Režie:
David AyerScénář:
David AyerKamera:
Roman VasjanovHudba:
David SardyHrají:
Jake Gyllenhaal, Michael Peña, Natalie Martinez, Anna Kendrick, David Harbour, Frank Grillo, America Ferrera, Cle Sloan, Cody Horn, Shondrella Avery (více)Obsahy(2)
Pro dva policisty to měla být běžná šichta… dokud se nestali terčem drogového kartelu... V Los Angeles jsou pouliční policisté Brian a Mike nerozluční parťáci – novodobí kovbojové, kteří hlídkují na ulicích v době, kdy latinskoamerické gangy svádějí boj o moc s těmi afroamerickými. Brianovi a Mikeovi se několikrát „poštěstí“ a odhalí šokující obchody s drogami a lidmi. A díky tomu se dostanou do hledáčku mexického kartelu. Podaří se dvojici přátel uniknout z vlivného dosahu vražedného narkobarona? Odzbrojující thriller natočil podle vlastního scénáře americký režisér David Ayer, který měl s kriminálními náměty bohaté zkušenosti (Training Day, Temný stín nad L.A., S.W.A.T. – Jednotka rychlého nasazení, Drsný časy). Tentokrát se však rozhodl vylíčit policejní život z lidské stránky spolu s jeho každodenní rutinou. Nebyl by to ale Ayer, který natočil také akční snímky jako Rychle a zběsile, aby policejní práci neproměnil v dynamickou jízdu. A je to právě bezprostřednost a až nepříjemná blízkost, při níž se cítíme, jako bychom byli přímo účastni pouličnímu dění, jež prostupuje celým vyprávěním. Ať už se to týká rodinné oslavy, klábosení v autě či přestřelek, Ayer s kameramanem Romanem Vasjanovem snímají akci pomocí ručních kamer, objektivů na uniformách či autech, pouličních sledovacích zařízení. Když k tomuto postupu, jenž dnes už dělá kde kdo, přisadíme nezkrášlený prostor ulice jižního Los Angeles (kde Ayer vyrůstal), výsledkem je autenticky působící drama, které je po právu označováno jako jedno z nejlepších svého druhu za poslední dekádu. (Česká televize)
(více)Videa (10)
Recenze (984)
,,… PROMIŇ, NATÁČÍM…. TOHLE JE MOJE PRÁCE. NĚKDO MĚ ZNÁ JAKO BRIANA. NEBO TAYLORA. ALE TADY JSEM STRÁŽNÍK Č. 2 BRIAN TAYLOR“….. /// Jen tak na úvod - Training Day byla pohádka, která u ,,Fr“ (lehce) propadla. A Patrola …mě celkem dlouho připadá jen jako další díl z vyprávění, že i policajt je jenom člověk. Natáčej se poldové (to je moje dobrá žena, to jsou naše dobré děti, to je moje sestra Anna, červená se jako kvítek. Zatím žije neprovdána, stará se nám o dobytek. Seznamte se …. (no však ti důvtipnější už věděj)). Ale natáčej se i Mexikánci (tak jako slunečnice…. no až taková poetika to není…). Důležitý je, aby se VŠICHNI TVÁŘILI PŘIROZENĚ!! A ty sračky co melou kolem, aby vypadaly jako obvykle, teda žádnej naučenej divadelní text. Ty vole – to fakt musíte ukazovat všechno? (ne píchání mě nevadí, ale ty kydy vo hovně mě iritujou….). Naštěstí jsou tady kurevsky ZAJÍMAVÝ ZÁŽITKY z patrol (to je skoro jako v těch filmech…). Přemejšlím, proč nenatočej celej film jen vo práci … a najednou….ŠACH MAT! A kurva! Tak jo. Ten ,,šťastnej“ konec – to se jen tak nevidí. Závěr mě zarazil do sesle a probudil emotivní emoce. Možná je to laciný, ale dohnal mě až ke 4*. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Píšu referát o výbavě Los Angeleskýho policajta. 2.) Dostal jsem nabídku dělat kameramana pro Curdside gang (…jo, jsou to ty tmavší…). 3.) Jedna rozklepaná kamera na jeden film se mi zdá bejt žalostně málo. 4.) Thx za titule ,,mireczech11“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ ** ()
