Reklama

Reklama

Pro dva policisty to měla být běžná šichta… dokud se nestali terčem drogového kartelu... V Los Angeles jsou pouliční policisté Brian a Mike nerozluční parťáci – novodobí kovbojové, kteří hlídkují na ulicích v době, kdy latinskoamerické gangy svádějí boj o moc s těmi afroamerickými. Brianovi a Mikeovi se několikrát „poštěstí“ a odhalí šokující obchody s drogami a lidmi. A díky tomu se dostanou do hledáčku mexického kartelu. Podaří se dvojici přátel uniknout z vlivného dosahu vražedného narkobarona? Odzbrojující thriller natočil podle vlastního scénáře americký režisér David Ayer, který měl s kriminálními náměty bohaté zkušenosti (Training Day, Temný stín nad L.A., S.W.A.T. – Jednotka rychlého nasazení, Drsný časy). Tentokrát se však rozhodl vylíčit policejní život z lidské stránky spolu s jeho každodenní rutinou. Nebyl by to ale Ayer, který natočil také akční snímky jako Rychle a zběsile, aby policejní práci neproměnil v dynamickou jízdu. A je to právě bezprostřednost a až nepříjemná blízkost, při níž se cítíme, jako bychom byli přímo účastni pouličnímu dění, jež prostupuje celým vyprávěním. Ať už se to týká rodinné oslavy, klábosení v autě či přestřelek, Ayer s kameramanem Romanem Vasjanovem snímají akci pomocí ručních kamer, objektivů na uniformách či autech, pouličních sledovacích zařízení. Když k tomuto postupu, jenž dnes už dělá kde kdo, přisadíme nezkrášlený prostor ulice jižního Los Angeles (kde Ayer vyrůstal), výsledkem je autenticky působící drama, které je po právu označováno jako jedno z nejlepších svého druhu za poslední dekádu. (Česká televize)

(více)

Videa (10)

Trailer 1

Recenze (982)

Matty 

všechny recenze uživatele

Film natolik zaujatý svou formou, až přestává být podstatné, že má i nějaký obsah. Hypermedializovaný styl bez přísně dodržované kontinuity mezi záběry částečně omlouvá rozdrobenost zápletky, škoda však, že jeho modernost nenachází adekvátní odezvu ve vyznění filmu, které je naopak velmi konzervativní (heroizace policejní práce, potlačení náznaků latentní homosexuality ve prospěch tradičního rodinného modelu). Počínání ústřední dvojky, která svou službu vlasti proměnila v něco mezi videohrou a reality-show, není podrobováno kritice, kterou by tak jako tak oslabovalo „empatické“ přejímání jejich úhlu pohledu a rozšíření náhledu do jejich životů o soukromou sféru. Oba dva přitom očividně trpí poruchami sebeovládání a užívají srovnatelně razantních postupů jako grázlové, na nichž si vybíjejí vztek. Nepopírám, že pár záběrů je zatraceně cool (Gyllenhaal klikující za svitu neonů) a že se Anna Kendrick rozkošně usmívá (nic jiného jí scénář ani nepředepisuje), ale jako taková postrádá Patrola hloubku, koncept i jakékoli estetické kvality. 70% ()

petero 

všechny recenze uživatele

David Ayer má aj komplexnejšie filmy, no aj napriek tomu sa mi Patrola veľmi pozdávala. Súčasný trend snímania ručnou kamerou nie je našťastie vôbec rušivý a ani mi v priebehu sledovania neprišiel vôbec nelogický ako sa mi to v prípade podobne točených snímkov stáva. Takže pre Ayera ďalší slušný zárez a už sa náramne teším na Ten so Schwarzeneggerom. ()

Reklama

Kaka 

všechny recenze uživatele

Je vidět, že tvůrci tohoto snímku se jednak vyznají v policejní práci, protože celek působí nebývale autenticky a jednak mají cit pro zachycení syrovosti současného světa - resp. kriminality v USA. Když pominu rozostřenou digitální kameru a "live shooting", což už samo o sobě je autentické až za roh, tak tvrdost, s jakou tvůrci ukazují zdánlivě obyčejné dny policejního departmentu, je neskutečná a nečekaná. Cílová katarze se dostavuje tak akorát, bez zbytečného sentimentu a patosu. Úsporný a rychlý film, který přesně ví co chce říci a jak. Není to pro slabé povahy a čekejte nefilmovou, živočišnou věc. ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

