Režie:
Josh TrankScénář:
Max LandisKamera:
Matthew JensenHrají:
Dane DeHaan, Alex Russell, Michael B. Jordan, Michael Kelly, Ashley Hinshaw, Anna Wood, Ashley Peldon, Crystal-Donna Roberts, Matt Nolan, Pierre Malherbe (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Za Andrewem se do pokoje ráno dobývá opilý otec. Andrew mu říká, že si koupil kameru a odteď bude všechno natáčet. Pak jde za matkou, která je těžce nemocná a leží v posteli. Tu také natáčí. Pak jede s bratrancem Mattem do školy. Natáčí úplně všechno. Jeho kamarád filozofuje. Ve škole ho všichni šikanují. Andrew jede večer s kamarády na maturitní party. Tam se seznámí s dívkou Casey, která tady natáčí video pro svůj blog. Pak se s ním jeden mladík popere, a on jde ven. Přijde za ním Steve a chce, aby něco natočil. S Mattem se procházeli a prý našli divnou věc. Společně jdou do lesa, kde našli díru, ve které něco bublá. Steve do díry skočí a Matt jde za ním. Andrew musí také za nimi, i když se mu nechce. Dole je jakýsi sliz nebo bahno a jeskyně s modře světélkující hmotou, která najednou začne měnit barvy. Vtom se zablýskne a všechno zmizí. Je tma.... Matt, Andrew a Steve jsou na zahradě a hází po sobě míčky. Matt necítí bolest, Steve dokáže manipulovat s předměty na dálku a Andrew dokáže zastavit hozený míček v letu. I ostatní mají najednou nadpřirozené schopnosti – dokážou ovládat předměty tak, aby létaly. Snaží se přijít na to, čím to je, a jdou se podívat na místo, kde našli jeskyni. Díra je ale zasypaná a strážce parku je odtud vyhodí s tím, že uzavírají oblast kvůli sesuvům půdy. Kluci zkoušejí, co všechno jim teď jde – házet žabky do vody bez použití rukou, na dálku foukat na listí, aby zvedlo děvčatům sukně, ujíždět v obchodním centru s nákupními vozíky apod. Pak se jim to ale začne vymykat... (TV Prima)
(více)Videa (5)
Recenze (948)
Pokiaľ má režisér víziu, spoľahlivých ľudí za kamerou a k tomu ako-tak prijateľných hercov, tak aj tento film je dôkazom toho, že aj z hovna sa dá upliesť bič. No, možno len taký väčší korbáč. K biču by som prirovnal pár rokov starý Cloverfield. Filmu škodí pomalý rozjazd a nie vždy dobre mierená kamera, ktorá je vo filmoch typu "found-footage" rozhodujúcim faktorom a najmä v záverečné akčné scény strácajú na atraktivite. Pomalší rozjazd je samozrejme zámerný a tvorcovia mali v úmysle poukázať na to, že vlastne všetky filmy o superhrdinoch sú scenáristická hovadina. A to tým, že ak v sebe niekto odhalí akési superschopnosti, tak nemusí byť prioritne povahovo dobrák od kosti, ktorý si hneď na druhý deň ušije kostým a zachráni autobus detí visiacich nad priepasťou. Toto sa režisérovi/scenáristovi podarilo naozaj presvedčivo a Josh Trank si týmto otvoril cestu k ďalším projektom. 70%. ()
Video kronika sobeckých Clarků Kentů, v které nefunguje vůbec nic. Napětí, humor, emoce či myšlenka zoufale chybí - solidní akce, v které byla rozpuštěna většina z 12 míčů rozpočtu, přijde až na samý závěr. Modlil jsem se, ať se Čestmírům ze Seattlu zjeví jejich Kryptonit Oskar Blecha a vyliská jim ty jejich nesympatické ksichty - a to nejen jen proto, že hrají fotbal v mráčcích, zatímco jim na zemi matky umírají, nebo souloží s někým jiným, než tatínkem. Teen ekipa bude majoritně nadšena, ale u facebooku superschopností nenabude. Nezbývá, než vyrazit do lesa a najít v něm nějakou díru (v zemi), co ukrývá svítící šutr z planety květin, či alespoň lysohlavých hub. Jen bacha, ať to není jaderný odpad z Dukovan, to by pak v rámci altruismu plnili pár nocí funkci veřejného osvětlení.. ()
