VOD (1)
Obsahy(1)
Zdá se, že Roger Brown má všechno, co si člověk může přát. Je nejúspěšnějším lovcem hlav (vyhledávačem talentů) v Norsku, za manželku má překrásnou galeristku a vlastní úchvatný dům. Zároveň si ale žije nad poměry a potají krade umělecká díla. Na slavnostním otevření galerie mu žena představí muže jménem Clas Greve. Nejen že je Greve ideálním kandidátem na pozici, o kterou Roger usiluje, je i majitelem Rubensova Lovu na kance, jednoho z nejžádanějších obrazů v historii moderního umění. Roger vycítí příležitost stát se finančně nezávislým a začne plánovat svou vůbec největší krádež. Brzy ovšem narazí na problém a tentokrát to nejsou peníze, které by ho mohly poslat ke dnu... (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (1 000)
Filmová adaptace slavné norské literární krimi s tak překombinovaným a neuvěřitelným koncem, že ji to skoro sráží do kolen...jinak má ale film všechny klady severské kinematografie, tedy slušnou atmosféru, napětí, tu jejich tolik typickou surovost a také syrovost, hodně černý humor... Velmi nosný je přerod zpočátku spíše nesympatického a slizkého hlavního hrdiny v ryze divácky vděčnou postavu bojující o přežití...když se ale z čistého boje o přežití stane óda na génia spřádajícího geniální zločinecký plán, vyklube se z toho trochu scenáristické fiasko, ten konec je vážně přitažený za vlasy, stáří mrtvoly a renomé policistů, ach jo...a happyend...slavnost překombinovanosti...ale to byl problém už na úrovni literární předlohy...inu, Jo Nesbø... ()
Jsem heterosexuální žena, jasný? Takže když přede mě ve filmu postavíte mrňavého slizkého mindráka a v opozici urostlého adonise, navíc typ z mých vlhkých snů, mé hormony jednoznačně zavelí: "Držíme palce fešákovi!" i kdyby dotyčný prznil, griloval a požíral štěňátka amerických kokršpanělů. Já rozkazy svých hormonů plním a modří už vědí, proč v žádném případě nemůžu udělit pět hvězdiček, přestože se Ódinovi uctívači vycajchnovali: stvořili kvalitní, afroamerickou (buďme korektní a nerasističtí!) komedií lehce šmrncnutý thriller, který jistě do roka a do dne předžvýká v remaku pro zámořské Homery Hnojiwood - v hlavní roli s Mikem Myersem a Justinem Timberlakem. To bude žůžo, už se nemůžu dočkat, jak to budu pohrdavě ignorovat! 75% ()
Když měříte 168 cm, musíte si to nějak kompenzovat. Roger Brown je malý muž, který chce žít na vysoké noze a s vysokou blondýnkou. Zatímco ke své manželce musí vzhlížet, jeho milenka vzhlíží k němu, což mu ale k posílení ega, a hlavně k navýšení částky na účtu, nestačí. A tak si přivydělává. Dokonalými zločiny, jež nezanechají stopy na něm a při nichž on nezanechá stopy na místech činu. Aby nicméně obhájil svou zpochybněnou úlohu MUŽE, nezbude mu, než se ve sračkách (a krvi), jimž se dosud zdárně vyhýbal, vykoupat. Projít si divočinou, shodit civilizační masku a prodělat proměnu ze štvané zvěře v lovce. Jádrem Lovců hlav je psychologické drama o krizi mužské identity, jenže ono jádro bylo vyváleno v thrilleru a posypáno černou komedií. S tím, že nikdy není dopředu zřejmé, jestli bude příští scéna zvedat koutky úst, nebo žaludek. Nevypočitatelnost filmu (v nakládání se žánrovými konvencemi i hrdinou) se dobře doplňuje s jeho nekompromisností (akorát přehnané násilí je… prostě jenom přehnané) a nadsázkou, která ale není přiznaná tak nápadně, jak by si některé situace žádaly. Někdy je tudíž vtipnější to, co čekáte, že se stane, než to, co se skutečně stane. Napoprvé ale stejně nezbývá moc času nad tím přemýšlet díky spádu, jaký Tyldum filmu dal a při němž neztrácíme přehled nejen o změnách na Rogerově těle, ale také uvnitř jeho hlavy. Buďto Aerofilm ví, jaké filmy sem z dalekého severu přivézt, anebo tamější žánrová kinematografie svými kvalitami skutečně suverénně válcuje tu hollywoodskou. Apendix: Aksel Hennie připomíná Buscemiho a film zase Fargo i jiné počiny bratří Coenů (když už byste tedy chtěli škatulkovat, což v tomhle případě dost dobře nejde). 75% ()
Už od začiatku je jasné, že sa ten heist riadne poserie, ale že to zhruba od polovice chytí náznaky takmer exploatačného survival hororu, to je celkom pecka. Nabité nápadmi, občas zábavne absurdné (traktor), občas ultrabrutálne a fyzicky intenzívne, celý čas šmrncovné a nepredvídateľné. Jediná výhrada ide voči Waldauovi, veľmi som mu to, čo mal hrať v druhej polovici filmu, neveril. ()
Lovci hlav aneb Pohádka o Šprtajzlíkovi nořícím se postupně do sraček, do slova a do písmene. Film je vlastně o ničem a nejzábavnější jsou ty prvky černé komedie, kdy jdete venčit bílého čokla přišpendleného na traktoře a myslíte si, že prchnete před chlápkem v bavorákovi. Takže černý humor v tomto filmu je vlastně humor úplně hloupý. Je to náctiletý krimi / thriller, u kterého bych se možná mohl v 16 letech docela slušně bavit. Má to být bizarní oddychovka, jenže tu nic nefunguje, jak by mělo - výškovej mindrák, vztahy s podivnou motivací, firmy bez peněz a dvousečná GPS - ač se tváří film promyšleně, je to nelogická blbost. Prostřední část je možná lehce napínavá, no zbytek je zajímavý asi jako toaletní papír. Všichni o něm jaksi mimoděk víme, ale reklamu v TV na něj neuvidíte. ()
Galerie (59)
Zajímavosti (15)
- Společnost Summit Entertainment koupila práva na výrobu amerického remaku ještě před uvedením originálního filmu. (neff)
- Film, ktorý sledovala Diana (Synnøve Macody Lund) pri neskorom príchode Rogera (Aksel Hennie) nesie názov Dievča, ktoré sa hralo s ohňom (2009). (MikaelSVK)
- Vo filme sa uvádza, že hlavná postava, Roger Brown, meria 168 cm. V skutočnosti má Aksel Hennie, ktorý ho stvárnil, výšku postavy 173 cm. (YoZo8)
Reklama