Reklama

Reklama

Mýtický motocyklový kaskadér Luke (Ryan Gosling) se rozhodne opustit svět karnevalu a hry se smrtí. Dozvěděl se totiž, že jeho bývalá milenka Romina (Eva Mendes) nedávno porodila syna. Chce je oba najít a postarat se o rodinu. Aby je finančně zajistil, spáchá na svém motocyklu řadu bankovních loupeží. Jeho dokonalé zločiny ale přilákají zájem ambiciózního detektiva policie Avery Crosse (Bradley Cooper) a zkorumpovaného šéfa místního policejního oddělení Delucu (Ray Liotta). Začíná nemilosrdný boj, ve kterém neexistují žádná pravidla. Drama přesahuje i po patnácti letech do života dvou středoškoláků, kteří zápasí s dědictvím, jehož se jim dostalo. Jediným útočištěm se pro ně stalo místo za borovicovým hájem. (JOJ Cinema)

(více)

Videa (24)

Trailer

Recenze (562)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Ohledně filmu mám převážně kladné pocity, ale na rozdíl od mnohých se mi právě opěvovaná část s Goslingem líbila nejméně (nezodpovědný a přelétavý floutek se dozví o hříchu z minulosti, který s tím otřese tak, že se najednou celý změní a s ním i jeho život? Ne, psychologii jeho postavy jsem prostě nevěřil). Mnohem více mě zaujal prostředek s postřeleným policejním hrdinou (přeživší, ale za jakou cenu? A už dlouho jsem z filmu necítil tak silně to, jak někoho pálily cizí peníze). Třetí část byla nadprůměrná, i když trochu klišoidní a obsahující pár logických kiksů (nejvíc jsem nepobral ten s peněženkou + mi přišlo, že si maskéři zrovna vzali dovolenou), ale zase se mi hodně líbil závěr ala A kruh se uzavřel… Takže ve výsledku to vidím na slabší 4*. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Zajímavý film. Nejdříve to vypadalo, že autoři použili málo vídaný koncept ,,v půli filmu nečekaně vyměníme hlavního hrdinu", který jsem naposledy zaznamenal u Davida Lynche blahé paměti, když uprostřed Ztracené dálnice z neprodyšně uzamčené vězeňské cely nechá nějakým iracionálním eskamotérským trikem zmizet jednoho hrdinu a místo něho se bez bližšího vysvětlení zjeví druhý, pak ale Derek Cianfrance nechá hrdiny prostřídat znovu a vznikne klasický postmoderní vztahový propletenec, kde nakonec vše souvisí se vším. Ryan Gosling byl opravdu uhrančivý a osobně jsem litoval, že jeho hrdina nedostal prostor na celé ploše filmu. I když... ten příběh, s nejstarší možnou motivací - pomstou, ozvláštněný tím, že jde o pomstu transgenerační, mu vlastně prostor sekundárně dává...respektive jeho genům. :-) Po formální stránce jsou všechny tři dějové plochy oddělené střihovým přechodem asocizujícím vodu a vodní plochu, jež vytváří jakýsi magický halucinogenní dojem, zaujme také několikeré použití postupů převzatých z počítačových her, konkrétně ono již dříve zmíněné procházení filmem v rolích jednotlivých hrdinů coby obdoba RPG her, nebo scén, v nichž kamera sleduje hlavního hrdinu formou snímání 3rd Person Games, tedy dlouhá kamerová jízda, při níž kamera snímá zátylek a část zad hlavního hrdiny. Škoda jen té předvídatelnosti, scénář mohl být trochu rafinovanější... ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Jeden z těch amerických osudových filmů s velkými hollywoodskými herci, které se už moc netočí. Když už jo, tak je to jeden, dva filmy do roka a víc ani ťuk. Asi na ty příběhy vyprávějící život někoho v rozmezí desetiletí a déle už nejsou scénáristi. Přeci jen vymyslet takový rodinný příběh plný tragických událostí by dneska kde kdo už nemusel ustát. Mně se ale Za borovicovým hájem líbilo. Jen je škoda, že se tu vlastně lomí dva různé příběhy. V jednom exceluje Ryan Gosling a když si ho už oblíbíte, najednou na scéně máte Dane DeHaana, který si okamžitě uzurpuje plátno pro sebe. Trochu nevyrovnané, scénáristicky to může někoho nasrat, ale při zamyšlení nad kontextem celého filmu hodně zajímavý kousek. ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Ryan Gosling shodil tu svou hustou bundu, kterou nosil v Řidičovi a vyměnil ji za odrbaná trička nošená naruby a ta s potiskem Metallicy. Parádní fáro zase vyměnil za těžkotonážní motocykl. Do toho si nechal potetovat většinu své nabušené muskulatury. A samozřejmě si opět část filmu ukradl zcela pro sebe. Snímek by se dal rozdělit na tři části a vlastně neprobíhal vůbec tak, jak jsem si myslela, že bude. Předpokládala jsem, že by se zde mohla odehrávat mistrovská hra ve stylu Nelítostného souboje. Společné setkání Ryana a Bradleyho však netrvá dohromady snad ani minutu. Takže, první část je "One Man Show" pana Goslinga, v níž mu zdatně sekunduje Ben Mendelsohn (kurňa ta chemie mezi nima...:), v té druhé se o to pokouší Bradley Cooper za doprovodu Raye Liotty a v té třetí mě zase dostal Dane DeHaan. Ten kluk má sakra něco do sebe a tím svým zfetovaným výrazem ve tváři mi opět, po tom, co jsem s ním viděla Kroniku, připomínal mladého DiCapria v Basketbalových denících. Co se týče nějakého toho porovnání hereckých schopností pánů Goslinga a Coopera, zcela souhlasím s jedním příspěvkem uveřejněným na IMDb. Dotyčný se vyjadřoval, že ve scéně, kdy Luke pláče při křtu svého synka v kostele měl pocit, jako, že se dívá na člověka, který "normálně" brečí (já dokonce měla pocit, že začnu brečet s ním:) A závěrečná scéna v lese, kdy pláče Avery mu přišla, jako by sledoval herce, jak pouze hraje svůj part. A přesně tak to přišlo i mně. Herecky má Ryan rozhodně navrch, především v uvěřitelnosti a přirozenosti emocí. Bradley se sice snaží, ale zatím veškeré emocionálně vypjaté momenty, v nichž jsem ho v dramatech viděla, mi přišly "hrané" a strojené. Ale co, třeba se jednou dokáže vypracovat i na ten herecký vrchol, kdy v něm nebudu vidět jen toho krásného modrookého muže, ale především výborného herce. V komediích nikdy nezklame, tam mu jeho part věřím, ovšem v dramatických rolích si jím ještě jistá nejsem. Celkově je The Place Beyond the Pines osobitým a velmi atmosférickým dílem s úchvatnou hudební stránkou. Mezi můj nový objev patří Bon Iver a z herců Ben Mendelsohn, s nímž jsem se zde prvně setkala. "Kdo to kruci je?," pomyslela jsem si, "He is amazing!" Tento snímek je něco jako nádherný briliant, který je však svou formou, v níž se mísí nepředstíraná jednoduchost a zároveň i propracovaná komplexnost natolik specifický, že může ohromit pouze určité diváky. Ti druzí v něm můžou spatřit pouze obyčejný příběh, který je zbytečně roztáhlý do několika linií. Já patřím k té první skupině. Mně ohromil. Naprosto. "If you ride like lightning, you’re gonna crash like thunder." ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Mám s tím v podstatě podobné problémy jako s Cianfranceovým předchozím kouskem Blue Valentine. Režisér a scenárista v jedné osobě se opět snažil vytvořit všeříkající indie sociální drama, ale přitom není schopen přesvědčivě vystavět a obhájit ani jednotlivé dílčí konflikty, na kterých celý děj stojí. Celý konstrukt pak nutně působí jako vylhaná a manipulativní bejkárna, která sice vypadá důležitě, ale to je tak všechno. V prvním aktu se to ještě jakž takž ztrácí, navíc hodně pomáhá Goslingovo charisma, takže potud OK. V druhém aktu už to ale začne skřípat ... no a ten závěrečný už je de facto až směšný. Veliké zklamání, docela dost jsem se těšil, holt ale asi s Derekem nemáme stejnou krevní skupinu. 5/10 ()

Galerie (91)

Zajímavosti (18)

  • Scéna, ve které vykrádá Luke banku, byla ve skutečnosti tajným snem jeho představitele Ryana Goslinga, o kterém s Derekem Cianfrancem mluvil na večeři. Poté, co Gosling řekl režisérovi všechny detaily a způsob provedení loupeže, Cianfrance mu odpověděl, že přesně tu samou scénu do scénáře shodou okolností už napsal. (Brousitch)
  • Producent řekl řežisérovi a autorovi scénáře Dereku Cianfrancovi, že pokud dokáže zkrátit scénář ze 168 stránek na 120, dostane na film 10 milionů amerických dolarů. Cianfrance však pouze zmenšil velikost písma a okraje, což se mu vymstilo ve střižně, kdy musel pracovat na téměř čtyřhodinovém prvotním sestřihu. (Brousitch)

Související novinky

Rychlý Gosling, zběsilý Cooper

Rychlý Gosling, zběsilý Cooper

04.06.2011

Starý koncept z Bodu zlomu (a mnoha filmů před ním, hlavně westernů) o muži zákona a ne až tak špatném zločinci, naposledy úspěšně oprášila série Rychle a zběsile. Po podobné linii, ale v hávu… (více)

Reklama

Reklama