VOD (1)
Obsahy(1)
Zdá se, že Roger Brown má všechno, co si člověk může přát. Je nejúspěšnějším lovcem hlav (vyhledávačem talentů) v Norsku, za manželku má překrásnou galeristku a vlastní úchvatný dům. Zároveň si ale žije nad poměry a potají krade umělecká díla. Na slavnostním otevření galerie mu žena představí muže jménem Clas Greve. Nejen že je Greve ideálním kandidátem na pozici, o kterou Roger usiluje, je i majitelem Rubensova Lovu na kance, jednoho z nejžádanějších obrazů v historii moderního umění. Roger vycítí příležitost stát se finančně nezávislým a začne plánovat svou vůbec největší krádež. Brzy ovšem narazí na problém a tentokrát to nejsou peníze, které by ho mohly poslat ke dnu... (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (1 002)
Na jednu stranu dobré, zajímavé a zábavné, na druhou stranu tak nepředvídatelné, až to někdy bolí, "kostrbaté" a v mnoha zásadních detailech nedodělané a neuhlazené ... Začátek něco napoví, aby se film pak rázem několikrát úplně dějově přehoupl. Finále super, ale třeba ta scéna se psem a traktorem mi přišla jako špatný vtip a do tohoto filmu naprosto nepatřící. Kromě těch několika žánrů je to chvílemi také komedie. Krásná příroda je již standard. O žádnou pecku se nejedná, ale je to v pohodě ... ()
Jelikož nestíhám číst, zvolil jsem tentokrát nejprve film. Nevím, zda šlo o správné rozhodnutí, každopádně zklamán jsem nebyl. Mohu se tady rozhovořit o předvídatelnosti a chybách, ale proč? Jednak mě film bavil, a pak, konec mne velmi potěšil a překvapil. Čekal jsem přesný opak! Zprvu líně se vlekoucí ničím nezajímavý snímek o úředníkovi, který žije dvojím životem, se počne měnit v okamžiku, kdy poslední loupež mnohamilionového obrazu od Rubense nevyjde tak, jak by měla. Hlavní hrdina je vržen do víru, který vytvořil, a zjišťuje, že věřit se nedá nikomu. Některé scény byly příjemně drsné (havárie), jiné vskutku nechutné (kadibudka). Po rozjezdu se však film se sympatickým obsazením zabrzdil až u závěrečných titulků. A nějaké mé spekulace o DNA a podobně šly stranou... ()
Norská produkce se předvedla. Tento thriller je od začátku téměř bez chyby. Má spousta zvratů a příběh je také zajímavý, což by měl ocenit každý divák. Napětí v nějakých scénách nechybí, děj je trošku slabší občas, ale stále na nadprůměrné úrovni. Jediný problém jsem měl s hereckými výkony, poněvadž většina postav se do role absolutně nehodila. Z Hodejegerne mám spíše kladné pocity než ty záporné a i proto doporučuji.. 8/10 = 80% ()
Povedený krimi thriller, který na svém počátku rozhodně nenaznačuje, jakým směrem se bude ubírat. Zápletka je skvěle napsaná a dobře převedená na filmové plátno, charaktery postav jsou napsány tak, že člověk neví, co od mnohých čekat a sympatie k nim se různě přelévaly. Od toho, co však začal být Roger pronásledován a schovával se v latríně nebo si holil hlavu, jsem již nepochyboval o hodnocení. Napínavé, drsné, ne příliš předvídatelné, seversky chladné a dobře natočené. ()
Chytrý scénář, který se zřejmě nepovedlo převést na plátno tak, aby divákovi umožnil v pohodě si prožívat chvíle napětí, neboť tomu brání jeho ne vždy srozumitelná složitost. Díky tomu chvílemi vyprávění působí nevěrohodně a chvílemi zmateně. Trošku škoda námětu i dílčích nápadů, které nevyzněly, jak by mohly. ()
Galerie (59)
Zajímavosti (15)
- Film byl distribuován do padesáti zemí, což byl pro norský film rekord. (akisha)
- Kromě scény v televizi jsou ve filmu další dva odkazy na film Muži, kteří nenávidí ženy (2009), který byl také natočen podle jedné z knih knižní série „Millenium“ (2005 - 2007) Stiega Larssona. Z tohoto snímku je zde použito několik leteckých záběrů a auto z něj tu bylo digitálně nahrazeno autem, které vlastní Roger Brown (Aksel Hennie). (akisha)
- Casting na dvojici policistů se ukázal jako obzvláště složitý, jelikož dvojčata musela vážit více než 100 kilogramů a být totožná. Lars Skramstad Johnsen a Gunnar Skramstad Johnsen nakonec do kritérií zapadli perfektně. (venus)
Reklama