Režie:
Bill CondonKamera:
Tobias A. SchliesslerHudba:
Philip GlassHrají:
Tony Todd, Kelly Rowan, Bill Nunn, Matt Clark, David Gianopoulos, Fay Hauser, Timothy Carhart, Veronica Cartwright, Randy Oglesby, William O'Leary (více)Obsahy(2)
Hrůzná legenda o Candymanovi sahá až do roku 1890... V té době se otrok Daniel Robitatle (Tony Todd) dopouští těžkého hříchu na bělošce, dceři plantážníka. Je surově lynčován davem, zohaven a vhozen do včelího úlu. Annie (Kelly Rowan), mladá půvabná učitelka, přišla o svého otce, který byl krutě zabit. Vražda nejen připomíná dávnou legendu, ale navíc je z ní obviněn bratr Annie. Jí nezbývá, než mýtus vyvrátit. Ke svému úděsu však zjistí, že její babička byla Danielovou milenkou a že minulost rodiny je s legendou propletena. Jak děsivý musel být pohled do zrcadla, když v něm uviděla obraz Candymana! Vrací se do domu svých rodičů a rozbíjí všechna zrcadla, aby zavražděné vrátila zpět do říše mrtvých. Vše se zdálo být vyřešeno, až jednou její dcera vzala do ruky kosmetické zrcátko... (Bonton Home Video)
(více)Recenze (71)
Najmä vďaka charizmatickému Tony Toddovi solídne pokračovanie, v ktorom sa súčasnosť v New Orleanse prelína s občasnými retrospektívnymi pohľadmi na trpký životný príbeh otroka Daniela Robitailla a jeho premenu na desivého Candymana. Niektoré pasáže sú tak trochu nudné, no vždy keď sa na scéne objaví Candyman, tak je o zábavu prakticky hneď postarané... ()
Jak tu píši i další, že jde jen o takový prohloubenější remake jedničky. Nelze než souhlasit. Atmosféra zmizela, hudba s jedničky už nefunguje tak jako fungovala a konec je naprosto žalostný. Sice samé kritiky, ale pro fanoušky Candymana se tu najde i mnoho pozitiv, a to v podobě flashbakové zrodu Candymana samotného, brutálnější a krvavější vraždy. ()
Atmosféra byla i zde největším plusem, ale trochu se pohoršila. Pořád ale převyšovala mysterióznost nad psychickým nátlakem a tak i tentokrát bylo na co koukat. Jakmile se totiž odněkud ozval temný, hrubý hlas Candymana bylo jasné, že masakr muže začít. Hudební doprovod měl opět na starost P. Glass a ani tentokrát nezklamal, ale musím říct že minule to bylo o něco lepší. Na samotných efektech se zapracovalo asi nejvíc a Candyman nám byl ukázán ve vylepšené formě, ale někdy to bylo na škodu. Scény, kdy měl pokrytý obličej včelami, byly na efekt dobré, ale při bližším přiblížení bylo vidět, že nepohnou ani křídlem. Přibylo více vraždících scén, ale jaksi ubylo krve, která zdobila první díl. Právě tuto skutečnost se snažili zamaskovat psychickými výlevy hlavní představitelky, která byla několikrát na hranici záchvatu a zhroucení. ()
Zcela objektivně je Candyman 2 skutečně o stupeň horší, než vynikající jednička. Jenomže tenhle film prostě nějak nechce být průměrný. Dvojka jede na jistotu, kopíruje děj jedničky a zejména v první polovině je trošku slabší, ale ve druhé se pořádně rozjede, a je opět na co koukat. Nechybí mrazivý (a zároveň velmi romantický) klasický hudební motiv, Tony Todd je opět naprosto famózní (za něj je určitě celá jedna hvězda, ten chlap je prostě totální ikona) a velikou radost mi udělalo i to, že jsme viděli celou Candymanovu popravu a konečně jsme jeho origin dostali i vizuálně. Pořád je to poměrně podmanivé a atmosféra je pořád docela fajn, sice absolutně nefungují lekačky a zjevení různých černochů je víc, než by se hodilo, ale já jsem se prostě zase bavil. Ten příběh je prostě skvostný. 70%. ()
Vůbec né tak špatný, jak se podle hodnocení zdá, podle mě to je docela důstojný pokračování špičkový jedničky, kterou považuju za jeden z nejlepších hororů vůbec. Nicméně je pravda, že to tak trošku trpí přemírou snahy, aby to bylo stejně kvalitní a aby to mělo stejně hutnou atmosféru jako jednička, což je v podstatě nereálný a tak v první polovině se to pak zdá trošku křečovitě natočený, ale následně druhá půlka už se mi líbila daleko víc, opět je tu slyšet hodně výraznej a mrazivej candymanovskej hudební motiv a Tony Todd je zase špičkovej a jeho vraždění hákem perfektně drsný. ()
Galerie (14)
Photo © MGM
Zajímavosti (3)
- Ako producent sa na sequeli podieľal aj otec predlohy Clive Barker. (BlackTom)
Reklama