Reklama

Reklama

REVENANT Zmrtvýchvstání

  • USA The Revenant (více)
Trailer 1

Americký západ, Jižní Dakota, 1823. Místo a čas s hodně relativní hodnotou lidského života. Zkušený lovec a trapper Hugh Glass (Leonardo DiCaprio) je se svým synem na výpravě s lovci kožešin. Uprostřed hlubokých lesů vzdorují nečekaným útokům indiánů a musí na své pouti překonávat nemilosrdnou, zatím nezmapovanou krajinu plnou nástrah. Glassovi se stává osudným střet s rozzuřenou samicí medvěda grizzlyho. Medvědí útok sice přežije, ale je těžce zraněný a lovecká výprava se musí rozdělit. Zatímco většina lovců pokračuje v cestě, s Glassem a jeho synem zůstanou jen dva muži, John Fitzgerald (Tom Hardy) a Jim Bridger (Will Poulter). Ti více méně jen čekají, až zemře, aby jej pak pohřbili a mohli pokračovat v cestě. Ale zraněný lovec stále neumírá, a tak se Fitzgerald rozhodne čekání na nevyhnutelné zkrátit. Při pokusu o nedobrovolnou eutanázii ho však přistihne Glassův syn, kterého Fitzgerald zabije. Ještě živého Glasse pak zahrabe v hrobě a spolu s Bridgerem zmizí. Jenže Hugh má hodně tuhý kořínek. V naprosto zuboženém stavu vyleze z vlastního hrobu, zoufale se potácí čarokrásnou, ale zcela lhostejnou krajinou. Při životě jej drží především nenávist a touha po odplatě. Musí překonat brutální zimu a hlad, divoké řeky, bojovné indiánské kmeny a dokonat svou pomstu. (Cinemart)

(více)

Videa (20)

Trailer 1

Recenze (2 359)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Pionýrský Bear Grylls v krajině bez Boha. Je zajímavé sledovat, jak se vyvíjí western coby žánr, v 50. letech byli indiáni ti zlí, s nástupem demýtizačních anti-westernů cca 70. let se optika obrátila a indiáni byli naopak ti dobří...a v postmoderní současnosti není už dobrá ani jedna strana. A tenhle rastr má i svou vnitřní logiku - v zemi, kde právě probíhá střet dvou civilizací a západní civilizace bílého muže pomalu vytlačuje v líté vyhlazovací válce civilizaci původních přírodních kultur, nemá Bůh své místo, je to země, krajina bez boha, bez bohů... Iñárritu prochází zajímavým vývojem a hledáním Boha v krajině připomíná Terrence Malicka (Revenant nejvíc připomíná samozřejmě asi jeho film Nový svět, jen má zcela rozdílné vyznění, když jeho leitmotivem je čistě westernový motiv pomsty), s tím rozdílem, že oproti Malickovi žádného Boha nenalézá, Bůh nietzscheovsky mlčí, nebo prostě už vůbec neexistuje... S tím souvisí zvolený explicitní naturalismus - detailní popisné scény jsou mistrovsky natočené, realita je dovedena téměř k dokonalé autentičnosti (bohužel mi s tím nekoresponduje až příliš hollywoodsky nadsazené řetězení nehod a zranění, hlavní hrdina chvílemi už vypadal, že vládne nějakou superschopností). Co se formální stránky týče, zaujme především Lubetzkého kamera, je dechberoucí sledovat nám nasnímané a komponované scény, tentokráte nepluje v jedné dlouhatánské nepřetržité jízdě jako v Birdmanovi, ale střídá umělecké polohy, hru přírodního světla, panoramatické okouzlení, deformaci detailem rybího oka...vysoké uznání zaslouží též trikové scény, například scéna napadení medvědicí je tak dokonale provedená, že se skoro ani nechce věřit, že jde o počítačovou animaci, absolutně věrná nápodoba skutečného světa... A pak ještě Leonardo DiCaprio, představitel ,,fyzického" herectví, který zřejmě pochopil, že nejlépe svůj herecký talent vydestiluje v rolích, v nichž musí plížením překonávat nějaký fyzický handicap, nezapomenutelná byla scéna ve Vlkovi z Wall Street, nyní se plíží skoro celý film... ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Událost roku 2015. Už od první scény přepadení tábora je jasné, že filmařsky je to někde jinde (ta kamera a minimum střihů !). I když je mnoho věcí zbytečně diskutovaných (např. herci), ten zážitek při sledování tohohle syrově špinavého survival příběhu se dostavil tak, jak se všeobecně očekávalo. Innaritu je nejsilnější ve vyobrazení čehokoliv. Scénáristicky se nic moc objevného nedá očekávat, vždyť hnací motor celého filmu je pomsta - jedno z nejprimitivnějších a zároveň nejvděčnějších témat. Ale punc který tomu dokáže tenhle Mexičan vdechnout pomocí vypiplané formální stylizace tvoří jedinečně opulentní a žánrově čistou podívanou. Bylo to příliš dlouhé - jediné selhání. Kdyby bývali tvůrci zůstali jen striktně přízemní a odpustili by si snové scény ala Terence Mallick, bylo by to flawless. ()

