Reklama

Reklama

Řbitov zviřátek

  • USA Pet Sematary (více)
Trailer 6

Doktor Louis Creed (Jason Clarke) se s manželkou a dvěma dětmi přestěhoval z velkoměsta na venkov, do velkého domu na kraji lesa. V něm se ukrývá hřbitov domácích mazlíčků, na kterém místní děti odnepaměti pohřbívají svá zvířata, ať už uhynula přirozeně, nebo se stala obětí rušné silnice protínající městečko. Zatímco lékař Louis se ke smrti staví pragmaticky jako k definitivnímu konci, jeho žena Rachel (Amy Seimetz) má po hrůzostrašných zážitcích z dětství s tématem smrti obrovské problémy a hlavně chce před „vědomím konečnosti“ chránit své děti. Když soused, Jud Crandall (John Lithgow), najde ležet u cesty mrtvého Churche, kocoura jejich dcery Ellie, rodiče najednou nevědí, co dceři říct. Je to právě Jud, kdo Louisovi prozradí, že když kocoura co nejdřív pohřbí na zvířecím hřbitově, nebudou jí muset říkat vůbec nic. Kocour se vrátí. Ale trochu jiný. Divočejší. Nebezpečnější. (Cinemart)

(více)

Videa (10)

Trailer 6

Recenze (566)

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Som vášnivým čitateľom kníh amerického spisovateľa Stephena Kinga, ale filmovým adaptáciam jeho literárnych diel sa skôr vyhýbam. Nerád si kazím čitateľský zážitok sledovaním filmových verzií jeho geniálnych príbehov. No keďže som už videl spracovanie románu "Cintorín zvieratiek" z roku 1989, tak som si povedal, že si kuknem aj túto novšiu verziu z roku 2019. Román "Pet Samatary" považujem za najtemnejšiu knihu, ktorú maestro King napísal. Prečítal som ju už minimálne päť krát. A iste sa ku nej ešte vrátim. Tento film som si však pozrel prvý a dozaista i posledný raz. Oproti knihe, a vlastne aj pôvodnému filmovému spracovaniu, je to len nezmyselne pozmenená plytká báchorka. Prehnane ambiciózny scenárista Jeff Buhler v snahe príbeh zdramatizovať a zmodernizovať úplne zmršil dokonalú Kingovu literárnu predlohu. Absolútne nepochopil desivú temnotu, ktorá je podstatou tohto románu. ** ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Stephen King zatím za svůj život stihl napsat něco kolem 90 knih a povídek (a vzhledem k tomu, že působí ve svých 71 letech pořád neskutečně svěže dost možná stihne překonat hranici stovky) a je tudíž logické, že se Hollywood při jeho oblíbenosti snaží jeho příběhy zadaptovat na velké plátno. Osvícení, Vykoupení z věznice Shawshank nebo Zelená míle jsou většinou v seznamech nejlepších filmů všech dob (jestli zaslouženě ať každý posoudí sám....), od té doby ale následovalo spoustu nevýrazných projektů a výjimek bylo minimum (taková seriálová adaptace 11. 22. 63 je neskutečná pecka!). Až v roce 2017 definitivně dorazilo nové zpracování To a nejenom, že dorazila povedená adaptace (za mně nejlepší Kingova předělávka právě společně s 11. 22. 63), především ale monstrózní hit, který v tržbách atakoval 700 milionů dolarů celosvětově. Kromě To 2 (už v září!) se tak logicky oznámilo spoustu dalších nových předělávek Kingových děl- Doctor Sleep/,,Osvícení 2´´ , In the Tall Grass nebo Řbitov zvířátek! Řbitov zvířátek se už se kdysi adaptace dočkal v roce 1989, dle ohlasů jde ale o film herecky a gorově přehnaný. Tato nová verze to tak neměla tak těžké, protože to vypadalo, že se bude původní adaptace hodně snadno překonávat. Tato nová adaptace si navíc údajně jde hodně volně svojí cestou a rozchází se s knihou i předchozí adaptací. Je otázka jak moc diváka ovlivní když nečetl knihu ani neviděl původní film (můj případ), rozhodně ale můžu říct, že je letošní Řbitov zvířátek slušně odvedená práce! Film se dělí na dvě výrazné poloviny: První výrazně méně sázící na děs, která se teprve postupně pomalu rozjíždí a ta druhá, kdy film najednou přestane používat brzy a začne sázet jeden povedený horrový zářez za druhým. Řbitov zvířátek není ani o boji se se strašidelným pozemkem a jeho nájemníky nebo epickou vyvražďovačku zombíků. Je to příběh o rodině, bojí s traumaty a ztrátami a především faktu, že ne každý dokáže snést, že mu milovaný člověk umře. A právě téma o nesmíření se smrti je věc se kterou si Řbitov zvířátek hraje a funguje to víc než nějaké zvukové lekačky. Řbitov zvířátek má silnou hloubku se sympatickými charaktery. Především od druhé poloviny začne fungovat jeho emoční stránka. Zamrzí možná fakt, že žádná postava není tak úplně rozvedena do extrému, Clarke, Lithgow nebo Seimetz jsou ale sympaťáci, které své role uhrají a především diváka baví s nimi trávit čas a nemá důvod se divit proč by zrovna oni měli být hlavními postavami. Občas jsem měl sice pocit, že se film až příliš nehýbe z místa, sem tam mi chybělo nějaké napětí a strach o to co bude dál a i když mi husina naskakovala často, Řbitov zvířátek vlastně v rámci horroru neukáže nic nového. Zároveň se mi ale celé zpracování Řbitovu líbilo. Je to pomalý, atmosférický film s funkční dějovou linkou. Film mi připomněl Děsivé dědictví s tím, že mi Řbitov přišel výrazně lepší. Řbitov zvířátek klidně zařadím do těch nejlepších adaptací Stephena Kinga- Osvícení, Vykoupení z věznice Shawshank, Zelená míle, 11. 22. 63, To a nyní Řbitov zvířátek. Pořád to sice není nějaký žánrový vrchol, jedná se ale o poctivou horrovou práci, kterou režiséři Kevin Kölsch a Dennis Widmyer odvedli se ctí. A pozorný divák se dočká skvělého odkazu na To.... a následně nepřestane odpočítávat dny do premiéry To 2! () (méně) (více)

