Režie:
Miloš FormanKamera:
Miroslav OndříčekHrají:
Lynn Carlin, Buck Henry, Georgia Engel, Tony Harvey, Audra Lindley, Paul Benedict, Vincent Schiavelli, Tina Turner, Philip Bruns, Allen Garfield, Kathy Bates (více)Obsahy(1)
Manželům Larrymu a Lynn, kteří jsou navenek spokojeni se svým životem, jednoho dne nečekaně zmizí dcera Jeannie. Začíná pátrání, v němž se ukazují marné snahy „rozumně“ objasnit její dobrovolný odchod, stejně jako nalézt místo, kde se ukrývá… Takový je ve zkratce příběh, který natočil režisér Miloš Forman v USA poté, co zde dlouho hledal vhodnou látku pro svůj nový film. Navázal v něm na svoji českou tvorbu (zejména na snímek Konkurs) a zároveň satirickým až zlomyslným způsobem postihl způsob života některých Američanů. Není proto divu, že byl mnohem lépe přijat evropskými diváky. Získal za něj ocenění britské akademie BAFTA za nejlepší režii a na MFF v Cannes Cenu za nejlepší film. Současně otevřel Miloši Formanovi cestu k další umělecké činnosti a možnost přesvědčivě se prosadit mezi hollywoodskými tvůrci. (Česká televize)
(více)Recenze (221)
Než se Miloš v Hollywoodu vrhnul na své příběhy o nekonformních jedincích vyrovnávajících se s tlakem a tupostí svého okolí, natočil tuhle komedii - milou a svou uvolněností mnohem víc podobnou jeho českých filmům. S přehledem nejlepší scéna je ta, v níž jakýsi rozčepýřený guru učí vykulené rodiče kouřit travku. ()
Remake českého Konkursu, se stejným kameramanem, americkou mládeží místo české (zajímavé srovnání českých začínajících 60. let a hippiesáckých končících 60. let) a v barvách. Protože by toho bylo trochu málo na celovečerák a v USA pravděpodobně dilema motorky - dychna (dechovka) asi nepatří k tak ožehavým, je zde téma rodičů, kteří jsou v něčem totálně mimo stejně jako jejich děti, přesto je mezi nimi hluboká generační propast. Ach jak objevné... Fakt nechápu, proč Forman nenatočil taky film o sahání na rozpálená kamna. http://www.dvdextra.cz/dvd-recenze/taking-off-odchazim.html ()
Nevěděl jsem, co od toho čekat, ale jak zní název jednoho filmu: Zahulíme, uvidíme! má marihuana pozitivní vliv i na rodiče a ti pak díky tomu jsou schopní tropit větší hlouposti než jejich dospívající ratolesti:) Forman se ukázal...:)) velmi vtipné scénky a působivé obsazení. ***** hvězdiček to jistí. ()
Miloš Forman si neváží svého diváka? Vždyť prvních 30 minut jsem se díval na jeho první (nebo druhý) film Konkurs! Jako odkaz nebo pojítko je to fajn, jen kdyby to netrvalo tak dlouho. Dívat se znovu (tentokrát na americké) zpěvačky mě tedy opravdu nebavilo. Vlastně tam celá tahle větev byla úplně zbytečná a do děje nezasáhla (na vykreslení atmosféry 60. let to asi nebylo úplně ideální prostředí). Do děje velmi prostého, nutno dodat. Dialogy a scény byly místy velmi poučné, někdy dokonce i vtipné, někdy zas dost nedotáhnuté. Dále škoda, že ta sympatická dívka nedostala více prostoru, její rodiče, kteří ho měli habaděj, bych snad raději hned zmasakroval. Střih zajímavý, konec nijaký....no a to je asi všechno... ()
Ach bože, najhorší Forman, akého som videl. 93 minút koncentrovanej nudy, zbytočných dialógov a s minimálnou hippiesáckou atmosférou. A bez humoru. Nesympatickí herci (až na hlavnú predstaviteľku - teenagerku), síce dobre vystihujú radových Američanov, ale herecky nič nepredvádzajú. Navyše mnohé scény nie sú dohnané do maxima a tak sa budete nanajvýš pousmievať. Chcelo to viac odvahy a menej intelektuálnosti. Napríklad striptízový poker je tak nevtipná scéna, že by som tomu pred sledovaním filmu neuveril. Vďaka bohu za scénu, kde Vincet Schiavelli učí bandu snobov húliť trávu. ()
Galerie (36)
Photo © Mokép
![Taking Off - Fotosky](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/162/829/162829158_5cd749.jpg)
Zajímavosti (28)
- Forman byli se spoluscenáristou filmu Jeanem-Claudem Carrièrem inspirováni skutečným příběhem z novin a materiál ke svému filmu sbírali takřka dokumentaristickou metodou už od jara 1968 v newyorské East Village. (Kubrickon)
- Filmový debut Kathy Bates a Georgie Engel. (D3VIL)
- Miloš Forman vzpomínal, jak bylo o natáčení filmu vlastně rozhodnuto: "Jednou při obědě mi řekla Helen Scottová, že u Universalu hledají něco, jako byla Bezstarostná jízda, laciný film, který jim přinesl obrovský zisk. Jsou ochotni riskovat na netradičních filmech, které se dají pořídit za míň než milion dolarů. (...) Letěl jsem do Los Angeles, přečetl scénář Nedu Tannenovi a Dannymu Selznickovi a přehrál jim všechny role. Byl to největší herecký výkon v mém životě. Pak jsem se, už nevím proč, musel hned vrátit do New Yorku. Když jsem přišel domů do Leroy Street, už tam na mě čekal telegram od Universalu. Rozhodli se, že Taking Off berou." (NIRO)
Reklama