Reklama

Morien 

všechny recenze uživatele

(1001) -"I found God" he used to say. "And while sitting there and basking in the glory and sublimity of mercy... I shot and ate that son of a bitch." --- Před sledováním jsem si přečetla, že: Revenant in French also means (reverting to) "spirit" or "ghost". Což mě samozřejmě velmi natěšilo, ale i přese všechny horečkové snové vize jsem neměla pocit, že by se film dotkl duchovní roviny. Vlastně mám ve výsledku dojem, že se jedná o křížence Malickova Nového světa a Jarmuschova Mrtvého muže, přičemž se Revenantovi nedaří dosáhnout kvality ani jednoho z nich. A když to srovnám ještě s Birdmanem, do kterého se mi původně vůbec nechtělo, ale hned po prvních pár vteřinách jsem od filmu vůbec nemohla odlepit oči, jak byl hypnotizující, tak tady jsem se musela vyloženě nutit, abych se vůbec dokoukala do konce. A to jsem člověk, který by raději strávil celý život v lese, než aby jednou vkročil do víru velkoměsta. Vlastně nemám ani moc ráda, když v sobě Terrence Malick přespříliš probouzí svého vnitřního Terrence Malicka, natož abych to ještě snášela u ostatních režisérů. Inarritu podle mě vlastně udělal nejzásadnější chybu v tom, že filmu dodal lidského záporáka a hrdinovi jinou motivaci než jednoslovné "přežít", protože mi přijde, že tím paradoxně mizí důvod, proč by ten film měl existovat. "Přežít, abych zabil vraha svého syna" je extrémně klišé motivace pro tak nehostinné, dravé a kruté prostředí, jaké se filmu podařilo poskládat dohromady. Slušel by tomu mnohem víc nihilistický příběh osamělého zálesáka, který bojuje o svůj život, protože nic jiného neumí a nezná. A ještě víc bych za něco takového bojovala s přihlédnutím k tomu, že Tom Hardy vypadá pořád moc inteligentně na to, abych mu takovou roli uvěřila, a tím pádem spadá jeho herecký výkon do kategorie nepříjemně se sledujícího pitvoření, které rozhodně není důstojnou protiváhou Leova minimalismu. (A taky tedy dodám, že jsem výjimečně ráda, že když už mu tu sošku chtěli mermomocí dát, tak že mu ji dali zrovna za tenhle film a ne třeba za Letce nebo Vlka z Wall Street. I když mě osobně jako herec nezajímá už tak patnáct let.) Domhnall Gleeson teprve podruhé přenáší trochu závaží ze strany "hezký muž" na stranu "dobrý herec". Forresta Goodlucka jdu sledovat na Instagramu. Willa Poultera si přidávám do sbírky herců, kteří krásně brečí. A jako poslední zmínku jsem si nechala poznatek, že mě úplně neskutečně rozčilovala kombinace té prvoplánovité "západní filmové" hudby, která jako by se snažila každý záběr, ke kterému hrála, nafouknout a dodat mu falešný pocit důležitosti, spolu s tím japonským hudebním minimalismem, který doprovázel například finální souboj, a který skvěle vystihoval primordiální pudy a emoce, o kterých pro mě celý film byl nebo měl být. Kdyby tak byl podkreslený celý film, nejspíš bych mluvila úplně jinak, a určitě i hodně dalších lidí, kteří mu vyčítají mělkost a pozérství. Inu, třebas se na Revenanta podívám znovu za deset let a zklamání mě přejde, ale zatím sbohem a šáteček. ()

pan Hnědý 

všechny recenze uživatele

Příroda, Tom Hardy a Emmanuel Lubezki (král optiky, jeho záběry uchvátí každý divácký oko) perfektní, ale zbytek špatný feil, který se snaží zaujmout diváka za každou cenu. The Revenant se snaží být art a zároveň popcorn, který zasytí celou rodinu. DiCaprio dává pot, krev, ale nikoli hloubku a uvěřitelnost - chvilku se plazí, chvilku chodí, plave, třikrát umře, tváří se tak utrápeně, až mi ho bylo líto, jak chce tu sošku vyhrát. Dlouhé záběry a pomalé tempo začíná nudit už v polovině Revenantu, když každý ví jak to dopadne. Hardy nejlepší na plátně, který přehrává Lea na plné čáře (i když je Leo můj druhý nejoblíbenější herec) a pokud dostane sošku Leo, tak z povinnosti za Djanga a Vlka. A pokud se diváci budou chtít k Revenantu vracet, tak jen kvůli scéně s medvědem a závěrečnému souboji. 12 nominací na Oscara je zlý vtip. ************* Druhé zhlédnutí: Nádherně natočená prázdnota. ()

akisha 

všechny recenze uživatele

Viděno v kině. Musím ovšem souhlasit s komentářem El-Barto. Bejt to kratší nebo míň utahaně hloubavý, to by byl teprve sakra trhák! První půlka, než se DiCaprio vyhrabe z hrobu, byla skvělá. Útok medvědice bylo něco tak šílenýho, že i já - už zcela otupená milionem mých oblíbených krvákových hororů - jsem se u toho cukala a zbývá si jen představit, jak těžký to asi bylo natočit. Jsou tam hromady úžasných záběrů, např. bizoni nebo útěk po řece a DiCaprio si nejspíš vážně s tímhle sáhl na dno svých hereckých možností. Není asi moc velkej rozdíl v tom spát ve skutečným vykuchaným koni a jeho slizké napodobenině. Nicméně, musím to napsat, byla to nuda. Líbila se mi epizoda s indiánem, strašně moc se mi líbil Hardy a hlavně Gleeson byl parádní, závěrečný zúčtování bylo taky dostačující, ale ty skoro tři hodiny se stráášně vlekly. Přítel vedle mě zíval a nejspíš litoval, že mě nepřemluvil, abysme šli na Hvězdné války. A co se týče DiCapria, velice moc mu už konečně přeju Oscara, klidně za tuhle roli, hrál výborně, ale ve filmografii má role, za který by Oscar seděl mnohem víc (např. už vůbec ta jeho první nominace měla být proměněná!). Dávám něco jako 75-80%. PS: A že tam hrál Kristoffer Joner jsem zjistila až ze závěrečných titulků. Tutově to byl nějakej neidentifkovatelnej vlasáč z úvodu. ()

Galerie (105)

Zajímavosti (64)

  • Leonardo DiCaprio (Hugh Glass) musel jesť surovú pečeň bizóna, a to aj napriek tomu, že je vegetarián. Musel sa naučiť strieľať z muškety, založiť oheň, hovoriť dvoma pôvodnými indiánskymi jazykmi (Pawnee a Arikara) a študovať s doktorom prastaré spôsoby liečenia. (einar)
  • Skutočný Hugh Glass (Leonardo DiCaprio) sa po útoku medvedice so zlomenou nohou a trčiacimi kosťami sám plazil 320 kilometrov. Hnijúce mäso na chrbte si nechával obhrýzať od červíkov v dutinách stromov, aby tak predišiel gangréne. (ČSFD)
  • Štáb se potýkal s extrémními klimatickými podmínkami, kdy teploty klesaly na minus 25 nebo i minus 40 stupňů Celsia. Herci byli nuceni hrát bez čepice a rukavic. Režisér filmu Alejandro González Iñárritu řekl, že: "všechno bylo zmrazené, vybavení se lámalo a dostat kamery z jednoho místa na druhé byla totální noční můra." Mnoho členů štábu označilo natáčení filmu za zdaleka nejnáročnější ve svém životě. (Tristan Rafael)

Související novinky

Cyberpunk 2077 se dočká hrané adaptace

Cyberpunk 2077 se dočká hrané adaptace

05.10.2023

Skvělé zprávy pro fanoušky kyberpunku či sci-fi žánru obecně. Hra Cyberpunk 2077 se totiž oficiálně dočká hrané adaptace. Po úspěšném anime seriálu Cyberpunk: Edgerunners se tak bude jednat o další… (více)

Jak to vypadá s pokračováním Twisteru?

Jak to vypadá s pokračováním Twisteru?

22.12.2022

Když na jaře roku 1996 dorazil do kin blockbuster režiséra Jana de Bonta s názvem Twister, jeho vír zábavy doslova zbořil kina. Snímek s velmi štědrým rozpočtem 92 milionů dolarů díky svému poutavému… (více)

Nový Predátor má název, už se natáčí

Nový Predátor má název, už se natáčí

28.07.2021

Loni na podzim přišlo oznámení, že se slavná značka Predátor dočká dalšího zářezu. K režii nového filmu nastoupil Dan Trachtenberg (Ulice Cloverfield 10), mimo to jsme ale nedostali žádné nápovědy k… (více)

Hvězda Tenet v dalším špionážním thrilleru

Hvězda Tenet v dalším špionážním thrilleru

30.08.2020

Herečka Elizabeth Debicki (Tenet, Krycí jméno U.N.C.L.E.) se upsala hlavní roli v nové špionážní minisérii ze druhé světové války Code Name Helene. Na produkci seriálu se bude podílet studio… (více)

Reklama

Reklama