Reklama

Reklama

Hudba dokáže spojovat i rozdělovat. Do poklidné domácnosti středoškolského učitele hudby Keitha (Guy Pearce) přichází anglická výměnná studentka Sophie (Felicity Jonesová). Místo předpokládaného přátelství se stejně starou Keithovou dcerou Lauren (Mackenzie Davisová) a obvyklých peripetií cizorodého elementu v novém prostředí se rozvíjí jiný vztah. Životem zklamaný Keith, vzpomínající na někdejší dráhu rockového muzikanta a snažící se vyměnit pedagogickou dráhu za stálé místo v Newyorském symfonickém orchestru, je přitahován Sophie, která je mimořádně schopnou klavíristkou. Právě klasická hudba se stává spouštěcím mechanismem rodící se vzájemné náklonnosti. Americký režisér Drake Doremus (*1983), z jehož nepříliš rozsáhlého díla známe romantické snímky Zamilovaní (2011) a Jako ty (2015), postihuje drobné nuance každodenního předměstského života a přesvědčivě tlumočí pocity hlavních postav, které nevyhnutelně dělají to, co by dělat neměly. Pomáhají mu v tom výkony hlavních představitelů, australského herce Guye Pearce a britské herečky Felicity Jonesové, která už s režisérem spolupracovala na filmu Zamilovaní. Roli opomíjené manželky Megan vytvořila Amy Ryanová. Snímek si odbyl svou premiéru v jedné z nesoutěžních sekcí festivalu Sundance 2013. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (96)

Dont 

všechny recenze uživatele

Perfektní Guy Pearce, zatím jsem ho neviděl v lepší roli (dle mého názoru neprávem opomíjený herec). Obsazení Felicity Jones bylo geniálním krokem, protože chemie mezí ní a Guyem fungovala bezchybně a ty její hluboké pohledy to dokonale podtrhly. Mimochodem tahle herečka má obrovský potenciál, stálo by za to ho rozvinout a dát jí více příležitostí předvést talent. Breathe In bohužel trpí několika nepřehlédnutelnými dírami ve scénáři, což je nepochybně hlavním důvodem, proč se nedrží v červených číslech. Z mého pohledu však převažovaly klady nad zápory a i kvůli skvělým hercům hodnotím za čtyři. ()

Agent006 

všechny recenze uživatele

Já rozumim tomu, že se film asi snaží zachytit jakousi vnitřní rozpolcenost hlavního hrdiny, bohužel se mu to ale moc nevede a jeho konkurenti jsou o několik řádů líp zpracovaný a pojatý. Pro mě tak film zůstává melancholicky laděným sletem hezkejch stromů a interiéru, kde si postavy sem tam něco odehrají, ale většinu času na sebe prostě jen zírají. ()

Reklama

Wysch 

všechny recenze uživatele

Hudbou mi to tak krásně připomíná Piano, až se jsem se občas i pozastavil nad tím, jestli tu bude aspoň nominace na plešouna za hudbu. Všechno ostatní je kýčovitý klišovitý okolo, ale všechno to okolo je tak nádherná symfonie audia a vizuálna, až ten film opravdu baví. Teda ne jako že by bavil, ale zkrátka a jednoduše emočně zaměstnává. A musím dodat, že ta hudba je fakt skvělá. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Chtěli, dokonce moc, ale oba pochopili, že svoboda je hodně vrtkavá. Málo slov, hodně detailů, výmluvné pohledy, dokonalá hudba. Komorní drama mi jednou připomnělo už starší kousek V ložnici Todda Fielda, režisérovu předchozí vztahovou imigrační romanci, pak tu dokonce nějaké záchvěvy á la Terrence Malick, abych si vzápětí potvrdil, jak soustředěný výkon podává herecký chameleon Guy Pearce, který ještě před několika lety tak nějak nepatřil k mým oblíbencům. Dnes je všechno jinak. Ostatní jsou tu prakticky za statisty. Jen ona a on v zádumčivém balení. Talentovaná a stále neokoukaná Britka Felicity Jones (mladý režisér Drake Doremus si jí vytáhl právě z předchozí spolupráce Like Crazy) hraje neuvěřitelně pomocí rtů a očí, Pearce zase svým nemalým charismatem dokazuje, že je jedním z nejzajímavějších britských herců své generace. Scénář není zbytečně vyhrocený, nenutí k hysterickým výstupům, jen dle pevného režisérského vedení nabídne sprchu emocí, aby za pár okamžiků umně navodil atmosféru zoufalství a beznaděje. Do počínající krize středního věku umělecky zaměřeného otce od rodiny totiž vstoupí přemýšlivá Britka z výměnného studentského programu, takže ušlápnost rodinného a profesního života dostane alespoň na pár okamžiků do zubů. Samozřejmě najdeme i leckteré chyby, ale proč je pro tentokrát nenechat ve skříni? Uhrančivé a dospělé!! ()

JohnCZ 

všechny recenze uživatele

"Hudba umí být silné afrodiziakum." Nevím teda, jestli tohle někdo někdy řekl, ale v tomhle filmu to platí dvojnásob. Aneb když se najdou dvě duše se stejnou vášní pro něco, co mohou plně pochopit jen ony. Od začátku 100% chemie a napětí ve vzduchu tvořeno jak pevnou režií a atmosférickou kamerou, tak parádními hereckými výkony, kdy divák jak Felicity, tak Guyovi (tady úplnej Krajčo) žere každý mimický záchvěv. Výborně zahrané už od prvních letmých pohledů až po jedno z nejlepších filmových romantických vzplanutí, které je o to lepší, že je mnohem více duševního rázu, než-li toho sexuálního. To nejdůležitější je však celková pointa, kterou si každý musí přebrat po svém. Jediné, co mě mrzelo, byl povinně americký přehnaně drámo konec, kterej celou tu příjemně snovou atmosféru zakázané lásky chtě nechtě docela zazdil. Každopádně ta klavírní hudba, to byla hotová slast. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (2)

  • Na notových stojanech v Keithově třídě jsou k vidění knihy z vynikající, již nevydávané série pro výuku hry na nástroj „100 Days to Sight Reading Excellence“ od Timothyho Kotova a Thomase Murphyho. (Johnny.ARN)

Související novinky

Kristen Stewart si zkusí sci-fi

Kristen Stewart si zkusí sci-fi

04.05.2014

Drake Doremus je jeden z mála filmařů, kteří dosáhli uznání již před svými třicátými narozeninami. Režisér, který sklidil velký úspěch na Sundance festivalu s filmem Zamilovaní se i svým následujícím… (více)

Reklama

Reklama