Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Petr Kovář, učitel na střední škole, se právě rozešel se svou několikátou přítelkyní. Uvědomí si, že jediná žena, kterou kdy bezvýhradně miloval, byla jeho spolužačka Eliška. Tehdy, v sedmnácti letech, nenašel odvahu jí říct, že ji má rád, a ona se pak navždy vytratila z jeho života. Petrovi se naskytne jedinečná šance cestovat zpět v čase do svých studentských let a vrátit se do června 1989, kdy chodil do třeťáku. Dostane možnost napravit, co promeškal. Musí překonat Eliščin počáteční nezájem, zbavit se jejího otravného přítele, navíc prospívat ve škole, přestože už středoškolskou látku dočista zapomněl. Petr se dostává do změti komplikací a průšvihů, které naštěstí řeší s vtipem, nadhledem a drzostí, kterou dobře zná od svých vlastních studentů. Postačí však tyto zbraně na to, aby přesvědčil Elišku o svých citech a získal její lásku? (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (1 219)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Oceňuji chuť natočit zase českou komedii se sci-fi zápletkou, ale u té chuti mělo zůstat, dokud nebyl hotov lepší scénář, který by nejen byl vtipnější, ale zároveň by také dával více smysl, nebylo by v něm tolik nakousnutého, nedopovězeného a nevysvětleného. Navíc Jiří Mádl je v hlavní roli děsný, neustále se pitvoří a tím na sebe bohužel strhává pozornost. Vlastně jen třem hercům - spolehlivým bardům Viktoru Preissovi a Borisi Hybnerovi a také sympatická Evě Josefíkové se tuhle "Mádlovu kletbu" podaří alespoň na pár vzácných chvil zlomit. A stopáž 120 minut? Minimálně o půlhodinu přehnaná. ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

Probudím se včera je dokonalý příklad toho, proč se o českém filmu jako takovém říká, že je v krizi. Chybí tomu čerstvost, dravost a hlavně odvaha. Odvaha nemít tam produkt placement v každé druhé scéně (nedělám si iluze a naprosto perfektně chápu, že se na film někde peníze najít musí, ale to mi nikdo nevymluví, že se to musí být opravdu v každém druhém záběru a ještě takhle neskutečně rušící) odvaha pohnout s tou kamerou občas i jinam a zkusit nějaké jiné věci, trošičku, alespoň malinko experimentovat, aby si mohl všímavější divák říct, že to byl fajn záběr. Ne mít statickou a nudnou domácí kameru. Odvaha říct scenáristovi, že jeho scénář jako celek je fajn, ale musí dopilovat ten závěr, který prostě zabil vše, co se dalo. A to nemluvím o tom, že nám není prakticky nic vysvětleno, co se cestování času týče, ono to prostě tak nějak už existuje… Zkrátka a dobře, fakt jsem od tohoto filmu moc (spíše nic) nečekal, ale tohle bylo špatné. Jedna hvězda za těch pár dobrých vtipů, z nichž většina se točí okolo Radovana Krejčíře a druhá za roztomilou a talentovanou Evu Josefíkovou, které bych přál mnohem lepší role, kde by se mohla více projevit. 40 %. ()

Reklama

Pepinec 

všechny recenze uživatele

A nezrušíme ty zajímavosti? Teď jsem si pročítal drby k tomuhle filmu a je v nich tolik hovadin, kolik jsem jich nenapsal do všech písemek z dějáku na základce dohromady. Není jedna zajímavost, kterou by mi čísi záhadná ruka neupravila do tak velkolepé podoby, že ji pak musím reklamovat, protože v ní jsou chyby jak od třeťáka pomocné školy. Tak se na to pojďme vykašlat, když to neumíme... Co vám ale povím k filmu? Že je to poprvé, kdy nějaký film hodnotím ne za to, jaký je, ale jaký by být mohl, kdyby. Kdyby Mádl nevypadal (Jirko, nezlob se na mě) jako člen nastupující generace veksláků, s výrazem osla po noci s valachem k tomu, kdyby se výrazně upravil poměr dobrých a špatných vtípků, a především - kdyby zmizely scény, které vypadají tak, že se točily na tabletu... Co je naopak na polibek, tak nápad. Já kdybych se mohl ještě jednou probudit ve třeťáku na střední, musela by o rok později komise našemu ročníku maturitu buď odpustit anebo holky objet po místních porodnicích. No a pro mě by si Péťa Nárožnej musel dojít do šaten k tělocvičně, protože po tom měsíci bych byl tak mrtvej, že sám bych nevyšel ani na dvorek. ()

Spooner 

všechny recenze uživatele

Bez Mádla by to bylo asi na pěst. Současná linie vypadá jak z nějakých Cest domů a celé to svým vizuálem přípomíná spíš hodně levnou televizní produkci. Přesto se zde pár vtipných a překvapivě i svěžích momentů najde, Mádl s Josefíkovou to zachraňují i v těch scénáristicky příšerných situacích a divák se hlavně velmi slušně pobaví, což je u českého filmu v dnešní době takový malinký zázrak. ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Pasáže v současnosti s Blažkem jsou tragické, plné scenáristické křeče a hlavně product placementu, v jehož umisťování do děje jsme definitivně ten nejjalovější národ. Pasáže s Mádlem jsou o hodně lepší, člověk se u nich sice neumlátí smíchy, ale jeho chemie s Josefíkovou funguje a hlavně z něho vyrostla parádní držka, která vás prostě baví. Nechci rozebírat, jak moc se tvůrcům podařilo přenést rok 1989 na plátno, protože jsem se v něm teprve narodil, ale nemůžu říct, že by mě něco zvlášť iritovalo. Jako ignorant sociálních sítí navíc musím uznat, že mě jeho komunistická verze pobavila a Josefíková je k nakousnutí. ()

Galerie (57)

Zajímavosti (47)

  • Ve scéně, kdy Petr (Jiří Mádl) mluví na ulici se strážníkem - příslušníkem VB, je v pozadí za strážníkem možné opakovaně zahlédnout strom, za kterým se skrývá moderní telefonní budka či dům s moderními žaluziemi. (8Dandee)
  • 1. července 1989 byl měsíc 2 dny před novoluním. Ve filmu je ale měsíc zobrazen ve fázi několik dnů po úplňku. (jan.hryz)

Související novinky

MFF CINEMA MUNDI Brno (29.2.-7.3.2012)

MFF CINEMA MUNDI Brno (29.2.-7.3.2012)

20.02.2012

Brněnská filmová komunita v březnu ožije festivalem CINEMA MUNDI. Ten ve své jedinečné koncepci přinese během osmi dnů kolekci těch nejlepších českých a světových filmů za uplynulý rok. V hlavní… (více)

Reklama

Reklama