Režie:
Steven SoderberghScénář:
Reid CarolinKamera:
Steven SoderberghHrají:
Channing Tatum, Matthew McConaughey, Alex Pettyfer, Matt Bomer, Joe Manganiello, Olivia Munn, Betsy Brandt, Mircea Monroe, Riley Keough, Adam Rodriguez (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Mike je jedenatřicetiletý muž, který přes den pracuje jako pokrývač, vyrábí originální nábytek, čímž by se chtěl živit naplno, a po nocích se stává vášnivým snem všech dam. Má přezdívku Magic Mike a je hvězdou striptérského klubu Xquisite. Čím víc ho dámy milují, tím víc peněz utratí a tím šťastnější je majitel klubu Dallas. Jednoho dne během obvyklé šichty na střeše potká Mike devatenáctiletého Adama, který se poflakuje od jedné nekvalifikované práce ke druhé, a vezme ho s sebou do klubu. Odhalí v mladíkovi striptérský talent a ujme se ho. Hned první večer, když do klubu nastoupí jako pomocná síla, se však Adam objeví i na pódiu, protože jeden ze striptérů přebral a nemůže vystupovat. A má obrovský úspěch. Adam dostane přezdívku Kid a má náhle spoustu peněz i sexu. Mike začne považovat Adama za svého mladšího bratra a mimo jiné se také pozná s Kidovou sestrou Brooke, do které se na první pohled zamiluje. Brook žije svůj život přesně tak, jak se to všem spořádaným občanům společnosti líbí. Pracuje ve zdravotnictví, vzorně se stará o svůj dům i o svého bratra. A Mike si najednou uvědomí, že se svým životem striptéra není zas tak spokojený, jak si namlouval... (TV Prima)
(více)Videa (33)
Recenze (542)
Na nablýskaném povrchu Soderbergh striptéry adoruje, uvnitř se jejich převádění existenční zkušenosti na krásná těla a silné prožitky směje. Nejspíš. Nevede nás totiž k jednomu typu čtení, takže není problém vnímat Bez kalhot jako Flashdancem (a jinými osmdesátkovými tanečními peckami) řiznutý příběh o chudém, nepříliš bystrém chlapci, kterému hezká tvář a simulace kopulačních pohybů bohatství, slávu a drogy přinesla. Avšak různě nápadných upozornění, že nejde o typický „rise-to-stardom“ příběh, nabízí film dostatek. S líbivými striptérskými výstupy, nadopovanými hlasitou hudbou a světelnými efekty, kontrastují v nejvyšší možné míře civilní, hudby a kamerových hrátek prosté dialogové scény (dlouhé záběry, statická kamera, živá, někdy vtipná mizanscéna). Klábosení, významné více projevem postav než obsahem vět, bylo buďto výborně napsané a zahrané, nebo alespoň částečně improvizované. Rozpaky, zámlky, přeřeknutí, stydlivé pohledy a nesmělá gesta nás vracejí z bezchybného světa napumpovaných penisů a falešných policejních uniforem do trapně přirozené reality. Chaning Tatum díky předchozím zkušenostem zřejmě nejlépe věděl, jak ztvárnit člověka, kterému vystavování těla poskytuje falešný pocit kontroly, ale neméně autentičtí jsou také ti, o nichž si myslí, že je má pod kontrolou (Alex Pettyfer), případně ti, jejichž nekontrolovatelnost ho vede ke konfrontaci s vlastní „bezobsažností“ (Cody Horn). Hvězdou večera v nejpřímočařejším slova smyslu je zosobnění slova mačo, Matthew McConaughey, kterému byla konečně nabídnuta role vyžadující výhradně to, na čem vystavěl celou svou hereckou kariéru – na siláckých řečech a okázalé prezentaci břišních svalů. Obnažování mužských těl je ve filmu přítomné často, dlouho a – s jednou výjimkou – bez osvobozujících prostřihů na tvář někoho, komu takové chování připadá nepatřičné. Hádám, že zbytečné budou tyto scény připadat zejména pánům v publiku, což mohl být marketingový tah (ideální film pro dámské jízdy), stejně dobře jako režisérův útok na mužský pohled, na nepsané pravidlo vystavovat ke koukání mnohem častěji ženy, jejichž nahota je zde naopak podávána bez jakékoliv senzačnosti. Konstantní dvojkolejnost, neustálá nejistota, na čí straně Soderbergh stojí, nijak nenarušuje kompaktnost filmu (to spíše pár nadbytečných kamerových exhibicí s obrazem jiných než slunně kalifornských kvalit) a za příběhem napohled tak prostým a hladkým, že by snadno mohl proklouznout bez větší pozornosti, vytváří zvláštní napětí. Skýtané vzrušení je díky tomu nejenom smyslové (nehledě na vaše preference), ale i cinefilní. 80% ()
Soderbergh parádně balancuje na pomezí popcornové komedie a nezávislého experimentu a vychází mu to prakticky na výbornou. Škoda jen drobné neujasněnosti v průběhu filmu v tom, kdo je vlastně hlavní hrdina. Jinak ale funguje všechno, počínaje scénářem, hereckými výkony (Tatum je výborný) a velmi absurdním humorem a sebeironií ze strany všech zúčastněných konče. Strašně fajn věc... ()
Pro někoho je to životní poselství, pro jiného boj o přežití. Chápu, že by se mnou Channing Tatum nesouhlasil, ale tohle jsem vážně neměl vidět. Ono když se Vám před obrazovkou natřásá banda chlapů celé dvě hodiny, také byste to nechtěli vidět. A ta kopa ženských, co se tam objeví, to svojí krásou rozhodně nezachrání. Nicméně uznávám a respektuju to, že se Channing z takové práce dostal. Uznávám i jeho a Mattův parádní herecký výkon. Všechno ostatní je ale pro mě mimo. ()
Je libo Channingovu klobásu nebo Pettyferovy spodky? Ani jedno bych si nedal, ani kdybych byl krásná blondýna, a ti dva u mě tančili a kroutili prdelí. Tak odporný film, jako je tenhle, jsem už dlouho neviděl. Mně bylo totál špatně z herců, jen když se zjevili před jásajícím publikem. Tatum byl sice velmi zkušený v předvádění toho nej ze svého těla, ale přesto mně z něho bylo na blití. Pettyfer, který je jinak celkem slibný herec, tady úplně herecky propadl, a už jsem hledal sáček, že vrhnu i z něj. Vrcholem byl Matthew McConaughey, vyschlý jak hiv pozitivní. Všichni tři herci, a to je celkem akceptuji, se mně po účinkování v tomhle filmu maximálně zhnusili. Tatum si říkal už o to delší dobu, ale přišlo to až ted a dlouho si žádný film s ním nepustím. Když se film neodehrával ve striptýzovém baru, tak se neuvěřitelně vlekl a byl blábolivý až hrůza. Ani se nechce věřit, že Soderbergh natočí tak neuvěřitelně sterilně film o pánském striptýzu. Film mně připadal, jako by z něj vystříhali nejlepší scény a nechali tam pár scén Tatumova tančení pro jeho pubertální fanynky. Jenže film se právě takovým nebude líbit obsahově. Na film jsem se těšil. Tatum v něm sice využil svých striptérských zkušeností ještě před filmovou kariérou, ale film to byl tak nepříjemně natočený, až jsem ho málem nedokoukal. Vím, že Soderbergh se od sraček posunul ještě k větším a komerčnějším sračkám, ale tohle je fakt moc. Nezábavné, pro hetero chlapa na zblití a pro nadržené fanynky dost neuspokojivé. Kontroverzně zajímavé téma je totiž natočeno dost konvenčně a konzervativně. Pro mě zcela zbytečný film a zatím nejhorší film roku 2012. 10% ()
Ruku na srdce, asi jako všechny holky jsem na tenhle film nešla, protože bych se něják extrémně zajímala o ten příběh. A upřímně řečeno, jsem podle ovací, které jsem na to všude slyšela asi čekala trochu něco jiného a byla jsem mírně zklamaná, i když se to celkově vykompenzovalo někerýma těma vystoupeníma. Co mi tady hrozně vadilo (a to je co říct, protože si málokdy stěžuju na kameru) byli naprosto zbytečné zdlouhavé záběry na obličeje některých představitelů, případně občas na krajinu okolí a taky jsem čekala nějáký závěrečný 'tanec' na konec, zrovna bych se na 'It's raining men' znova koukla, kdyby tancoval hlavní part Alex. Zápletka nebyla něják světoborná, ale tady o ten děj moc nešlo. 3* ()
Galerie (73)
Zajímavosti (18)
- Channing Tatum se dříve živil jako striptér, film do jisté míry vychází také z jeho příběhu. (R´Hell)
- Channing Tatum původně chtěl, aby film režíroval Nicolas Winding Refn. Ten ovšem musel odmítnout kvůli časové kolizi s natáčením filmu Only God Forgives (2012). (spiderpig)
- Kvůli roli ostříleného striptéra Dallase musel Matthew McConaughey podstoupit depilaci hrudníku, při které se rozplakal. (Sufferer)
Reklama