Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Petr je posel, vlastně messenger. Je to jeden z těch mladých mužů, kteří se na svých kolech stali nedílnou součástí koloritu současných měst. Je to člověk nekonformní, který se odmítá sžívat se současnou pokřivenou společností, se všemi těmi jejími pohodlnostmi, konzumem a lží, s jejími pseudopravdami, pseudocity, pseudoláskami a pseudohodnotami. Petrova nespoutanost přináší stále větší a větší problémy. A Petr je přesně člověk, který si nikdy nepřizná, že by mohl být u konce s dechem. (Česká televize)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (87)

Stružák 

všechny recenze uživatele

Stoprocentní souhlas s komentářem od Endyise. 👌 Skvěle zahraný (nejen od excelentního Hádka a charismatický Leimbergerový), nápaditě zrežírovaný, atmosféra, která by se dala krájet. K tomu scénář, kterej má sice mouchy, ale jinak se jedná o Epsteinův nejlepší počin. Ježkovy zraky, tohle mě tak bavilo – na hodinu a půl jsem najednou byl součástí toho světa jak už dlouho v žádným českým filmu ne. Bravo. 👏 ()

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Je to taková docela sympatická brněnská miniatura, která má sice blíže do televize než do biografu, ale na plátně se úplně neztratila a celkem příjemně překvapila. Příběh není nijak originální a ani onen jakýsi morální podtext diváka neprofackuje svou silou, přesto Posel dokáže zaujmout svou přirozeností a velmi dobrými hereckými výkony (především Hádek a reduťáčtí Vyorálek s Mikulkovou) - což jsou poměrně výjimky v současném českém filmu, který se vyznačuje hlavně křečovitostí. Třicetiletý Petr je veskrze záporná postava, prototyp inteligentního idiota až gaunera, který neustále prchá před důsledky vlastního jednání a který není schopen myslet na nic jiného než na sebe, sex a své kolo. Od toho se rozvíjí klasické vztahové peripetie a také (ve světovém měřítku již trochu ohraný) vozíčkářský minipříběh s předvídatelným rozuzlením. Znovu ale musím vyzdvihnout přirozenost, s jakou Michálek režíruje ne úplně dokonalý a sytý Epsteinův scénář *. Výsledek není ani trochu blbý, nevkusný a prázdný - přestože jde asi o nejslabší Michálkův film. Jako oddechovka je to ale opravdu sympatický film (o nesympatických mužských postavách). __*) Marek Epstein je snad nejpřeceňovanější scénárista současnosti. ()

Reklama

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Velmi nesympatický hrdina, kterého dobře a nesympaticky hraje Matěj Hádek je asi základem zdejšího špatného hodnocení. Ono se po všech stránkách jedná o docela povedený film, možná trochu moc televizní a tímpádem zjednodušený náročností na běžný divácký průměr, ale pořád se jedná o to lepší, co televize v poslední době dělá. A za ten konec přidávám jednu hvězdu navíc....jednou repre-pořád repre...70% ()

zette 

všechny recenze uživatele

Ackoliv Michalek natocil dva vytecne filmy (Sekala a Babi leto), tak uz je to rada let a od Posla jsem si nic nesliboval. A musim rict, ze me celkem mile prekvapil. Sice obycejny, ale relativne uveritelny pribeh ze zivota nekolika tricatniku. Hadek dobry, zdatne mu sekunduje i Vyoralek a Mikulkova. Pochvalim i Strbovu kameru, predevsim zabery z jizd na kole. Zaver filmu me ujistil v tom, ze nize s hodnocenim jit nemohu. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

I když je konec předvídatelný nabízí Posel pohled na dnešní svět. Zdá se mi, že český film je úspěšný, právě pokud se zaměří na současnost, byť temnou a poznamenanou. Ať už je to Rodina je základ státu nebo Kobry a užovky. Právě srovnání s posledním jmenovaným je nasnadě - dějová linka je v řadě bodů podobná, obsazení hlavního hrdiny Matějem Hádkem ... to vše vybízí k porovnání. Na rozdíl od mnohých zde mám scénáře Marka Epsteina ráda a tady na navíc v tom nevinně - scénář napsal dávno před Kobrami. Posel se mnohem víc drží hlavního hrdiny, ostatní postavy se odvíjí právě ve vztahu k němu. Tak jako si hlavní hrdina uhání ulicemi Brna, jde i režisér Michálek vlastní cestou, leckdy nevyjetou pěšinou a po schodech. A to je mi právě na filmů sympatické - je svůj. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (6)

  • Film nemohl sehnat žádné studio, které by film natočilo. Nakonec se ho ujalo brněnské studio České televize. (morgos)
  • Film měl původně vzniknout jako TV film. Až později se rozhodlo, že půjde do kinodistribuce. (morgos)

Reklama

Reklama