Režie:
Gareth EvansScénář:
Gareth EvansHrají:
Iko Uwais, Joe Taslim, Donny Alamsyah, Yayan Ruhian, Pierre Gruno, Ray Sahetapy, Tegar Satrya, Iang Darmawan, Eka Rahmadia, Alfridus Godfred, Henky Solaiman (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Speciální policejní komando má za úkol proniknout do přísně střeženého domu a zneškodnit šéfa gangu. Tým je však brzy prozrazen a zbytek nájemníků stojí před jednoduchou volbou. Když se nepřidají na policejní stranu, budou už navždy bydlet zadarmo... Rama je mladý policista, který je povolán do nebezpečné akce. V chudinské čtvrti Jakarty je bytový dům, jehož horní patro obývá nebezpečný zločinec Tama Riyadi. Svůj dům pronajímá dalším zločincům, kteří mu ochotně slouží, žijí tam však i obyčejní lidé. Rama společně s dalšími asi dvaceti kolegy má za úkol nepozorovaně vniknout do domu a Tamu zlikvidovat, případně zajmout. Není to snadný úkol, dům je pomocí kamerového systému zcela pod zločincovou kontrolou. Když Tama zjistí, že mu do objektu vstoupili policisté, vyhlásí domovním rozhlasem, že každý, kdo pomůže zabít nezvané hosty, má od něj doživotní bydlení zadarmo. To je velké lákadlo, takže se rozpoutá velmi krutý boj na život a na smrt... (TV Prima)
(více)Videa (8)
Recenze (1 223)
Nekompromisně brutální procházka po schodišti jednoho domu, kde se logika a myšlení postav vypíná a zapíná, stejně jako hlavní záporák zapíná a vypíná světlo na jejich chodbách. Je Indonésie nový HK 80. let? Možná, ale tenhle film nemá v současnosti srovnatelného soupeře. Bolelo to a já chci víc. A vůbec se za to nestydím. ()
Dravé, přehledné a naturalistické souboje s velmi dobrou choreografií jsou prokládány velmi hloupými a špatně zahranými pasážemi, které se marně pokouší vysvětlit, co se vlastně děje a kdo a proč co dělá. Ty dramatické pasáže jsou skutečně tak špatné, že si nejsem jist, jestli je to tím, že jsou ti bijci skutečně tak špatní herci nebo je Evans skutečně tak špatný režisér. Ty dobré pasáže jsou totiž právě souboje, v nichž měl údajně místo Evanse prsty choreograf Yayan Ruhian. ()
Poprvé mě indonéská kultura udivila z hlediska hudby, respektive metalu, kdy jsem se dozvěděl, že indonéské metalové kapely jsou striktně fašistické. Když jsem viděl film Serbuan Maut neboli The Raid: Redemtion, zjistil jsem, že ti drobní Indonésané mají i sklony k docela brutálnímu a skálopevnému přesvědčování diváka, že mnozí místní jsou prostě neskutečně odolní lidé. Že mají místo pěstí buchary a žebra z ocele, a že v Indonésii se dají sehnat neskutečně kvalitní zářivky, které prostě neprasknou, ani když je narvete tomu malému hajzlovi do krku. Když pominu, že si z filmu odnese divák jen to, že fízlové jsou všude stejný svině, musím podtrhnout, že je to opravdu našlapané skvělými bitkami a přestřelkami. Jakoby se člověk ocitl uprostřed nějaké videohry. ()
Nemějte mi ty tři hvězdičky za zlé, ale asi vážně chci od filmu víc, protože i když režisér s choreografem pochopili, co všechno lze z herců vyždímat (a že to rozhodně překračuje všechny myslitelné meze toho, co jsme doposud viděli), ten děj na mentální úrovni herní arkády prostě ve druhé polovině sklouzne do bolestného stereotypu a vlastně se už jenom opakuje dříve viděné, navíc ten finální souboj tím notně tratí na atraktivitě taktéž, takže pokud budu chtít v hospodě nad tímhle rozjímat, mohutně si loknu při vzpomínce na fígl s ledničkou, ale zbytek bude jak z té levné hlášky „…víš jak ten týpek zřeže toho druhého, ne?“, což asi napovídá mnohé o tom, že podruhé už bych to regulérně protrpěl; vlastně těm, kteří tomu pálí plnou palbu tak trochu závidím. :) ()
Jako kdyby Jackie Chan vyměnil humor za brutalitu a natočil ho John Woo, kterého přestaly bavit pistole. Přímočaré akčňárny mě zkrátka baví a Zátah je naprosto ukázkový příklad, jak by to mělo vypadat. Film jde hned na věc, všechno působí opravdově, poctivě, na velké dějové kotrmelce není čas, jde o úplně jinou, krví jaksepatří promazanou akrobacii, která zkrátka bere dech. Navíc to stísněné prostředí chodeb, schodišť a malých bytů přímo vybízí k tomu, aby se vymýšlely další a další způsoby, jak likvidovat hordy padouchů, kteří místy skáčou odevšud ve stylu nemrtvých z nějakého moderního zombie slasheru. Dříve než Zátah jsem viděl ty filmy, které inspiroval (Dredd, Princezna, možná vlastně i ten John Wick), ale vůbec mi to nevadilo. ()
Galerie (72)
Zajímavosti (29)
- Po snímku Merantau (2009) se jedná o druhý film, ve kterém si Iko Uwais a Doni Alamsyah zahráli bratry. Sourozence si zopakovali ještě v pokračování Zátah 2 (2014). (ČSFD)
- Ve filmu se používá bojové umění Pencak Silat. Tento styl vznikl v Indonésii a vyznačuje se svojí komplexností a účinností, při boji s dýkami a meči i velkou brutalitou. "Pencak" je název pro bojové umění jako takové a "Silat" označuje většinou bojový styl/část kde jsou pouze smrtící techniky pro likvidaci. Proto se pro sjednocení tohoto umění začal používat název spojený a to Pencak Silat. Umění začíná být velice populární i v Evropě a USA pro svoji účinnost a vyučuje se u různých ozbrojených složek a speciálních jednotek. (canni)
- V traileri je uvedené, že budova má 30 poschodí, no vo filme a podľa obrysu budovy ich je iba 15. (Sticks)
Reklama