Když jsem viděl trailer na tento film, tak, nevím proč, jsem mu moc nevěřil. Nevěřil jsem, že to bude tak dobré, abych na to musel jít do kina, tak jsem si počkal a zhlédl film doma. Musím říct, že jsem rád, že jsem se spletl. End of Watch je naprosto parádní film, kde se kombinuje ruční kamera s normální, takže chvílemi máte pocit, že nesledujete film, ale dokument. Navíc Gyllenhaal a Peña jsou jedni z nejsehranějších parťáků, co jsem kdy viděl. Ta chemie mezi nimi je opravdová a člověk jim doslova žere i s navijákem fakt, že už spolu pár let slouží u policie. Do toho všeho Anna Kendrick (moje velká slabost) a odzbrojující závěr. V takovýhle chvílích jsem rád, že nemám vždy pravdu, a že jsem tomuto filmu křivdil. 100 %. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Nejlepší film posledních měsíců!! Hloubka a silný příběh nechť jdou stranou. To, co neměly předešlé snímky Davida Ayera Harsh Times a Street Kings, tedy atmosféru a koule, má End of Watch měrou vrchovatou. V obou předešlých filmech sice nabídl několik skvostných akčních scén, snažil se být za každou cenu ultradrsnej a vulgární, ale moc to nefungovalo. Tentokrát je to jiné. Ayer láká a vnadí natolik, že divák by chtěl ve společnosti policajtů Briana a Mika strávit klidně další hodinku času. Neskutečně adrenalinem nadopované momenty překrývají i fakt, že snímek je závislý na své formě a že pozapomněl příběh. Jeho absence ale Ayerově snímku neškodí. Parťáci prostě tu vynesou děti z hořícího domu, tam zase objeví doupě obchodníků s bílým masem a naneštěstí pro ně píchnou do mexikánského vosího hnízda. Mezitím si stačí netriviálně popovídat o životě, vztazích, jeden se ožení, druhý se dočká potomka. Tenhle kaleidoskop vzrušivých výjezdů se může někomu zajídat, jiní budou pokyvovat, jak tvůrci donutí diváka sledovat dva velmi dobře napsané a zahrané policejní „puberťáky“ s takovým zaujetím. Zkrátka se oba snaží ve čtvrti, kde každý druhý má za pasem bouchačku, přežít a udržovat jakýs takýs pořádek. Heroizace policejní práce mi nevadila, vtažení do akce v ulicích plných feťáků, kurev, násilníků a primitivů mě naopak pohltilo. Tvůrci si pomáhají neobvyklým stylem snímáním (něco jako videohra nebo reality-show), překvapivě nerušivým, a i když nejsem fanda ruční kamery nebo point-of-view snímání, tady dávám oba palce nahoru. Díky tomu je tenhle akční thriller rychlý, neokoukaný, intenzivní a až na americké finále nekompromisní. A Anna Kendrick je opět neuvěřitelně rozkošná!! Jedno z nejlepších policejních dramat vůbec!! ()

Galerie (59)

Zajímavosti (36)

  • Na konci snímku zazní píseň "Sgt. MacKenzie", která byla složena na počest seržanta Charlese Stuarta MacKenzieho. Ten byl zabit během 1. světové války, když vlastním tělem bránil těžce zraněného spolubojovníka. (Pria)
  • Během natáčení noční scény, kdy Brian Taylor (Jake Gyllenhaal) a Mike Zavala (Michael Peña) pronásledují a následně narazí vozem do dodávky, došlo k opravdové nehodě. Náraz nebyl ve scénáři a došlo k němu v důsledku smyku na nově upravené vozovce a vypnutému ABS. (Degreet)
  • Tržby ze severoamerických kin činily 41 milionů amerických dolarů, součet těch celosvětových dosáhl 55,1 mil. (NIRO)

Související novinky

David Ayer natočí akčňák se Stathamem

David Ayer natočí akčňák se Stathamem

07.05.2022

Poslední snímky režiséra Davida Ayera (Drsný časy, Králové ulice) nebyly přijímány vůbec dobře. Sypat se to začalo už Sabotáží z roku 2014, následovala komiksárna od DC Sebevražedný oddíl, který se… (více)

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

22.05.2018

Po Princi z Persie se Jake Gyllenhaal vzdal blockbusterových ambicí a začal hrát v menších filmech. Díky Patrole, Zmizení nebo Slídilovi se z něj však znovu stalo žhavé zboží, po němž touží i drahé… (více)

Gyllenhaal si zahraje Bernsteina

Gyllenhaal si zahraje Bernsteina

02.05.2018

Jake Gyllenhaal má za sebou Patrolu, Zmizení, Slídila nebo Demolici a do každého svého projektu jde na sto procent. Naposledy se Jake objevil v dramatu Silnější, kde si zahrál jednu z obětí výbuchů u… (více)

Tom Hardy opouští Suicide Squad

Tom Hardy opouští Suicide Squad

16.01.2015

Že to znělo až příliš dobře na to, aby to byla pravda? No, byla to pravda, ale herci míní a Hollywood mění. Řeč je samozřejmě o comicsové týmovce Suicide Squad, jejíž snové obsazení ještě včera… (více)

Reklama

Reklama