Reklama

Superpero 

všechny recenze uživatele

Předlohu neznám a film se mi líbil hodně. Obsazení je sympatické. Hlavně ta holčička byla super. Viděl jsem už i atmosféričtější horory, tento sází spíše na lekačky, ale mě to nevadilo. Nejvíc jsem byl vyšokovanej z tý ségry s křivicí. Konec byl super a SPOILER klidně si dovedu představit komediální kreslenej seriál o strastech dospívání malého Gaege s rodinou zombií. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Příslušně archaická exhumace Kingova dávno pohřbeného pera. O jaký druh pera jde, se dá snadno polemizovat, vždyť i český distribuční název připouští odchylky od standardně užívané češtiny, tudíž není pero jako péro. A kočky rády skáčou na klimbající se ohanbí, takže je třeba se mít na pozoru, hlavně před těmi nemrtvými. Historku o starém indiánském pohřebišti, na němž vše pohřbené spolehlivě ožije, už ale po návratu mezi živé není naladěno na přívětivou notu, netřeba rozsáhle osvětlovat, je dostatečně známá. Určitým rizikem bylo ji filmově oživit po 30 letech a vzbudit opětovný divácký zájem o archaický materiál. A už bylo načase vtisknout látce důstojné zpracování. Mary Lambert neumí filmy režírovat a její směšné hloupnutí nepodrželo vůbec nic, až na chytlavou skladbu Ramones. Druhé dějství už byla naprostá beznaděj, kdy vypůjčený námět vydatným šňupáním kokeše zazdil i Eda Furlong. A v podstatě nebylo nijak náročné dva existující filmy překonat. Režijní dvojce Kevin Kölsch a Dennis Widmyer se podařilo do jejich verze nasypat všechny příslušné ingredience, na glutamát už nedošlo, ovšem napětí, atmosféru a gore to má v dobrém poměru. Nejdříve umře kocour, pak se čeká až přijde kocour, a pak si zahrajeme snooker s cisternou, kdy kvalitní šťouchanec vyřídí malou holčičku. Režie dost bojuje i vzdoruje předvídatelnosti, kterou je materiál stižen. Rozjezd to nemá kvapný, ovšem série tragických událostí je umně podána a s rodinnými příslušníky se dá spolehlivě prožít. Gore má kvalitu, film s ním nakládá uvážlivě. Někdy až moc uvážlivě, načež vyhřezlý mozek umírajícího černého mladíka střídá holčička v neporušeném stavu po nárazu cisterny(!). Finální část už má punc (c))hutné atmosféry, překvapí i zakončení. Jason Clarke a spol. si vedl spolehlivě, vypíchl bych zlou holčičku ztvárněnou Jeté Laurence. Odlišnosti oproti knižní předloze se najdou, to už k tomu patří, nemá smysl to tudíž řešit. Důležité je hlavně to, že obdivovatelé osmdesátkových hororů mají na co jít do kina, neb tenhle počin obsahuje podstatnou část toho, co měly kdysi dávno staré poctivé horory, které si ve videích ustlaly a na které se už (v kinech) tak trochu pozapomnělo. 8/10 ()

Beckett51 

všechny recenze uživatele

Jelikož předloha patří mezi to nejlepší a nejděsivější, co jsem kdy četl a od začátku mi bylo jasné, že se jakožto adaptace prostě nemůže vejít do jednoho filmu a je to materiál spíše na minisérii, už od začátku jsem k tomu přistupoval spíše jako k volné adaptaci a snažil jsem se to jakkoli s knihou neporovnávat v rámci kvality. Z tohohle hlediska se mi to nakonec i vyplatilo, jelikož se tvůrci uchýlili k v celku velkým změnám oproti předloze, které tomu v závěru dali docela dost jiné vyznění. Samotný nápad tedy chválím, ale to bohužel z hlediska scénáře tak všechno. Jinak se bohužel jedná o vcelku průměrný hororák, který párkrát vybubá a je docela napínavý, ale o nic zas tak zásadního se na poli žánru nejedná. Chybí samozřejmě veledůležitá psychologie postav, která se sice naznačená, ale kvůli malému množství on screen času jí tvůrci nedokážu správně budovat a využít a proto v se v jedné scéně postavy chovají nějak a v té druhé už zase jinak - sice vcelku logicky k ději, ale právě kvůli nedostatku času, není vidět ten přerod z jednoho stavu do druhýho a tak se zdá, že mají prostě v hlavě tlačítka, který se přepínaj. Co musím pochválit je obsazení, hlavně postav Louise a Juda (u kterýho mě to odstrčení do pozadí zamrzelo nejvíc) a docela vyvedenou hudbu. Co se týče změn v ději, je vidět, že tvůrci věděli, čeho tím chtějí dosáhnout, ale bohužel se jim to až tak úplně v závěru nepovedlo, právě opět díky tomu, že měli málo času a vesměs to působilo docela lacině. Ač jsem řekl, že jsem nechtěl nijak porovnávat s knihou, úplně se tomu člověk samozřejmě nevyhne, ať se snaží, jak se snaží a co mě v tomto kontextu zklamalo nejspíš nejvíce, byla právě osekaná mytologie celýho filmovýho příběhu. Doteď si pamatuju scénu z knihy, kdy jde Louis skrz les a bažiny na "ono" místo a jen při pomyšlení z toho mám husí kůži, či na vyprávění Juda z dob jeho mládí. Tady celou tu scénu sfoukli během minuty a nezanechala ve mě vůbec nic a linii Juda, jak jsem již řekl, zcela pochopitelně osekali až na kostru. A to je asi hlavní problém celýho toho filmu. Nic moc nezanechá, ikdyž ten potenciál v tom vidět je. V rámci toho, že se jedná o film ale tvůrcům musím seknout pochvalu, že se do toho vůbec odhodlali pustit, a že to dokázali ukočírovat aspoň do stavu, kdy z toho vylezla docela fajn hororová jednohubka, která rozhodně neurazí, ale fanoušky knihy, kteří "ví" tak nějak zamrzí promrhaný potenciál. ... "The soil in a man's heart is stonier, Louis. A man grows what he can, and he tends it. 'Cause what you buy, is what you own. And what you own... always comes home to you.” ()

Galerie (47)

Zajímavosti (25)

  • Celosvětová premiéra proběhla 16. března 2019 na filmovém festivalu South by Southwest v Austinu v Texasu. (Varan)

Související novinky

Paramount zkracuje exkluzivní okno v kinech

Paramount zkracuje exkluzivní okno v kinech

26.02.2021

Společnost ViacomCBS, pod níž spadá mimo jiné taky studio Paramount a nová streamovací služba Paramount+, oznámila tento týden zásadní zprávu. Vedle představení mnoha nových seriálů a projektů, jež… (více)

Nej filmy roku a PF 2019!

Nej filmy roku a PF 2019!

31.12.2018

Film, od kterého jsme kvůli komplikacím při natáčení (výměna režiséra) raději nic velkého nečekali. Bohemian Rhapsody. Dnes suverénně nejoblíbenější a masami nejlépe hodnocený filmový šlágr roku.… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno