Reklama

Reklama

Edmond Vidal známý také jako Momon, vyrůstal v chudé cikánské osadě, odkud si odnesl smysl pro rodinu, neochvějnou loajalitu a hrdost na svůj původ. Nejvíce ho ale posílilo přátelství se Sergem Suttelem, s nímž poprvé okusil vězeňský život, navíc pro něco tak banálního, jako je krádež třešní. Oba se nevyhnutelně zapojí do organizovaného zločinu, a tak vznikl gang Lyonnais. Stávají se nejznámější ozbrojení lupiči počátku 70. let minulého století. Jejich nezadržitelný vzestup skončil až v roce 1974 velkolepým zatčením. Dnes je Momonovi takřka šedesát a rád by na tuto část svého života zapomněl a žil jen pro děti, vnoučata a svou ženu, ale jak sám ve filmu říká: „Člověk vězí ve svém těle a ve své duši svou minulostí, a ona nás stravuje, až nás zničí…“ (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (148)

Maynard. 

všechny recenze uživatele

Jediný, čím byl tenhle příběh pro mě zajímavej, tak byl způsob vyprávění... Defakto šlo o tři časový osy se stejnými postavami, což tomu dalo docela grády. Jinak bohužel nic moc. Jo a ještě ten konec, ale na to, že sem to viděl cca 3 dny zpět, tak už nevím skoro nic...Mám v plánu ještě jeden kousek tohodle rejži 2020 Drsný městot, ale asi s ním vyčkám, až nebude k zbití :o) ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Solidní francouzská kriminálka, která naprosto perfektně splňuje podmínky, jaké Francie uvalila na krimi filmy v minulosti. Jen mi vadil způsob vyprávění příběhu, který přeskakuje z minulosti do přítomnosti, jak čerstvě nakoupenej hopík po pokoji. Taky jsem měl pocit, že ve filmu nejsou brány tolik ohledy na city, jako jinde. Je to jednoduše neuvěřitelně syrový téma, kde Gérard Lanvin předvádí perfektní výkon, kterému ale chybí jedna důležitá věc. A to ta, že bych za těch 102 minut měl k ní něco cítit. A tak když pak následoval závěr, který byl francouzsky brutální, měl jsem z toho takový divný pocit, že i když se to tváří na klasickou francouzskou kriminálku, pořád tomu chybí ty emoce, který bych potřeboval. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Pozerať gangsterku odohrávajúcu sa z polovice v sedemdesiatych rokoch sa zdá vzhľadom na kvantum filmov z tohto obdobia a prostredia nakrútených v sedemdesiatkách trochu kontraproduktívne. Tá atmosféra sa skrátka nanovo vybudovať nedá, nech sa snažíte, čo sa snažíte. Marchal oživuje rozprávanie dvoma časovými rovinami, ktoré sú samozrejme navzájom prepojené. Vyvstáva tu opäť ideologický problém, kedy nám je predstavený kvázi sympatický mafián a vzápätí sa dozvedáme, že kedysi bol brutálny zločinec a vrah a až tak veľa sa toho nezmenilo. Napriek tomu sa scenár snaží balancovať na tomto tenkom ľade a príliš to nevadí, film dokáže udržať pozornosť. Stále však osobne neviem, aký si mám vytvoriť vzťah k človeku, ktorý v rámci vlastnej sociálnej štruktúry udržiava pravidlá a česť, ale inak má na konte desiatky mŕtvol. Vlastne viem, i keď sa tvorcovia snažia skôr o vyvolanie opačného dojmu. ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Po hokejovém zápase Česko-Slovensko, který mi vždy působí těžké útrapy, neboť nevím, komu mám fandit, jsem nechal zapnutou STV 1, která již delší dobu vysílá kvalitní evropské filmy se zaměřením na moji oblíbenou Francii. O Les Lyonnais vím delší dobu, jelikož jsem k nim psal i obsah. Francouzské krimi v režii Oliviera Marchala slibuje pořádnou porci zábavy, naturalistických scén a nejspíš nemůže zklamat. Bohužel pro mě jsem se musel potýkat s celotýdenním spánkovým deficitem, takže jsem v první půli filmu párkrát zaklimbal, což mi orientaci v ději příliš neusnadnilo. Ačkoli mám rád prostřihy z minulosti a dvě dějové linie v knihách a filmech, v tomto případě to na můj unavený mozek působilo příliš rušivě, šlo to natočit jinak. Občas jsem měl pocit, že se dívám na mozaiku krátkých příběhů, které mají něco nastínit, ale nic zásadního sdělit. Vzpomněl jsem si hned na Mon père Francis le Belge, kterému jsem vyčítal totéž. Druhá půlka byla už hodně svižná a zbytečně neunavovala prostřihy. Lanvin i Karyo na jedničku. Obecně řečeno, Francouzi zkrátka vždycky uměli natočit výtečnou kriminálku a vysokou kvalitu stále prokazují. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Francouzský Michael Mann (režisér Marchal) se tentokrát vydává na opačnou stranu než o které ve svých filmech doposud vyprávěl a nabízí nám pohled do života gangsterů. Ukazuje začátky dnes již zestárlých gangsterů a jejich vzestup na poli nelegální obživy. Herci slušní, vizuální stránka také povedená ale vyprávění je možná až zbytečně utahané a rozhodně se nejedná o styl, který točí např. Scorsese, který mě napadne vždy, když slyším slovo gangsterka a se kterým tak rád daný žánr srovnávám...což asi není moc dobře. ()

Galerie (98)

Zajímavosti (4)

  • V době natáčení filmu měl Edmond Vidal (jeden ze členů Lyonského gangu a autor biografické knihy) 66 let a stále žil v Lyonu se svou ženou Janou. V té době měli 3 děti a 8 vnoučat. (Rollo_Tomasi)
  • Film zachycuje osudy tzv. Lyonského gangu, který páchal trestnou činnost hlavně v letech 1967–1977. Lyonský gang byl hlavně proslulý ozbrojenými loupežemi, při kterých tento gang uloupil obrovské množství peněz. Gangu je ale taky přisuzováno několik vražd, atentátů a únosů. „Tvrdé jádro“ gangu tvořilo osm lidí a širší okruh gangu tvořilo dalších sedm lidí, kteří byli příbuzní členů tvrdého jádra. (Rollo_Tomasi)
  • Približne v 56. minúte filmu sa za Edmondom Vidalom (Gérard Lanvin), čítajúcim noviny na ulici, objavia v pozadí dva plagáty k snímkam Splice (2009) a 600 kilo zlata (2010). (fefee)

Reklama

Reklama