Režie:
David AyerScénář:
David AyerKamera:
Roman VasjanovHudba:
David SardyHrají:
Jake Gyllenhaal, Michael Peña, Natalie Martinez, Anna Kendrick, David Harbour, Frank Grillo, America Ferrera, Cle Sloan, Cody Horn, Shondrella Avery (více)Obsahy(2)
Pro dva policisty to měla být běžná šichta… dokud se nestali terčem drogového kartelu... V Los Angeles jsou pouliční policisté Brian a Mike nerozluční parťáci – novodobí kovbojové, kteří hlídkují na ulicích v době, kdy latinskoamerické gangy svádějí boj o moc s těmi afroamerickými. Brianovi a Mikeovi se několikrát „poštěstí“ a odhalí šokující obchody s drogami a lidmi. A díky tomu se dostanou do hledáčku mexického kartelu. Podaří se dvojici přátel uniknout z vlivného dosahu vražedného narkobarona? Odzbrojující thriller natočil podle vlastního scénáře americký režisér David Ayer, který měl s kriminálními náměty bohaté zkušenosti (Training Day, Temný stín nad L.A., S.W.A.T. – Jednotka rychlého nasazení, Drsný časy). Tentokrát se však rozhodl vylíčit policejní život z lidské stránky spolu s jeho každodenní rutinou. Nebyl by to ale Ayer, který natočil také akční snímky jako Rychle a zběsile, aby policejní práci neproměnil v dynamickou jízdu. A je to právě bezprostřednost a až nepříjemná blízkost, při níž se cítíme, jako bychom byli přímo účastni pouličnímu dění, jež prostupuje celým vyprávěním. Ať už se to týká rodinné oslavy, klábosení v autě či přestřelek, Ayer s kameramanem Romanem Vasjanovem snímají akci pomocí ručních kamer, objektivů na uniformách či autech, pouličních sledovacích zařízení. Když k tomuto postupu, jenž dnes už dělá kde kdo, přisadíme nezkrášlený prostor ulice jižního Los Angeles (kde Ayer vyrůstal), výsledkem je autenticky působící drama, které je po právu označováno jako jedno z nejlepších svého druhu za poslední dekádu. (Česká televize)
(více)Videa (10)
Recenze (982)
Nejlepší film posledních měsíců!! Hloubka a silný příběh nechť jdou stranou. To, co neměly předešlé snímky Davida Ayera Harsh Times a Street Kings, tedy atmosféru a koule, má End of Watch měrou vrchovatou. V obou předešlých filmech sice nabídl několik skvostných akčních scén, snažil se být za každou cenu ultradrsnej a vulgární, ale moc to nefungovalo. Tentokrát je to jiné. Ayer láká a vnadí natolik, že divák by chtěl ve společnosti policajtů Briana a Mika strávit klidně další hodinku času. Neskutečně adrenalinem nadopované momenty překrývají i fakt, že snímek je závislý na své formě a že pozapomněl příběh. Jeho absence ale Ayerově snímku neškodí. Parťáci prostě tu vynesou děti z hořícího domu, tam zase objeví doupě obchodníků s bílým masem a naneštěstí pro ně píchnou do mexikánského vosího hnízda. Mezitím si stačí netriviálně popovídat o životě, vztazích, jeden se ožení, druhý se dočká potomka. Tenhle kaleidoskop vzrušivých výjezdů se může někomu zajídat, jiní budou pokyvovat, jak tvůrci donutí diváka sledovat dva velmi dobře napsané a zahrané policejní „puberťáky“ s takovým zaujetím. Zkrátka se oba snaží ve čtvrti, kde každý druhý má za pasem bouchačku, přežít a udržovat jakýs takýs pořádek. Heroizace policejní práce mi nevadila, vtažení do akce v ulicích plných feťáků, kurev, násilníků a primitivů mě naopak pohltilo. Tvůrci si pomáhají neobvyklým stylem snímáním (něco jako videohra nebo reality-show), překvapivě nerušivým, a i když nejsem fanda ruční kamery nebo point-of-view snímání, tady dávám oba palce nahoru. Díky tomu je tenhle akční thriller rychlý, neokoukaný, intenzivní a až na americké finále nekompromisní. A Anna Kendrick je opět neuvěřitelně rozkošná!! Jedno z nejlepších policejních dramat vůbec!! ()
