Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na opuštěné mýtině najde lesní správce (Oldřich Kaiser) ležet bezvládné tělo muže (Ondřej Vetchý). Podaří se mu ho vzkřísit, muž si ale nic nepamatuje. Neví, jak se do lesa dostal ani proč je celý od krve a namísto odpovědí z místa uteče. Správce se vydává za ním a postupně zjišťuje, že muž je zapletený do krvavé msty, kterou možná sám inicioval a v níž důležitou roli hraje jeho čtrnáctiletá dcera (Lucie Šteflová). Kromě toho jsou ve hře čtyři miliony korun, dva uplacení policajti (Igor Chmela, Marek Taclík) a trojice mladíků (Ondřej Havel, Daniel Novák, Václav Vostárek), která rozhodně nemá čisté svědomí. V jednom dni, během několika hodin, tak jeden zločin spojí osudy několika lidí. Nic ale není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát, protože hranice mezi pomstou a zločinem je velmi tenká.
V jednom dni, během pár hodin, spojí pomsta osudy několika lidí. Kdo z nich je vrah a kdo oběť? Ondřej Vetchý a Oldřich Kaiser v hvězdně obsazeném thrilleru, který se vám zadře pod kůži. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (435)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Vendeta nejlépe demonstruje, jak propastný je rozdíl mezi místní a zahraniční kinematografií. A nechci hned poměřovat s Hollywoodem, ať jsme spravedliví, vezmeme coby měřítko třeba kinematografii skandinávskou, která je často a ráda žánrově i tématicky Vendetě podobná. Narozdíl od severských krimi si ale Vendeta na surovost jen hraje, co Seveřané zobrazí explicitně, o tom se ve Vendetě jen mluví a násilí je víceméně obsaženo jen ve verbální rovině. Téma je sice zajímavé, rozhodně by si ale zasloužilo mnohem promyšlenější projekt. Tohle bylo zjevně šito horkou (debutantskou) jehlou. A navíc je to celé tak pitomé, scenáristicky úplně odfláknuté, jednání postav nelogické a k neuvěření, herecky špatně zvládnuté, to zvlášť u dětských herců. Když pak lesník jede na opačnou stranu než běží doktor mstitel a oba doběhnou k téže chatě, začalo mi připadat, že celá ta variace starozákonního moudra o oku a zubu je jen ztrátou času... ()

Crocuta 

všechny recenze uživatele

POZOR SPOILER! Po počáteční Vetchého vyměklosti už jsem měl strach, že těm parchantům snad nakonec doopravdy odpustí, jak mu radil ten pokryteckej hajzlík na začátku. Ale Ondra naštěstí neztratil nervy a zdárně dokončil co začal. Na můj vkus sice zbytečně rychle a ohleduplně, ale nešť - nakonec, dělal to poprvé. Jen tu závěrečnou, uměle našroubovanou a hodně otřepanou moralitu si mohli tvůrci vážně odpustit. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Intenzivně nenápadité využití jistého „kdo-viděl-ví“ exploatačního schématu (stereotypy se týkají zejména zkorumpovanosti policie a zkaženosti mládeže) doplácí na nadbytek lokací, postav i nedůležitých informací (ty podstatné naopak chybějí). Na přímočarou over-the-top žánrovou lahůdku nejde film v žádném ohledu dost do krajnosti a za každým náznakem drsňáctví je cítit póza. Díky dobrým hercům (po studentské předehře doceníte i přehrávajícího Vetchého) jsem film ochoten přijmout nanejvýš jako vícestupňovou psychologickou hru, kdy musíme několikrát přehodnotit svůj názor na to, kdo je lovcem a kdo obětí. Ale ani zde si nejsem jist, znal-li režisér pravidla. 40% ()

Kryšpín 

všechny recenze uživatele

Trailer na Vendetu mě nalákal na úplně jiný film, než jsem pak ve skutečnosti viděl (trailer by neměl jen ukázat to nejlepší z filmu, ale i říct částečně, o čem vlastně je). Proto ze sálu budete odcházet zklamáni, i když v sobě ponesete střípky v podobě dobré kamery nebo některých dobře zahraných scén, ale první půl hodinu jsem si říkal: Co to sakra... Jsem na správném filmu, vždyť na tohle mě trailer nelákal. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Co k tomu dodat? "MacGuffin" natažený v úvodu na celou hodinu, takže když konečně dojde ke zvratu, není zbylé půl hodiny co dělat. To, že postavy běhají z místa na místo, vyměňují si nespojité hlášky (zato je často opakují), Vetchý pláče, lesem běhá Justin Bieber, k tomu duní Mozart a celé to zavře středoškolsky naivní pointa a Jan Skácel... jako cože? Postavy mají psychologii prvorepublikového snáře (s výjimkou Chmely jsou převážně apatické nebo brečí), děj je v klíčových okamžicích nelogický a prokládaný účelovou "drsností" (která však v besídkovém hereckém provedení rozesmívá). Thriller se prostě nedělá tak, že divákovi na začátku všechno vyzvoníte a pak se jen zoufale pokoušíte ještě něco dodat. Proč asi nikdo nemůže prozradit ani kousek zápletky? Protože Vendeta je tak špatně vystavěná, že jediná nápověda bortí celou konstrukci. Schválně si zkuste celý příběh převyprávět. Jde to jednou větou a ta bude více než surreálná. Ne, tady skutečně žánrovky končí jako Kajínek, T.M.A. nebo Nahota na prodej. Vendeta je lautr ten samý případ jako Viditelný svět - včetně toho, že Štrbova kamera zachraňuje, co se dá (odpad jsem nedal jen díky ní)... P.S.: Ta mladá Hrubešová potěšila. Hraje stejně dobře jako Markéta a pokud se příště při svlékání natočí na kameru, bude to všechno ok. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (9)

  • Závěrečná scéna mezi Pochmanem (Ondřej Vetchý) a Mazurou (Oldřich Kaiser) měla dle původního záměru vypadat jinak, avška kvůli komplikacím se muselo natáčení přešunout na jinou lokaci. Režisér Ondruš tak musel upravit scénář doslova pár hodin předtím, než byl závěr nafilmován. (PinokKio)
  • Miroslav Ondruš na svém autorském díle pracoval již od roku 2008. (AngelusCZ)
  • Natáčení filmu bylo pro všechny velmi náročné. Točilo se hlavně v lesích a na plac se nastupovalo už před pátou ráno. (Coldrex)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno