Režie:
Justin LinScénář:
Chris MorganKamera:
Stephen F. WindonHudba:
Lucas VidalHrají:
Vin Diesel, Paul Walker, Dwayne Johnson, Michelle Rodriguez, Luke Evans, Tyrese Gibson, Gina Carano, Sung Kang, Gal Gadot, Ludacris, Jordana Brewster (více)Obsahy(3)
Mia a Brian se radují z narození dítěte a oddávají se rodičovským starostem. Miin bratr Dom se probouzí vedle Eleny, bývalé parťačky federálního agenta Hobbse, který šel celé partě po krku. Právě on Doma vytrhne z jeho poklidného života. Kupodivu mu nechce nasadit želízka, ale přichází s nabídkou, která se neodmítá. Hobbs se už dlouho snaží dopadnout bývalého příslušníka speciálních jednotek SEALs Owena Shawa a jeho gang, který svých schopností za volantem využívá k páchání zločinu. V Owenově analyticky chladnokrevném mozku vznikl plán na krádež nebezpečné technologie sloužící k výrobě zbraně hromadného ničení. Je potřeba mu v tom zabránit, proto se Hobbs obrátí na Doma a jeho parťáky s žádostí, aby své schopnosti tentokrát využili ve prospěch něčeho užitečného a protivníka porazili jeho vlastními zbraněmi. Výměnou za pomoc jim nabízí čistý trestný rejstřík pro všechny a možnost vrátit se domů. (TV Nova)
(více)Videa (64)
Recenze (1 355)
Kdyby se vystříhaly záběry, ve kterých Vin Diesel dlouze civí a v hlavě mu šrotuje, co to ksakru v tom scénáři četl, stopáž by se zkrátila o dobrých 90 minut. Zbyly by tak akorát dvě závěrečné, naprosto over the top sekvence (tank, letadlo), které trikaři a akční choreografové přepálili takovým způsobem, že blednou i hranolky v Mekáči. Tady k nim ale chybí ta sladkokyselá omáčka okolo. U "mluvení" jsem spal, u akce se bavil, takže asi tak. Některé hlášky ovšem tesat. 60% ()
Ještě trochu větší náhul než pětka. Titulková sekvence pěkně shrne minulé díly (kromě trojky) a hodí nás do pohodového života, který si novopečení miliardáři Torreto/O'Connor užívají plnými doušky. Dokonce tu máme rodinného přírustka. Pak příjde Hobbs a celé to skazí fotkou. Přichází destrukce, akce, bitky chlapské i ženské a jak už je zvykem spousta parádních aut a s nimi neskutečné už ani ne tak honičky jako spíš věci překračující zákony fyziky. V podstatě jde o tři gigantické a opravdu dlouhé a promakané, po staru natočené akční scény, kde se ohýbá plech i lidi. A je tam TANK! Diesel s Linem se hecli a ještě dupli na plyn. Navíc našláp do posledního(?) dílu je hodně slibný a konečně ospravedlňuje vznik mdlé trojky. ()
Po minulý nadupaný jízdě se vydává stejná banda na další trať, jenže tentokrát maj ty káry nějak neskutečně prožraný rezem a nitra vypotřebovaný .. a aby toho nebylo málo tak jsou z nich hodňáci. A co víc, kosti tu nepraskaj, s kulkama v těle by se dalo mazlit a záporáci, ačkoliv celou dobu ceněj zuby, tak nakonec vůbec nekoušou. No, od ještě větší pohromy, než jsou ty dvě hvězdičky ode mě, je zachraňuje jen to jejich umění víc než dobře kroutit volantem, toť ale vše. Tohle už není zběsile, to je s prominutím na hovno .. ()
Neskutečná PECKA! Rychlejší a ještě více Zuřivější! Nejakčnější flick za poslední roky! Zábavné,explodující,extenzivní akční sekvence,spousta Smíchu, jakýkoliv záběr na Tyrese Gibsona byl excelentní, dodával filmu neuvěřitelnou štávu,ale i ostatní herci odvedli perfektní práci. Film pro kino jak stvořený, i Loved that! ()
Galerie (88)
Zajímavosti (63)
- Postava Letty (Michelle Rodriguez) měla zůstat po událostech z filmu Rychlí a zběsilí (2009) mrtvá. Fanoušci ale tolik stáli o její návrat, že její postavu nechali obživnout. (S.W.A.T)
- V prvním víkendu snímek utržil 97 milionů amerických dolarů, čímž se stal do té doby nejúspěšnějším startem série. (Dyas)
- V závěrečné akci, kdy letadlo jede po ranveji 15 minut rychlostí 115 mph, by rozjezdová plocha musela měřit 28,75 mil, přičemž nejdelší rozjezdová plocha na světě se nachází v Čině a měří 3,75 mil. (Kevin 3171)
Vsazení vysokooktanové akce do melodramatického rámce bylo vzhledem ke směřování série a k jejímu pojetí zlodějského týmu jako rodiny zřejmě nevyhnutelné. Melodramatické konvence jsou důvodem, proč film končí až na druhý pokus, proč má problémy s rytmem a proč se postavy řídí mentálními schématy na úrovni tříletých dětí. Rodinná tématika filmu brání v rozběhnutí, neboť po každé větší akční scéně následuje plkání o důležitých hodnotách, kterým je pouze nahrazována důmyslnější zápletka. Jediný, kdo dokáže nápadnou melodramatičnost reflektovat, je hlavní padouch, uvažující ze všech postav filmu nejracionálněji. V kontextu filmu poháněného nelogičnostmi a sentimentem představuje anomálii, která musí být odstraněna. ___ Jasný cíl filmu i přibližný způsob jeho dosažení je představen krátce po nostalgických úvodních titulcích (akcentujících logicky především "parťáckou" rovinu předchozích filmů) a teprve po jeho dosažení dochází k drobné modifikaci nevzrušivě přímočarého vyprávěcího vzorce: Torettova parta vymyslí, jak se dostat Shawovi na kobylku – Shaw je chytřejší a dopadnutí se vyhne, při čem exploduje několik drahých aut a zemře pár anonymních civilistů – Torettova parta vymyslí jiný plán, při jehož realizaci exploduje více drahých aut a zemře více anonymních civilistů... . Namísto postupného rozvíjení motivů a promyšleného dávkování informací jsou karty zbrkle vyloženy na stůl a jde se hlava nehlava za cílem (ani dvě malá "ženská" příběhová překvapení, jedno laciné, druhé hloupé, nijak nezvrátí dosavadní průběh událostí). Film je ještě víc narativně „dezintegrovaný“ než pětka, ale nerušené sledování v relaxačním „standby“ módu neumožňuje – požitek z atrakcí narušují ony často a ve vší vážnosti vedené dialogy. Kruciální problém pak představují samotné akční scény, rozbité množstvím zbytečných střihů a doražené očividnými digitálními triky (jediná automobilová honička z Jacka Reachera je zrežírovaná mnohem přehledněji než libovolná honička zde přítomná). __ Zatímco ženy jsou ve filmu nebezpečné, zrádné, bezbranné, po amnézii nebo pro pohled, mužům byly přisouzeny role neocenitelných ochránců, schopných milenců a excelentních řidičů. Šestý díl Rychle a zběsile je jednou velkou chlapskou pózou, filmem, z něhož je příliš patrná jistota sebou samým a hodnotami, které vyzdvihuje: pokud máte dost peněz, fyzické síly nebo zbraní (ideálně kombinací všeho uvedeného), můžete si dovolit na kohokoliv prakticky cokoliv. Jenom tím nesmíte ohrozit rodinu. Relativizace padoušských a hrdinských rolí skrze sebereflexivní poukázání na podobnost týmů, které proti sobě stojí (a jejichž členové se spolu utkají víceméně dle toho, jak je Roman spáruje), je nakonec jenom další z falešných gest, jimiž se Lin snaží zastínit skutečnost, že tentokrát vsadil na velké svaly, prázdné fráze a nabubřelou rétoriku více, než kolik je stotřicetiminutová žánrovka schopna unést. Nepopírám, pořád je to pleasure, ale po pětce, jejíž testosteronová přepálenost byla ještě vcelku přijatelná, mnohem více guilty. 70% () (méně) (více)