Režie:
Claude LelouchScénář:
Claude LelouchKamera:
Philippe Pavans de CeccattyHrají:
Jean-Paul Belmondo, Michel Boujenah, Alessandra Martines, Annie Girardot, Philippe Léotard, Ticky Holgado, Rufus, Jean Marais, Micheline Presle, Darry Cowl (více)Obsahy(1)
V době chaosu, ve světě stálých změn se stal hrdinou, o němž ani nesnil.
Je to jako blesk z čistého nebe. Němci okupují Francii a jejímu nezdolnému obyvatelstvu začínají ty nejbídnější časy. Avšak i v této době může zazářit dobré srdce člověka...
Henri Fortin je chudý a negramotný bývalý boxer. Ziman je bohatý židovský právník z Paříže. Během 2. světové války se jejich cesty setkají: když Fortin souhlasí s tím, že odveze Zimanovu rodinu do Švýcarska. Fortin žádá Zimana, aby mu během cesty předčítal Bídníky od Victora Huga. Ještě než se jejich cesta skončí, zdá se, že příběh z knihy a tahle cesta mají hodně společného...
(oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (62)
Mě to vykořisťování Huga přišlo trochu násilné, jako by Lelouch nevěděl jak vystavět příběh a tak se opřel o věky prověřenou dějovou strukturu. Nic proti tomu, jen kdyby se děj románu tak explicitně neprolínal s dějem "současným" a vše nebylo pojato tak ilustrativně a bez většího nápadu. Příběh se tak táhne, vděčných okamžiků je po skrovnu, a již někdy v polovině vyprávění ztratí dech a je spíš otrocky dokončeno. Lelouch se sice snaží zlákat efektním pozlátkem a vyrazit dech velkoprodukcí (díky alespoň za působivou kameru), ale obsahově film trpí prázdnotou a nerozhodností v tom, co má film vlastně říci, k čemu je potřeba neustále zdůrazňovaná vazba na Huga, jež někdy působí i trochu směšně. Ve zkratce, je Lelouchův film jedním z příkladů děl, jejich aktualizace a dobový posun jednoduše nefunguje. ()
Film, který je dobrý. Jako fakt dobrý. Proplétá se plynule, dává smysl, není těžké udržet pozornost, nesnaží se z diváka dělat hlupáka, ani ho poučovat. JPB je tu skvělý, ostatní herci mu zdatně sekundují, kamera pracuje slušně, hudba je příjemná. Ale když myslím dobrý, tak fakt za tři. Je neúměrně natahovaný. A tím si neprotiřečím oproti tvrzení, že se proplétá plynule. Tady to natahování je způsobené tím, že film tlačí na pilu na JPB, kterému se snaží vecpat každý okamžik. A když už tam pro něj není místo, tak další scénu dostane v dvojnásobné délce. Škoda. ()
Nikdo to se mnou neumí na konci filmů zkoulet líp než Francouzi. Závěrečná obhajoba mě sestřila jak puňtu. Miluju filmy co nepotřebujou gel, aby dokázali klouznout až do srdce. Každá doba i sebevíc temná, plná hnusnejch zbabělejch sraček má svoje světlo, svoje obyčejný hrdiny, který si ani svoje hrdinství neuvědomují, protože jsou z podstaty frajeři. Samotný děj je zbytečně natahovanej a všelijak proháčkovanej, ale příběh je to originální a výborně zahranej. ()
Celkom slušne prenesený Hugov príbeh o ľudskej mizérii a chudoby do inej doby, rozdelený do dvoch generácií. Zaujímavé bolo aj skákanie v čase a návratu do pôvodnej časovej línie. Belmondo nie je môj obľúbenec, no tento film patrí určite k tým jeho lepším, aspoň pre mňa. Nadpriemer. 75/100 ()
Neuvěřitelně silný příběh s vynikajícím výkonem JPB. Bídníci Viktora Huga zde posloužili jako jakýsi námět, komparace na pozadí které se odvíjí drama v první polovině 20. století. Je to příběh o lidské chamtivosti, špatnosti, zradě ale i odvaze a statečnosti, který graduje v období konce II. sv. války ve Francii a těsně po ní. Přes delší stopáž film nenudí. ()
Galerie (18)
Photo © Warner Bros.
![Bídníci 20. století - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/159/874/159874525_db9816.jpg)
Zajímavosti (2)
- Film přinesl dalšího Césara pro Annie Girardot. (Rosalinda)
Reklama