Reklama

Reklama

Království Jindřicha I. je na mizině a navíc zde straší duch lakomého dědy Maxmiliána. Král s královnou ztratí nervy, odejdou a nechají hrad i problémy synovi, mladému princi Jindrovi (M. Dlouhý). Ten zůstane na všechno sám, jen s podivínským, věrným sluhou Ámosem (P. Nárožný). K záchraně království by mohlo dojít velice rychle. Hrad totiž navštívil posel Spolku pro ochranu svobodných princů, ale Ámos je zvyklý plnit rozkazy doslova. Když se dozví, že Spolek vyplácí svobodným princům 5000 zlatých, aby je ochránil před bitkami s draky kvůli rozmarným či pyšným princeznám, je už posel pryč. Zoufalý princ nařizuje sluhovi, že musí ostražitě bdít nad tím, aby se nezamiloval a neoženil. Věří, že se posel vrátí. Na hrad však místo něj přijíždí hezká princezna Pavlínka (K. Špráchalová), které chůva předpověděla, že právě tam najde štěstí, lásku a bohatství! (Česká televize)

(více)

Recenze (39)

Jezinka.Jezinka 

všechny recenze uživatele

Je hezké, když v pohádkách jsou vtipy pro malé i větší diváky, když se nebere tak úplně vážně, když z toho plyne nějaké ponaučení. Trocha ztřeštěnosti není na škodu, předvídatelnost je organickou pohádkovou ingrediencí. Vybavuji si jen málo pohádek, kde si hlavní hrdina tu princeznu nevezme a většinou to je proto, že je to fiflena, která to, že se svatba nekonala, měla jako životní výchovnou lekci. Tady vtipy vyšumí, trocha vážnosti by prospěla, ponaučení postřehne jen ten, kdo na něj číhá jako tchýně na zeťovu smrt a ztřeštěnost je ukoptěná, násilná a hypertrofovaná. Zůstává tedy skvělé obsazení a trochu herecky toporná ale velmi hezká princezna. Tomu se říká brutální vražda potenciálu. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Název pohádky může evokovat, že se jedná o princeznu, co poskytuje sexuální služby za příznivé ceny. Je to však mýlka, nejedná se v žádném případě o měnu, nýbrž o korunovační klenoty, i když sličná Kamila Špráchalová v roli princezny by jistě neměla nouzi o amorální klientelu. Nacházíme se v chudém královstvíčku, které právě opustil král (Pavel Zedníček) s královnou (Růžena Merunková), aby hrad i s jeho nedostatky přenechali svému synovi. Princátko na to nebude až tak sám, na hradě s ním zůstal věrný sluha, který dokáže zastat hned několik dalších funkcí. A po odchodu veličenstev se okamžitě pasuje na rádce prince. Pohádka je to komediální, pomíjí záporné postavy a rozjíždí kolotoč humorných situací a zabrousí i do tzv. převlekové frašky. Hlavními protagonisty bláznivého humoru jsou Michal Dlouhý a Petr Nárožný. První jmenovaný svými převleky nahrazuje absenci panovníků na hradě, ten druhý si troufne i na to být v jednu chvíli bezhlavým zjevením. Bylo to ukřičené i pitvořivé, prostě ztřeštěně pojaté. Hradní prostory nahrazuje jedna studiová místnost, kde se mohutně šetřilo na celém interiéru a vybavení má zastoupení jen v tom nejnutnějším. Abychom nebyli ochuzeni o dva tyčící se hrady, princezna totiž pochází ze sousedního království, kamera před nahlédnutím do interiéru vždy střídavě švenkuje na dva hradní monumenty. Po technické stránce je vše dokonale úsporné. A pro milovníky stínů mikrofonů se také najde scéna. Tahle tv pohádka, velmi skromná svými náklady, měla štěstí na dobré herce. A ti z ní udělali v režii legendárního televizního režiséra Jana Bonaventury, pro něhož to byla rozlučka s tvůrčí kariérou, relativně zábavný tyjátr, co rezignoval na velké dějové manévry a disponuje explozí energického humoru. Z průměru se však nedokáže ani na okamžik vymanit. 5/10 ()

Reklama

IvonaK 

všechny recenze uživatele

Miluju převlekové filmy jako vrchní prchni, šest medvědů s cibulkou, táta v sukni apod. Ale tady toto bylo opravdu velmi laciné a amatérské. Vím že takových pohádkových inscenací bylo nespočet, ale u některých jsem se zasmála od srdce a nemusely kvůli tomu přetékat kina jako když do nich dorazily trapné dvouhodinové Babovřesky. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Z pohádky Princezna za tři koruny zůstal jen ten Ámos. Zatímco duch dostává prostor hned na začátku, aby pak nenávratně zmizel, král s královnou odjíždějí vzápětí, aby se na konci zjevili. Ovšem odehrát celou pohádku na dvou scénách je také kumšt. Ztřeštěnost je někdy zábavná, ale všeho zkrátka moc škodí. Petr Nárožný byl výborný a řekl bych, že velmi podstatnou měrou improvizoval, což bylo poznat hlavně podle reakcí jeho kolegů. A nebylo to na škodu. Podle mě improvizovali i ostatní. Právě díky P. Nárožnému ale pohádka stále alespoň částečně za to, tedy spíše za jednu korunu než za tři. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

To je tak prdlá pohádka, až jsem se u ní bavil. V podstatě o dvou hercích, kdy v látkové (!) kulise s namalovanými okny a dveřmi šaškují Nárožný s mladým Michalem Dlouhým, vymýšlejí kraviny, Dlouhý se pak dokonce začne převlékat, a do toho se zde na základě sudby objeví princezna Pavlínka, která do toho zapadne a začne blbnout taky. A nakonec se objeví i rodiče a dokonce dojde na vyplnění sudby. Kamera lítá sem a tam - nakolik to v té jedné kulise jde - ale kupodivu, fakt je to zábavné. Asi nejvíc se mi líbilo, když si Nárožný žádal neustále krále a královnu a Dlouhý se nestíhal převlékat a zaměňoval zmateně propriety. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama