VOD (1)
Obsahy(1)
Zdá se, že Roger Brown má všechno, co si člověk může přát. Je nejúspěšnějším lovcem hlav (vyhledávačem talentů) v Norsku, za manželku má překrásnou galeristku a vlastní úchvatný dům. Zároveň si ale žije nad poměry a potají krade umělecká díla. Na slavnostním otevření galerie mu žena představí muže jménem Clas Greve. Nejen že je Greve ideálním kandidátem na pozici, o kterou Roger usiluje, je i majitelem Rubensova Lovu na kance, jednoho z nejžádanějších obrazů v historii moderního umění. Roger vycítí příležitost stát se finančně nezávislým a začne plánovat svou vůbec největší krádež. Brzy ovšem narazí na problém a tentokrát to nejsou peníze, které by ho mohly poslat ke dnu... (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (1 002)
Na jednu stranu dobré, zajímavé a zábavné, na druhou stranu tak nepředvídatelné, až to někdy bolí, "kostrbaté" a v mnoha zásadních detailech nedodělané a neuhlazené ... Začátek něco napoví, aby se film pak rázem několikrát úplně dějově přehoupl. Finále super, ale třeba ta scéna se psem a traktorem mi přišla jako špatný vtip a do tohoto filmu naprosto nepatřící. Kromě těch několika žánrů je to chvílemi také komedie. Krásná příroda je již standard. O žádnou pecku se nejedná, ale je to v pohodě ... ()
Nečekal bych to, ale nakonec oba palce nahoru. Velký dům, luxusní auto, krásná vysoká manželka, ke které vzhlíží, milenka, která vzhlíží k němu – to všechno něco stojí. Přečerpané konto je ale pro úlisného personalistu malého vzrůstu poměrně denním chlebem. Takže vysoké nároky své i svého okolí musí kompenzovat krádežemi obrazů od svých klientů. Chorobně posedlému svou reputací a zakomplexovanému Rogerovi se však do cesty postaví hodně tvrdý soupeř. A divák se znovu ujistí, že existují malí hajzlové i pořádně velcí hajzlové. To už jsme na poli hodně syrového a cynického thrilleru (trocha od Finchera, trocha od Coenů i Tarantina), kdy se od výkalů pomazaný uprchlík řítí v traktoru s na radlici napíchnutým pitbulem nebo po drsném pádu ze srázu předstírá smrt. Žánrový bordel vydrží až do finálního rozuzlení, přičemž potěší, že veškeré jednání a proměna hlavního hrdiny působí poměrně uvěřitelně a přirozeně. A to i v momentech, které balancují na hraně černé komedie!! Dobré, dokonce velmi dobré!! ()
Norové neslaví Velikonoce jako Češi a Slováci pomlázkou a ani jako Anglosasové hledaním velikonočních vajíček, ale čtením detektivek. Na tomto filmu je to poznát. Atmosféra a společnost v kině Světozor se trochu promítla do hodnocení. Navíc Roger Brown je velký 168 cm a já jsem 169 cm, což je pro mne taky sympatické, nicméně poslední dovětek věnuji tomu, že bych někdy jiné lovce hlav v kině uvital, aby někteři dlouháni byli o hlavu kratší. I když chápu, na projekci čsfd, kde je plné kino nejde moc místa vybírat a že za svoji vyšku nikdo nemůže. ()
Aksel se pro roli přislizlého Rogera narodil a vybroušené Waldauovo charisma filmu sluší, ale co naplat, předloha byla někde jinde. Na každý dobře zpracovaný nápad nebo bizarní vtípek připadá i jeden promarněný. Baví mě sice jak dramatický úvod, tak thrillerově mrazivý vývoj, na konci ovšem kvůli drobnému zjednodušování chybí uspokojivější pointy. Papírový Nesbø v sobě má víc lehkosti. ()
Rodina je základ státu. Příběh vycizelovanej přesně jako z pera moderního detektivkáře. Čtenář (zde divák) se všechno dozví a kdyby náhodou něco přehlédl, protože není z nejchytřejších, pro jistotu se mu to zopakuje. Na konci ještě jedna odemílačka pro ty obzvláště hloupé. Ale ne, ne pro hloupé, ono je to všechno prostě tak velkej konstrukt že to normální člověk samozřejmě není schopen pobrat a tak je to vysvětlování nutný. Prostor pro vlastní interpretaci se pochopitelně vytrácí a tak není o čem se po filmu bavit - ("Myslíte si, že si ten herec fakt oholil hlavu doopravdy?" nepovažuju za solidní téma k diskuzi). // vlastně už jsem to napsal v první větě, ale to jediný co je nad doslovný čtení filmu je, jak se lidem zvyšujou schopnosti ve chvíli, kdy mají pocit že je někdo miluje a taky jakejch svinstev jsou schopný když tuhle lásku před sebou držej jako štít. ()
Galerie (59)
Zajímavosti (15)
- Ve scéně v autě, kde je Ove Kjikerud (Eivind Sander) v mrákotách a zvrací, je záběr na ruku, která mu povzbudivě poklepává na rameno. Nepatří ani Ovemu ani Rogeru Brownovi (Aksel Hennie), ale komusi na zadním sedadle. (akisha)
- „Bol by som rád, keby Lovci hláv neboli len zábavným filmom, ale aby dokázali aj dojať a primäť k zamysleniu. Je to film, ktorý v sebe nesie veľký príbeh, ale zároveň sa nebojí vás rozosmiať alebo vás prinútiť zalapať po dychu napätím," povedal režisér Morten Tyldum. (Zdroj: ASFK)
- Filmovanie prebiehalo na juhovýchode Nórska, v oblasti zvanej Nittedal. (MikaelSVK)
Reklama