,,JSEM DOMINANTNÍ PREDÁTOR!“..... /// To si takhle Andrew koupil kameru ,,BUDU TOČIT VŠECHNO!“ (škoda, že sis nekoupil šprcky....) To je moje škola, to jsou roztleskávačky, to je chodba, kde mám skříňku (ty vole, nechceš si fakt radši skočit do tý drogerie?) a tohle je díra, která vydává zvuky! (vychladni, nebyl v drogerce, ale na louce...). ... Tak jo. Představ si, že máš kameru a všechno točíš. Ke kameře dostaneš ,,schopnost“ a furt to točíš. Máš dva kámoše (aspoň máš koho točit) a ti jsou na tom podobně (naštěstí nemaj kameru. To by mě fakt hráblo!). Je třeba schopnost rozvíjet a ty to furt točíš. Máš nemocnou mámu, vožralýho fotra a (správně!) - točíš to! S kamarádama melete pičoviny, děláte vtípky jako v těch ,,skrytejch kamerách“, tlemíte se tomu a ty to.... . Kluci prožívaj nejlepší dny svýho života a o mě se pokouší epileptickej záchvat. (Akční finále ho trochu potlačí.) Zjištění, že každej nemůže mít povahu Spidermana beru jako zajímavou myšlenku, ale já prostě na tyhle ,,teen“ provedení nejsu. (A taky nemám kameru!) /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chcu konečně vidět lítat někoho jinýho než jen korejský válečníky, letadla a Hancocka. 2.) Koukám jen na filmy, kde jako první umře černoch. 3.) Přemejšlím, jestli koupit kameru nebo pánskou ochranu. 4.) Thx za titule ,,Giovanni“ a ,,NewScream“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ * ()
Velmi příjemný malý film. Zábavná, napínavá, nenáročná (ale současně ne hloupá) sci-fi jednohubka, která sice v konkurenci s letošními nadcházejícími sci-fi peckami typu Prometheus bude vypadat jako pouhý malý bratříček, no v porovnání s loňskými In Time a Source Code, jež patří do podobné váhové kategorie, odvedl režisér Kroniky Josh Trank nejlepší práci, neboť jeho film (ve zvoleném "vesmíru") funguje zdaleka nejhladčeji. Found footage forma je místy stejně pochybná jako ve všech ostatních found footage filmech (proč to kurva točí!?!?), divák tuhle hru holt musí akceptovat, pak se bude bavit. Závěr kulervoucí. Šel jsm si pro sedmičku, dostal jsem sedmičku, jsem spokojen. 7/10 ()
Tři hvězdičky za vynikající psychologickou zápletku. Nelíbil se mi záměr tvůrců, natočit to jako reálné záběry kamer v rukou těch děcek. Po celý čas filmu se ve mně míchal pocit nudy a pocit zvědavosti, jak na nás producenti chtějí vyzrát. Takže jsem to dodívala. Poslední čtvrthodinu jsme se dočkali konečně nějaké akce s kusem napětí. Dva supermani si to rozdali face to face a lítala auta, policisté, sklo a useknutá, kamenná ruka s oštěpem. ()
Galerie (44)
Zajímavosti (19)
- Joshu Trankovi bylo v době uvedení filmu 27 let, což z něj dělá jednoho z nejmladších režisérů, kteří kdy dostali svůj film na vrchol víkendového žebříčku tržeb. Steven Spielberg bodoval s filmem Čelisti (1975) v osmadvaceti a Jamesi Cameronovi bylo rovných 30, když natočil snímek Terminátor (1984). (Gerret)
- Natáčelo se osmáct týdnů od května do srpna 2011, z finančních důvodů převážně v jihoafrickém Kapském Městě a kanadském Vancouveru. Kvůli natáčení v JAR si museli filmaři nechat přivézt klasická auta s levostranným řízením. Film se odehrává v USA, jenže v Jižní Africe se podobně jako ve Velké Británii jezdí vlevo a auta mají volant vpravo. (curfew77)
- Film využil hned několik netradičních marketingových strategií. V rámci propagace například jeho tvůrci šířili virální videa zachycující "letající" lidi, divácí zvědaví na trailer si pak pro změnu mohli do smartphonů stáhnout exkluzivní záběry pomocí čtečky QR-kódu, který se objevil na obrazovce během zápasu playoff ligy amerického fotbalu. (curfew77)
Reklama