Režie:
Richard FranklinScénář:
Tom HollandKamera:
Dean CundeyHudba:
Jerry GoldsmithHrají:
Anthony Perkins, Vera Miles, Meg Tilly, Robert Loggia, Dennis Franz, Hugh Gillin, Tom Holland, Oz Perkins, Lee Garlington, Jill Carroll, George Dickerson (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Třiadvacet let poté, co byl Norman Bates uznán duševně chorým pachatelem dvojnásobné vraždy a zmizel za branami psychiatrického ústavu, byl lékaři uznán za vyléčeného a přes protesty některých lidí propuštěn. Kvůli snížení státního rozpočtu však Normana nečeká žádná "mezistanice", která by mu ulehčila návrat do normálního života a také není určen žádný sociální pracovník, který by ho občas navštívil. Norman se vrátí zpět do starého gotického domu nad Batesovým motelem a najde si práci v kuchyni blízkého motorestu jako umývač nádobí. Spřátelí se se sympatickou číšnicí Mary, která dokonce souhlasí, že se k němu nastěhuje. Jenže pak to začne znovu. Jeho dávno mrtvá "matka" mu začíná telefonovat a zanedlouho dojde k první vraždě. Není divu, Norman, který vypadá jako by se snažil žít v klidu, je neustále pronásledován sestrou své dávné oběti (pamatujete na slavnou vraždu ve sprše?) a navíc se dovídá, že jeho matka ve skutečnosti jeho matkou nebyla. Není divu, že se mu vrací znepokojivý pohled a mrtvých přibývá. Zda však vraždí Norman nebo někdo úplně jiný, to zdaleka není jediné překvapení, které vás v závěru filmu čeká. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (138)
Velmi solidní pokračování legendárního Hitchcockova Psycha. Promyšlená zápletka, podmanivá hudba Jerryho Goldsmithe, postupně opět šílející Perkins (hlavně v závěru), děsivě krásný dům na kopci, neznámý vrah s dlouhým nožem a docela šokující konec s příměsí černého humoru, kterým měl však být kult Psycha raději uzavřen. "Opravdu už si nedáte sendvič?" :) ()
"Usaď mě do mého křesla, Normane. Nejsem ještě ospalá..." Těch třiadvacet let je opravdu znát, a to nejen ve tváři Anthonyho Perkinse. Barva, sympatické postavy, věrohodnější provedení "bodacích" scén a zcela nový (nezapomenutelný) pohled na Normana Batese, to vše dělá z "Psycha II." film/horror, jenž hravě předčí originál. Alespoň dle mého.;-) ()
Nemám žiadne výhrady proti pokračovaniu úspešných a kultových snímok,ak to má zmysel a je tam zachytená podstata veci.Niekedy tieto pokračovania bývajú na škodu a zbytočnou záležitosťou.Ale pekne po poriadku.Súd prepustí duševne chorého muža.A dôverovať psychicky chorému mužovi v domnení,že už je zdravý,je ako dôverovať bojovému plemenu psa,u ktorého nikdy neviete kedy zaútočí.Zoberme si len tú slepo prehnanú do očí bijúcu dôveru okolitých ľudí k prepustenému vrahovi a ich správanie sa k nemu akoby len kradol žuvačky.Ale prosím Vás,to čo je za kardinálny nezmysel.Ako niekto môže dať na svetlo sveta takúto hlúposť v podobe scenára a náležite ho aj odprezentovať.Moje prísne oko voči takýmto chybám je neoblomné.Prvý krát som nesúcitila s budúcou potencionálnou obeťou a priala som si pre jej hlúposť,nech konečne dostane čo si zaslúži.Toto pokračovanie bol omyl a malo zostať len pri myšlienke. ()
Nič nemohli tvorcovia pokračovania slávneho predchodcu urobiť lepšie, ako v úvode doslova citovať hádam najslávnejšiu i najparodovanejšiu vraždu vo filme: totiž tú sprchovú zo slávneho Psycha. To, čo nasleduje po nej, varí síce z riedkej, zato však sýtofarebnej kašičky. Norman Bates sa vracia domov. Súd rozhodol, že po dlhoročnom pobyte v blázinci je zase v normále. Vďaka duševnej chorobe v čase vraždenia, nie je trestnoprávne zodpovedný, a tak podklady k Normanovmu prepusteniu vypracúva psychiater. Nie všetci sú z jeho návratu nadšení. Pár z nich, vedený pomstou, Normanovi návrat riadne "osladí", v snahe vyvolať u prepustenca opäť psychoticko-schizofrénno vraždiaci stav. Nuž, a ako to všetko dopadne, je celkom zábavné sledovať. Žiaden skvost to nie je. Zároveň nejde ani o lacnú prehru. Vzhľadom na vymedzenie sa k nedostižnej Hitchcockovej psycho jazde, ide o vcelku slušné pokračovanie. ()
K tomuhle filmu jsem přistupoval bez jakýchkoliv předsudků vůči "prznění" horrorové klasiky. Zkrátka mě jen zajímalo, jaký bude Anthony Perkins v roli Normana Batese po více než dvaceti letech (prozradím, že je lepší než za mlada!) a kam se jeho postava posune. A musím se přiznat, že jsem se dobře pobavil. Víc než polovinu filmu to byl velmi obstojný thriller s několika nečekanými (vlastně spíš čekanými) zvraty. A zrovna když jsem si říkal, že už to začíná být příliš švihlé, přišel excelentní závěr - nejprve vraždící Mary a chvíli nato kuchyňský kvartet pro Normana, jeho matku, čaj a lopatu. A byly to scény tak kouzelně uhozené, že v dobrém rozmaru po vydatné porci pokleslé zábavy dávám za plnotučné čtyři. A ještě bych rád pochválil dva pěkné okamžiky - strč-nůž-skrz-krk ve sklepě a pád na nůž doktora Raymonda. ()
Reklama