Režie:
Dan TrachtenbergObsahy(1)
Protal: No escape, je krátký snímek o multiplayerové části hry Half - Life 2 - Portal. Pojednává o ženě, která se vzbudí v místnosti a nemá vůbec žádné ponětí, jak se tam dostala. Za pomoci zbraně vytvářející portály, které umožňují okamžitý přesun věcí a osob, se dá na útěk. (AllShallFall)
Videa (1)
Recenze (63)
Stále mě štve, že se tu nezavedlo hodnocení počítačových her, i když bohužel se hůř dá poměřovat zkušenost s hraním, kde každé hraní může být různorodé a zkušenost se sledováním (mini)filmu, kde zpravidla jediná proměnná je velikost obrazovky a audio. Musí nám tedy stačit alespoň fanfilmy, krátké i dlouhé. Jedním z nich je i Portal: No Escape. Tento typ videí většinou vídám ve formě showcase schopností nějaké VFX skupiny. Zde to dělal pro mě neznámý člověk. Ty VFX skupiny zpravidla jsou zapálení fandové žánru, často s cosplayi a podobně. To se zde bohužel nekoná, žádnou pečlivou provázanost s Portalovou sérií nehledejte. Vznikla z toho ale zajímavá myšlenka i zajímavé dílo, které mi chvílemi připomínalo jinou FPS plošinovku s ženskou hlavní hrdinkou - Mirror's Edge, zejména při soubojích černých stráží beze jmen. Vše je ale výborně zpracováno, portaly vypadají skutečně jako portaly a ne jen díry ve zdi oblepené oranžovou nebo modrou lepící páskou. Je skutečně z hrdinčina vězení úniku nebo dle názvu úniku není? Odpověď na vás čeká zde. ()
Snažili se. Až moc... A příliš a nepovedeně... Ze sympatické Chell je nějaká tvrdá holka, bůh ví proč tam jsou další lidé a způsob, jak rychle přišla na ty triky v praxi? -_- Zaboha ne. Komukoli by trvalo nejméně 10-15 minut, než by ho napadlo to, co jí. A ona to měla během minuty. Přeháním? Možná. Portál miluji. Dvojku ještě více. Film je prakticky jediný, ale to neznamená, že se mi zákonitě musí líbit. Nápad jak to udělat však chválím. Efekty jakbysmet. Přímo pozoruhodné. Pokud to však všechno shrnu dohromady, hodnotím prakticky jen efekty. 60% ()
Jasný odkaz na původní hru se určitě podařil. Sice v původním námětu neměli další lidé co dělat, ale chápu, že z důvodu atraktivity a akčnosti se změnu udělat museli. Hlavní význam portálů byl zachován a krásně vizuálně zpracován, tak co? Navíc závěrečná bezmoc úniku a záběr na dveře a kostky...to byl 100% Portal! Jednoznačně palec nahoru! PS: Filmové zpracování je na dohled... ;) ()
Poměrně vážně pojatý kraťas, který záměrně vypouští jakékoli známky humoru, které jsou počítačové hře Portal vlastní a místo toho se soustředí na úzkostný útěk a futuristický boj o přežití. Atmosféra je vcelku ucházející, děj však téměř neexistuje, 5 minut tohoto snímku je jeho maximum. 6/10 ()
Počas hrania hry som si hovoril, aká je škoda, že sa takýto skvelý herný námet zrejme nedá sfilmovať (film o riešení hlavolamov by asi nebol najnapínavejší), ale tento kraťas mi ukázal, že cesta by tu bola. Typický nadhľad a robotický sarkazmus z hry síce vystriedala psychika a reálnosť, napriek tomu však ide o veľmi vydarený počin. ()
Galerie (5)
Zajímavosti (3)
- Táto krátka snímka zaznamenala na web stránke youtube.com za prvý deň viac ako milión pozretí a do dvoch mesiacov sa číslo vyšplhalo na šesť miliónov. (Othellko)
- Díky tomuto snímku si režiséra Dana Trachtenberga všiml režisér J. J. Abrams a umožnil mu režírovat snímek z Abramsovy produkce Ulice Cloverfield 10 (2016). (ČSFD)
Reklama