Režie:
David Robert MitchellScénář:
David Robert MitchellKamera:
James LaxtonHudba:
Kyle NewmasterHrají:
Claire Sloma, Marlon Morton, Amanda Bauer, Amy Seimetz, Jade Ramsey, Nikita Ramsey, Jean Louise O'Sullivan, Brett Jacobsen, Michaela MyersVOD (1)
Obsahy(2)
Štyrom teenagerom začína posledná letná noc pred začiatkom školského roka. Hľadajú cestu, ako nájsť lásku a dobrodružstvo pri honbe za prvými bozkami, krátkodobými platonickými vzťahmi, popularitou a večierkami a medzi tým všetkým objavia tiché výnimočné momenty, ktoré oveľa neskôr získajú miesto v ich srdciach ako to najlepšie, čo kedy v mladosti zažili... (Film Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (20)
Pomalu plynoucí indie dramedy s rozmanitou sortou postav, jejichž osudy se během jedné noci protínají. Na jednu stranu fajn nápad a slušnej potenciál pro mozaikový film. tím ale The Myth of the American Sleepover není. Některé příběhy jsou dobré (dvojčata, hledání blondýnky), některé slabší (žárlivost) a jeden vyloženě debilní (bazénový pár) - a to nejen kvůli příšerně nehereckému výkonu Claire Sloma (to její "stydlivé" pitvoření bylo na pěst). Jako celek je to takový zvláštní film, tichý, pomalý, minimalistický. ()
Pomaly plynúci a postavami rôznorodý inďák. Mitchell necháva svoje postavy rásť ako večer plynie a robí to nenásilným spôsobom. Nerobí to explicitne, nerobí to nasilu a cítiť z toho jemnosť a snaha vypovedať o teenageroch niečo skutočnejšie, ako len neustále jebačky a drogy a chľast. Príbeh z dvojičkamy bol pre mňa ale najlepší. Mal v sebe také to kúzlo fantázie a pritom aj silu prirodzenosti. Ja som spokojný, aj keď to vlastne neponúka nič nové. Na spestrenie večera pomerne bezpečné aj vďaka desiatke krásnych dievčat. ()
Vždy mě dostane, když šestnáctileté studentky hrají herečky v průměru o deset let starší. Většinou se tak děje v amerických filmech jako právě v "Mýtu o pyžamové párty". Příběh probíhá v pozvolném retro stylu a přitom nenudí. Na pozadí dětinskosti se parta kluků vydá na házení vajíček a rolí toaleťáku na domy sousedů a procházející spolužáky, zatímco dívky se dají do vyvolávání ducha pomocí desky Ouija. Jejich hry se odehrávají v napětí sexuality a potenciálního nebezpečí, a to ne zrovna kvůli přítomnosti alkoholu, drog, ale kvůli zranitelnosti nezkušeného mládí. Bez přítomnosti dospělých, až na jednu spící babičku, která zřejmě měla dohlédnout na pyžamovou party. Sympatická jsou dvojčata Ady a Anna, méně už Maggie, i když tanec u bazénu je perfektní. ()
Debut trpící obvyklými (dá se toho za jednu noc tolik stihnout?) nešvary, k nimž nepočítám zmiňovanou absenci rodičovského elementu (jde přeci o poslední noc svobody), přesto s poměrně zřetelným režijním rukopisem a myšlenkou, kterou dokáže přenést na diváka. Teenagerem by to mohlo pohnout a nějakou chvíli v něm rezonovat, těm starším to navodí maximálně lehký pocit nostalgie. ()
Film, v ktorom neexistujú rodičia! Keby som bol šestnásťročný Američan, asi by teda patril medzi moje obľúbené. Lenže ja akosi nie som. No bavil som sa aj tak. David Robert Mitchell, režisér a scenárista v jednom, tu dokázal byť natoľko empatický k postavám, že si drvivá väčšina z nich získala moje sympatie. Otázka je, nakoľko sa niečo také stotožňuje s realitou. Tým však nemyslím náklonnosť jedného chalana k obidvom dvojičkám naraz, toto konkrétne sa nepochybne môže stať každému. ()
Galerie (12)
Photo © Sundance Selects
Reklama