Režie:
Gareth EvansScénář:
Gareth EvansHrají:
Iko Uwais, Joe Taslim, Donny Alamsyah, Yayan Ruhian, Pierre Gruno, Ray Sahetapy, Tegar Satrya, Iang Darmawan, Eka Rahmadia, Alfridus Godfred, Henky Solaiman (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Speciální policejní komando má za úkol proniknout do přísně střeženého domu a zneškodnit šéfa gangu. Tým je však brzy prozrazen a zbytek nájemníků stojí před jednoduchou volbou. Když se nepřidají na policejní stranu, budou už navždy bydlet zadarmo... Rama je mladý policista, který je povolán do nebezpečné akce. V chudinské čtvrti Jakarty je bytový dům, jehož horní patro obývá nebezpečný zločinec Tama Riyadi. Svůj dům pronajímá dalším zločincům, kteří mu ochotně slouží, žijí tam však i obyčejní lidé. Rama společně s dalšími asi dvaceti kolegy má za úkol nepozorovaně vniknout do domu a Tamu zlikvidovat, případně zajmout. Není to snadný úkol, dům je pomocí kamerového systému zcela pod zločincovou kontrolou. Když Tama zjistí, že mu do objektu vstoupili policisté, vyhlásí domovním rozhlasem, že každý, kdo pomůže zabít nezvané hosty, má od něj doživotní bydlení zadarmo. To je velké lákadlo, takže se rozpoutá velmi krutý boj na život a na smrt... (TV Prima)
(více)Videa (8)
Recenze (1 224)
"Takovouhle akci by vymyslel snad jenom Mickey Mouse. - Mickey Mouse? To by nenapadlo ani Rampu!" Mít to aspoň trochu týmovej charakter, promyšlenou taktiku policejní zásahovky a o něco víc střelnejch zbraní, dokázal bych asi překonat svojí nechuť k asijskýmu pojetí akčního filmu. Výsledek je však víceméně klasická mlátička, která prostě jen potřebuje postavit hrdinu do pozice 1 vs. barák plnej nepřátel, navzdory vší logice. Je to však intenzivní a docela napínavé, navíc sympaticky přímočaré a na nic si nehrající (na rozdíl od pokračování pokoušejícího se o hlubokomyslný mafiánský film), takže tu čtvrtou nakonec přihazuju. ()
Chlapci z Raidu by vymlátili celý Hollywood! Naozaj pôsobí veľká vačšina amerických akčných filmov (aj prvý Expendables) oproti tomuto masakru ako rozprávky pre kojencov. 100 minút je tak natrieskaných akciou, že som ani nemal kedy ísť na záchod, dokonca sa to začalo celé bez zbytočných kecov a predstavovaní. 10 minút a už som musel odkladať chipsy aby som mohol poriadne vnímať ten rachot a dokonalú choreografiu bojov. Takto si predstavujem akčné filmy a u mňa sa to rozhodne radí k špičke žánru. Spokojnosť. ()
Jako kdyby Jackie Chan vyměnil humor za brutalitu a natočil ho John Woo, kterého přestaly bavit pistole. Přímočaré akčňárny mě zkrátka baví a Zátah je naprosto ukázkový příklad, jak by to mělo vypadat. Film jde hned na věc, všechno působí opravdově, poctivě, na velké dějové kotrmelce není čas, jde o úplně jinou, krví jaksepatří promazanou akrobacii, která zkrátka bere dech. Navíc to stísněné prostředí chodeb, schodišť a malých bytů přímo vybízí k tomu, aby se vymýšlely další a další způsoby, jak likvidovat hordy padouchů, kteří místy skáčou odevšud ve stylu nemrtvých z nějakého moderního zombie slasheru. Dříve než Zátah jsem viděl ty filmy, které inspiroval (Dredd, Princezna, možná vlastně i ten John Wick), ale vůbec mi to nevadilo. ()
Nadupaná akčná jazda konštantne porušujúca fyzikálne zákony, testujúca žánrové limity a nastolujúca nový poriadok. Príbeh či toľko opomínaná logika nie sú dôležité; nie pri priamočiarej indonézskej šlahanici, ktorá skôr kladie dôraz na onu - už nespočetne krát vyzdvihovanú - choreografiu a obratné využívanie videoherných prvkov. Séria "Ong-Bak" reprezentuje krásu pohybu a akrobatiky v rytme a súznení bojových techník (prevažne) Muay Thai/Muay Boran, trilógia "Ip Man" čerpá z filozofie Wing Chun a na jej pôdoryse rozohráva epickú symfóniu sústredených bitiek konfrontovaných s daným historickým kontextom, no a "Serbuan Maut" možno považovať za potencionálne nový, nastávajúci fenomén z oblasti Pencak Silat, ktorý základnú metodiku boja posúva do svojho pokročilého štádia, kde sa už úplne rezignuje na akékoľvek obmedzenia a slovo dostávajú pištole, samopaly, mačety, háky, nože a spôsob ich použitia a eliminovania. Hrdina volí stratégiu útoku/obrany podľa toho kde sa zrovna nachádza, čo má práve po ruke a s kým má čo dočinenia; tento pečlivo a pohotovo rozvrhnutý proces tiež patrí medzi ďalšie cenné devízy snímku. ()
|| Scenár: Gareth Evans | Hudba: Fajar Yuskemal | Produkcia: Ario Sagantoro | Distribúcia: Sony Pictures, Celluloid Nightmares, Stage 6 Films | Štúdio: PT. Merantau Films, XYZ Films | Rozpočet: 1,1 miliónov $ | Tržby: 15 miliónov $ || Drtič odpadu bez štipky ducha alebo myšlienky. Možno vo veku hormonálnej katarzie by ma to bolo bralo viac. ()
Galerie (72)
Zajímavosti (29)
- Snímek byl natočen kamerou Panasonic AF-100. (Wysch)
- Když Tama (Ray Sahetapy) střílí na začátku filmu na muže klečící před igelitem, zastřelí tři z pěti a na čtvrtého už nemá náboj. Když se však otočí a zamíří ke stolu, za ním jsou vidět čtyři ležící těla. Pátý muž je v zákrytu. (Geriel)
- Poslední úpravy provedl režisér Gareth Evans pouhý týden před uvedením na Torontském mezinárodním filmovém festivalu. (Wysch)
Reklama