Je vidět, že tvůrci tohoto snímku se jednak vyznají v policejní práci, protože celek působí nebývale autenticky a jednak mají cit pro zachycení syrovosti současného světa - resp. kriminality v USA. Když pominu rozostřenou digitální kameru a "live shooting", což už samo o sobě je autentické až za roh, tak tvrdost, s jakou tvůrci ukazují zdánlivě obyčejné dny policejního departmentu, je neskutečná a nečekaná. Cílová katarze se dostavuje tak akorát, bez zbytečného sentimentu a patosu. Úsporný a rychlý film, který přesně ví co chce říci a jak. Není to pro slabé povahy a čekejte nefilmovou, živočišnou věc. ()
"Padouchové útočej zepředu, velení ze zálohy." Patrola je skvělá adrenalinová jízda s LA policejní hlídkou, pro kterou není zásadní správně vyplněná hlídková knížka, řádně oholený vous nebo dodržování ústrojový kázně, ale vzájemný krytí si zad na místech, která by obyvatelé nedalekého Beverly Hills bez ochrany několika jednotek US Army nikdy nenavštívili. Já jsem si to s Brianem a Mikem hodně užil, ale přihlášku k L.A.P.D. kvůli tomu vyplňovat nebudu. Na kariéru sebevraha budu vždycky moc mladej. ()
Na základě vynikajících reakcí ze zahraničí jsem se skoro začala těšit, jak Patrole napálím pětihvězdu a dodám, že film, který v závěrečných titulcích děkuje společnostem Glock a Oakley, snad nemůže být špatný. Bohužel má film jen málo skvělých momentů (úvodní scéna, kdy si film půjčuje z estetiky videoher) a ruční třaslavá doku-kamera nonstop měnící úhly pohledu je po hodně neskutečně otravná podobně jako nekonečné dialogy, které jsou spíš jen výměnou vulgarit a keců – někdy však vtipných. Jenže nabuzený bělošský policista s režisérskými ambicemi, drsným zevnějškem a zranitelným nitrem plus jeho opak, mexický kolega zastávající tradiční hodnoty, prostě nejsou dostatečně cool, natož originální. Ayer se totiž opakuje, přitom je Patrola teprve jeho třetím filmem – a to opět z prostředí losangelské policie a zase dvojice hodný Mexičan - polopsychopatický Američan. Pozitivy filmy jsou jeho drsnost (nůž v oku), špinavá realističnost (hnusné ulice), Gyllehaalův výkon a emoce, které film dokáže vyvolat. Otravně usměvavou Kendrick s rušivě bílými zuby vystřihnout. *Spoiler* P. S. Patrola je věnována "policejním složkám, které nasazují denně své životy pro bezpečí obyvatel". Svou agitační složku rozhodně neskrývá a pro Ayera je tak určitě úspěchem, že si při finále pravděpodobně většina Amíků poplakala. 65 % [Kino] ()
Once upon a time in South Central... Výborná policejní bromance, (věrný?) obraz poměrů v drsnější části L.A. kde se to masí mezi členy LAPD, gangy Bloods a "putos" hispánci / zatím jasně nej zářez od Davida Ayera. Formát ruční kamery a dokumentární efekt reality-TV zde má dokonalý smysl, celá stopáž je jedna velká série zásahů při hlídce a vtahující akce, cool záběrů velkoměsta, parťáckých konverzací a střípků z osobního života. Gyllenhaal & Peña jsou skvělí, jejich zásluhou funguje chemie a emoce... Výjimečně portrét složek tamní policie bez korupce, "zlo" je zde vyloženě pouliční neřád. NY Times moralizuje (x) nad exploatací menšin, zločinu a násilí, což bývá spolehlivá známka kvality :) Druhá projekce, zvyšuji na 5*. ♪♫ ()
Galerie (59)
Zajímavosti (36)
- Počas prenasledovania podozrivého Brian (Jake Gyllenhaal) hlási na dispečing, že prenasledujú minivan Toyota. Únikové vozidlo je však Ford Freestar. (Arsenal83)
- Ústřední dvojice nosí ve filmu brýle značky Oakley. Brian Taylor (Jake Gyllenhaal) model Gascan a Mike Zavala (Michael Peña) model Radar. (Jizni Tlapa)
- V jedné scéně v autě říká Mike (Michael Peña) Brianovi (Jake Gyllenhaal), že sbalí každou holku, protože byl u mariňáků. Jake Gyllenhaal hrál hlavní roli ve filmu Mariňák (2005). (šerminator)
Reklama