Reklama

Reklama

Podmanivý příběh dívenky, která - lapena ve víru hořké rodičovské bitvy o její opatrovnictví - prosí o milost. Titulní hrdinka Maisie, která je zároveň vypravěčkou příběhu, přechází onen narůstající zmatek s nevinností, šarmem a velkorysou duší šestiletého dítěte. Stárnoucí rocková hvězda a obchodník se současným uměním, Susanna a Beale jsou tak zahleděni do sebe, že rezignují dokonce i na svou rodičovskou roli. Jejich boj o dcerku Maisie představuje jen další bitvu v epické válce dvou osobností. Všemu nasadí korunu tím, že si oba namluví naprosto nevhodné partnery – otec bývalou chůvu Margo a matka mnohem mladšího barmana Lincolna. Necitelnost, s níž si mezi sebou Maisie přehazují jako horký brambor, tak na dívce zanechává čím dál tím znepokojivější následky. Stále ostražitá Maisie si však začíná uvědomovat, že se z marasmu dospělácké dětinskosti a sobeckého zaslepení dostane jen a pouze vlastním přičiněním. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (158)

bubun 

všechny recenze uživatele

Škoda. Chvílema mi to přišlo na čtyři, občas i na pět, ale toho sentimentu a hraní na city je tam přece jen o dost víc, než bylo nutné (a než by bylo efektivnější). Kladem jsou výkony většiny herců v hlavních rolích, hlavně Maisie (Onata Aprile), co mě naopak děsivě mučilo byl falešně znějící britský přízvuk Margo v podání Joanny Vanderham (což nechápu, když JE původem britka), a některá přílišná našroubování a zjednodušování ve scénáři. Oficiální text distributora je taky pěkná demence, hůř ten film snad ani popsat nemohl. Ve své podstatě proti tomu filmu nic nemám, ale nesnáším ten laciný patos, ten to prostě hned celé shodí, ačkoliv původní myšlenka byla záslužná a zpracování slušné. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Všichni ji hrozně milovali, ale zatraceně rychle se jí zbavovali. Vyřizování pracovních záležitostí po telefonu, pracovní cesty do Evropy, koncertní turné, které nejde odložit. A ze slibů se rychle stávají nesplněné výkřiky. Slova jako stabilita a harmonie jsou solidně vydělávajícím rodičům malé dívenky cizí, zato hádky a rozepře jsou na denním pořádku. Ať dcerka spí nebo si jen pár kroků od rozzuřeného páru hraje. Režijní a scénáristické duo Scott McGehee a David Siegel, kterému je nejlépe v nezávislých vodách, nejsou žádní prosťáčci, a svůj další kus rozehráli se solidní rafinovaností. Těžší pasáže snad až ironicky podkreslují podmanivou hudbou. S citlivou důkladností rozehrávají příběh, na kterém zdůrazňují, že mít dítě je o určité dávce zodpovědnosti. Nemusíme mu stoprocentně podřizovat vlastní životy, ale nemůžeme v něm loudit falešné emoce. Dítě uprostřed bouře. Civilně uchopené, herci nadprůměrné. Navrch je zajímavé, že to natočili muži, ale užijí si to asi víc ženy.. ()

Reklama

playboxguest 

všechny recenze uživatele

Jak těžko se mi píše komentář k filmu, který ode mě po dlouhé době dostal plnou palbu, když vím, že to bude jen sloupek plný superlativů, jelikož já na tomhle filmu nedokázala najít sebemenší zádrhel. Naopak, perfektně zvolení herci tu rozehravají (a bez vyjímky opět perfektně) parádní zamyšlení hodné drama o tom, jak málo stačí, aby se do sebe zahledění rodiče připravili o lásku malé dcerky a jiní lidé k té lásce jen pouhou upřímností a dobrotou přišli. Úžasné prostředí, herecké výkony, hudba, prostě všechno zapadlo jako dílky puzzle do příjemně koukatelného celku, který vzbuzuje velké emoce i v malých detailech. A je to přesně ten typ filmu, u něhož cítíte, že stačilo málo a scénář mohl být zmrven do dalšího klišé alá Safe Haven. Naštěstí se tak nestalo. Pátá hvězda je za úžasnou Onatu Aprile (kam se hrabe Dakota), která skoro nesleze z obrazovky a díky níž ani já nestačila cuknout pohledem kamkoli jinam. A moje oblíbená písnička z Tanner Hall, která zazní v českém traileru, je už jen příjemnou třešničkou na tomhle domácím čokoládovém dortu. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,CHCEŠ... ZŮSTAT JEŠTĚ NĚJAKOU DOBU S NIMA? ALE VÍŠ, KDO JE TVOJE MAMINKA, VIĎ?.....“ /// Taťkovi s mamkou to doma moc neklape. Mamka křičí Fuck You a taťka – ten se ani nedostane do bytu (mamka vyměnila klíče…). No a mezi tím – sedmiletá Maisie. Půlhodinový handrkování vo ničem, jen abych věděl, že fotr je furt pryč a máma je píča. Ještě že maj střídavou péči, aspoň si holka užije obojího. Film by chtěl ohromit dramatickou atmosférou. Jakože ze života. Což, to jo. Ze života to je, ale filmově? Možná ti, kteří něco podobnýho prožili… Jestli mi (filmově) něco utkví v paměti, tak to děvče, protože žádný (filmový) dramatický drama se nekoná. Jen obyčejně říkaj, že některý lidi jsou hovada a některý zase ne. Ale to si můžete přečíst v každých novinách. Film by měl ukázat něco víc… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou napsal v roce 1897 Henry James, jsem nečetl. 2.) Zjistím, že se z upíra Skarsgårda stal nekromant. 3.) Thx za titule ,,playboxguest“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Maisie je malé, výnimočne inteligentné dievčatko, ktoré neprežíva najšťastnejšie obdobie. Napriek tomu, že veľmi nedáva najavo svoje pocity, rozvod svojich rodičov znáša ťažko. Ďalšou zlou skúsenosťou sa pre ňu stáva život na "striedačku" a spoznávanie nových partnerov oboch rodičov. Veľmi frustrujúci príbeh malého človiečika, ktorý trpí správaním svojich debilných, "dospelých" rodičov. Napriek tomu, že mi miestami tento film pripadal pritiahnutý za "vlasy" (niektoré kroky ex manželov snáď ani neboli možné), vyvolal vo mne pocity, ktoré sa nepodarí tak často vzbudiť. Krásny film. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (5)

  • Julianne Moore v interview uvedla, že pro roli Susanny jí byly inspirací Courtney Love a Patti Smith, které jsou rovněž jak matky, tak rockové hvězdy. (Stanislaus)
  • Natáčanie snímky prebiehalo na autentických miestach v americkom meste New York. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama