Režie:
Gareth EvansScénář:
Gareth EvansHrají:
Iko Uwais, Joe Taslim, Donny Alamsyah, Yayan Ruhian, Pierre Gruno, Ray Sahetapy, Tegar Satrya, Iang Darmawan, Eka Rahmadia, Alfridus Godfred, Henky Solaiman (více)VOD (2)
Obsahy(3)
Speciální policejní komando má za úkol proniknout do přísně střeženého domu a zneškodnit šéfa gangu. Tým je však brzy prozrazen a zbytek nájemníků stojí před jednoduchou volbou. Když se nepřidají na policejní stranu, budou už navždy bydlet zadarmo... Rama je mladý policista, který je povolán do nebezpečné akce. V chudinské čtvrti Jakarty je bytový dům, jehož horní patro obývá nebezpečný zločinec Tama Riyadi. Svůj dům pronajímá dalším zločincům, kteří mu ochotně slouží, žijí tam však i obyčejní lidé. Rama společně s dalšími asi dvaceti kolegy má za úkol nepozorovaně vniknout do domu a Tamu zlikvidovat, případně zajmout. Není to snadný úkol, dům je pomocí kamerového systému zcela pod zločincovou kontrolou. Když Tama zjistí, že mu do objektu vstoupili policisté, vyhlásí domovním rozhlasem, že každý, kdo pomůže zabít nezvané hosty, má od něj doživotní bydlení zadarmo. To je velké lákadlo, takže se rozpoutá velmi krutý boj na život a na smrt... (TV Prima)
(více)Videa (8)
Recenze (1 222)
Tohle je tak strašná řežba, že to snad není ani možný ... Na to, že film v podstatě je jednou velkou martial-arts přehlídkou, je to nezvykle brutální, násilnej a krutej snímek. Tady fakt těm týpkům tu bolest věříte. Celkově to působí hodně temně a z počátku naprosto depresivně. Žádná šance jednotky zavřené v bytovce, odevšad se ozývá nářek a křik zraněných ... Jo, tohle je film, kde bojová konfrontace podobně jako v real-fight nespočívá v úplném knockoutování protivníka do bezvědomí, nebo jeho zabití, ale jemu znemožnění dál bojovat. A tak Iko zapíchne třeba týpkovi kudlu do nohy, rozřízne podélně a jde dál... V soubojí nejsou žádná pravidla, Iko (a nejen on) to tady mlátí hlava nehlava vším co je po ruce, zabíjí všemi možnými způsoby. Atmosféra, hudba, akce, adrenalin, rychlost, napětí, brutalita, bojové prvky, jednotlivé postavy - prostě VŠECHNO je dokonale sladěné do milníku nového akčního filmu!! Stejně jako pro mne bylo období před Tonnym Jaa a po něm, stejně je tak tomu u Raid jako filmu. Nic takového a podobného jsem ještě neviděl a i když je to jen prostý film, kde se řeže banda borců, v rámci subžánru ten film dosahuje aktuálně naprostého světového vrcholu a rozhodně bych ho zařadil do první desítky akčních filmů a bojových martial arts filmů. Iko má teď našlápnuto naprosto nejlíp a nejvíc a v rámci zmíněných snímků může převzít žezlo po Tonnym (pokud ten se konečně nevzpamatuje ...). Opravdová dokonalost, Asie vládne!!! ()
Ano, už i česká benga dobře ví, že lézt do průhledného paneláku v Chánově bez potřebné palebné podpory si místní "potřební" obyvatelé vyloží jako svolení k urychlené defenestraci dotěrných policejních orgánů. Naneštěstí v dnešní době pravdy, lásky a multikultury není důvodem k sankcím, pokud zfetovaný morgoš vyhodí dávno vyskleným oknem veřejného činitele (natož úplně obyčejného, neveřejného občana). Za takový zločin totiž může toluen, špatné dětství, xenofobní společnost, co má pramálo pochopení pro cizopasníky a nedává ze svých platů dost štědré sociální dávky... každopádně není v nejmenším odpovědný onen vrhač policistů! Proto nám, odporným rasistům s odporem k asociálnímu chování, musí k ukojení krvelačné touhy po spravedlnosti stačit indonéský akční film, ve kterém nekompromisně řádí subtilní ušatý Asiat, drsnější než Chuck Norris a agilnější než Mistr Yoda. Co se choreografie týká, pak šlo o balet podle mého gusta, ale jinak doporučuji těsně před sledováním někam odložit mozek - potřebovat ho nebudete a jen by vám u "Zátahu" překážel. 70% ()