Konec hodinek je policejní fajn fetiš, kde lidožravé duchy nahradila spodina přelidněné aglomerace. Straší tu šňupací kartely, děvky na speedu a bezskrupulózní, vytapetovaní hispánští mukli. Je docela povzbuzující vědět, že lidé, bojující proti tomuhle svinstvu museli projít přísnými, vstupními IQ testy a to minimálně s výsledkem "Neštěká.". Ovšem na druhé straně, kdo by s dvěma doktoráty dělal metaře, že ano. Každopádně to musí být opravdu hnusná práce, možná i horší, než vytírat hajzly v nádražce. Naštěstí u nás, v civilizované a kulturní Evropě, je situace jiná. Hoši se zmohou pouze na buzerování řidičů a zbytek noční pokojně prochrápou zašití v boční uličce ve firemní oktávii, příjemně vytopené naftou daňových poplatníků, se vzletným sloganem "Pomrdat a chrnět" na dveřích. Ale zpět k tomu, proč jsme tady. Film je to natočený vskutku mistrně a vzhledem k tomu, že jako obvykle kýčovitě nelká nad tunelováním penzijních fondů a smutným, osamělým životem policejních vdov, zaslouží si minimálně kapitánské hvězdičky. ()
Dechberoucí podívaná, která se dokáže dostat pěkně pod kůži. Brzy si zvyknete na hlavní dvojici a prožíváte s nimi jejich případy z profesního a příhody z osobního života. Některé scény vám zvýší tepovou frekvenci, některé vás pobaví, jiné dojmou. Patrola je vyváženým snímkem, v němž není nouze o strhující akci, napětí, romantiku a skvělé herecké výkony, přičemž děj není v žádném případě nudný! Vynikající soundtrack skvěle dotváří atmosféru daných scén a perfektní kamera dodává na realističnosti celému filmu. Emotivní závěr je jasným důvodem k plnému počtu hvězdiček. ()
Brian a Mike v podaní Gyllenhaala a Peñu sa mi zaryjú do pamäti ako jedna z najrealistickejších dvojíc v histórii policajných parťákov. Ayer potvrdil dominanciu v kategórii thrillerov z policajného prostredia. Po poslednej žánrovke, ktorá bola viac diváckejšia, by som nečakal takéto komornejšie dielko. O to viac ma potešilo, pretože práve komornejšia atmosféra pridáva na autenticite. Dialógy sú živé, miestami veľmi vtipné, práca ručnou digitálnou kamerou na vysokej úrovni nemala ďaleko od porovnania s dokumentom. Scenár je viacmenej len pozliepaný zo jednotlivých samostatných policajných akcií ústredného dua policajtov v priebehu určitého časového obdobia. Na základe toho sa mohol Ayer podrobnejšie venovať charakterom postáv, ich transformácie od nerozvážnych nováčikov, ktorí bezhlavo vlietnu do každej nebezpečnej situácie až po uvedomelých, milujúcich otcov rodín. Na pozadí týchto udalostí sa nenápadne v pozadí kryštalizuje zápletka, ktorá je vyústením samotného záveru. Záveru, ktorý mi vyrval srdce. 90%. ()
Místy zábava, místy nuda, místy jalová romantika a závěr tak "silný", že jsem ho málem nevydržel. Navíc jsem celou dobu musel přemýšlet nad tím, jak a proč je Patrola natočená - zprvu se zdálo, že celý film uvidím prostřednictvím kamer jeho hlavních hrdinů, jenže k nim se pak přidaly kamery gangsterů a dalších, no a aby těch roztřesených záběrů nebylo málo, hrála si po chvíli na home video i opravdová filmová kamera. Snaze o autentičnost to dalo na frak. ()
Galerie (59)
Zajímavosti (36)
- Ústřední dvojice nosí ve filmu brýle značky Oakley. Brian Taylor (Jake Gyllenhaal) model Gascan a Mike Zavala (Michael Peña) model Radar. (Jizni Tlapa)
- Jake Gyllenhaal (Brian Taylor) strávil přípravou na svou roli 5 měsíců. Třikrát týdně se účastnil policejních vyjížděk, dvakrát týdně procházel taktickým výcvikem a každé ráno absolvoval zbrojní a bojový výcvik. (80s Martin)
- V rámci přípravy na své role se Jake Gyllenhaal (Brian Taylor) a Michael Peña (Mike Zavala) účastnili výjezdů policejních hlídek v Los Angeles. Během jedné z nočních akcí se stali svědky přestřelky mezi gangy, která si vyžádala oběť na životě. (oje)
Reklama