň, kterou John (Mark Wahlberg) zpívá Lori (Mila Kunis), se jmenuje „All Time High“ a pochází z bondovky Chobotnička (1983). (Žralok)
- Mark Wahlberg (John) a Giovanni Ribisi (Donny) si spolu zahrali už vo filme Kontraband (2012). (Johnny.ARN)
Reklama