V dobrém bojovém filmu musejí být tak jako v životě vnitřní motivace hrdinů stejně úsporné, nezbytné a sladěné jako jejich pohyby. Tady by ale všichni upadli, jakmile by se pokusili o první krok. Nepopírám, že řada scén v sobě má strhující napětí, o to absurdnější a tristnější je pak ale celkový výsledek. A navíc mi často výslovně překážela kamera i střih, abych si mohla onu "choreografii" doopravdy vychutnat, a mnohdy jsem se přistihla, že se spíš jenom spoléhám, že ty pohyby dávají smysl, a při té zastíranosti, rozostřenosti a rychlosti reaguju spíš jenom na rytmus, jediný jednotící prvek filmu. Rytmu se dá ale dopomoct různými vedlejšími prostředky. Čím dál víc ve mně proto už při sledování narůstal dojem, že i v dynamice sil bylo lecos podvedeno kvůli efektu, že "choreografie" vlastně nebudí dojem nezbytnosti, že je do ní pumpován zvenčí, strhujícím rytmem, jemuž je přizpůsobena. Jakmile se vás tohle podezření při sledování zmocní, je výmluvné, že se ho už prostě nezbavíte, ať jste sebepozornější. A i pokud ve mně zásadní nedůvěru vyvolávala jenom skutečnost, že na příběhové rovině filmu logika prokazatelně zneužitá je, tím hůř pro snímek, že si takhle hloupě sám podřezává nejsilnější větev, na kterou se posadil. ()
Vždy, když jsem o tomto filmu slyšel, tak to bylo v kontextu se slovy "jeden z nejlepších akčních/bojových filmů všech dob". Jelikož mám rád akční filmy, tak jsem si vždycky řekl, že si to musím stáhnout, ale pokaždé jsem na to nějak zapomněl. Až nedávno mi to jeden dobrý kámoš připomněl s tím, že už viděl druhý díl, který je prý teprve ten pravý nářez. Upřímně si to nedokážu představit, protože už tenhle díl byl naprosto bezkonkurenční. Skvělé akční scény, které jsou natočeny někým, kdo opravdu chápe, že čím více divák z bojové scény uvidí, tím šťastnější bude a že se nemusí všude cpát třaslavé kamery s příšerným střihem. The Raid je neskutečný film, který ve vás zanechá neskutečné množství adrenalinu. K tomu si připočtěte jednoduchý, ale celkem fajn příběh a jeden celkem zajímavý zvrat a máte opravdu jeden z nejlepších akčních filmů, co kdy uvidíte. 100 %. ()
Chápu, že když v Indonésii žije přes 230 mega polorákosek, dá se s nima i plejtvat. Takže jedna správně namotivovaná paže zákona může beztrestně vylidnit klidně celý blok. Obzvláště, když má za cíl zachránit pobratima, který to nechce, nepotřebuje, neocení a nerez. Moc jsem nepochopil základní středobod, kolem něhož se film točí. Gangsta činžák, ve kterém bydlí za a. úplný idioti, toužící po okamžité eutanazii a ozbrojení maximálně tak mačetou velrybáře Kuby Vágnera, za b. lidumilní nájemníci s falešnou stěnou, za c. capo di tutti capi a jeho poskok, podvyživený nosič tasemnic s nezničitelnou konstitucí. Asi jiná bytová kultura. Ale kromě toho, že dějově se jedná o částečnou mušličkovinu, akce stojí za vidění. Poprvé jsem spatřil hrdinu, který používá nůž poměrně účinným způsobem. Takže pindy stranou, čtyři hvězdy a příště by mohli vyčistit třeba Chánov. ()
Galerie (72)
Zajímavosti (29)
- Poslední úpravy provedl režisér Gareth Evans pouhý týden před uvedením na Torontském mezinárodním filmovém festivalu. (Wysch)
- Ve filmu se používá bojové umění Pencak Silat. Tento styl vznikl v Indonésii a vyznačuje se svojí komplexností a účinností, při boji s dýkami a meči i velkou brutalitou. "Pencak" je název pro bojové umění jako takové a "Silat" označuje většinou bojový styl/část kde jsou pouze smrtící techniky pro likvidaci. Proto se pro sjednocení tohoto umění začal používat název spojený a to Pencak Silat. Umění začíná být velice populární i v Evropě a USA pro svoji účinnost a vyučuje se u různých ozbrojených složek a speciálních jednotek. (canni)
Reklama