Reklama

Reklama

Z popelnice do lednice?

(festivalový název)
  • Česko Chuť odpadu (festivalový název) (více)
Trailer
Německo, 2010, 88 min (Special Edition: 55 min)

Obsahy(1)

Je to neuvěřitelné, ale je to tak. Více než polovina vyprodukovaného jídla se nikdy nedostane na talíře spotřebitelů. Místo toho skončí v kontejnerech nebo na skládkách. Řeč přitom není jen o zkažených potravinách, ale i o naprosto nezávadných produktech, kterým často ještě neprošla záruční lhůta. Jen v zemích Evropské unie potká tento osud 90 milionů tun jídla ročně, což je dvojnásobek objemu potravy, která by stačila k nasycení všech hladovějících na světě. Jak je možné, že dochází k ničení takového množství jídla? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (45)

gogo76 

všechny recenze uživatele

Je to dokument, ktorý má skutočne čo povedať. Je naozaj neuveriteľné, koľko potravín dokážu obchodné reťazce vyhodiť. Ovocie a zelenina, ktoré v obchodoch kupujem, musí v prvom rade pekne vyzerať. Ich celkový dojem je rozhodujúci, nevyhovujúce potraviny sa vyhadzujú...! Nikto, alebo takmer nikto sa netrápi tým, ako ich rozdať chudobe alebo predať za minimálnu cenu. Najlepšie riešenie je ich vyhodiť. Každý, kto poctivo maká si musí vážiť každý krajec chleba, zvlášť dnes, kde výdavky na potraviny tvoria dobrých 50-60 % z príjmu. Ostáva dúfať, že postupne sa toto neskutočné plytvanie obmedzí. To hovorím za seba, strednú a chudobnú vrstvu. Bohatým to bolo i bude úplne jedno...100%. ()

Wiikii 

všechny recenze uživatele

Když produkt vypadá dobře, tak se dobře prodává, pokud má chybu na kráse či je moc malý ba naopak moc velký šup s ním do odpadu, hladovějící nehladovějící, nemáš peníze, nemáš nárok. A pokud máš málo, tak jez málo. .. Prodej určuje "kvalitu" produktu. Proto středně velké brambory jsou ty jediné na trhu, protože se nejvíce prodávají a cherry rajčata vytlačují normální rajčata, protože je zákazník má raději. .. Tento systém má své výhody, můžete zajít do obchodu a koupit na co máte chuť, vždy čerstvé a hezké, ale co to všechno obnáší? Mít na stole vždy krásné a čerstvé jídlo ? Někdy až překvapivé věci. .... HODNOCENÍ: 80% (4*) ()

Reklama

milancecil 

všechny recenze uživatele

247. Společnost přežívající na bludech se ve výsledku chová obludně, normalizace daleko za hranicemi normálnosti, rajče, jablko, brambor, okurka a další výpěstky, pro něž odchylka ve zbarvení, velikosti či tvaru mimo rozpětí uznatelného standardu znamená okamžité vyřazení a likvidaci, ukázka naprosto scestného chování, plýtvání v rozsahu, který už ani nelze označit omylem nebo velkou chybou, ale jen těžkým zločinem, patologický stav ve světě hladu a bídy, opravdu velmi, velmi silný dokument, kam nás dovedlo odtržení od přirozené produkce vlastních potravin, drobného pěstování a chovu, kdy vše je pečlivě účelně zužitkováno a nikdy nic nekončí jako nepotřebný odpad. ()

Zagros 

všechny recenze uživatele

Další z řady dokumentů na téma „konzumní společnost a plýtvání“… Vyhodí se asi padesát procent všech vyrobených a vypěstovaných potravin! Věděli jste to? Domácnosti věci vyhazují, protože podlehnou reklamám a kupují více, než co skutečně potřebují. Největší hříšníci jsou supermarkety, které vyhazují vše, co se neprodá. Nejde to darovat, rozdat, musí se to vyhodit, aby si spotřebitelé koupili opět to nové, čerstvé, načančané. Doba spotřeby často nesouvisí s trvanlivostí potravin. Věděli jste to? Supermarkety mají smlouvu s dodavateli (např. pekaři), že ještě v sedm večer musí být plný regál. Většina se neprodá, ale opět vyhodí. Věděli jste to? To, co nevypadá dobře (zahnutá, ale jinak zdravá okurka, potlučené jablko) se vyhazuje rovnou. Prodávají se jen rovné okurky, protože ty zahnuté se blbě dávají do krabic a vyhazují se rovnou. Věděli jste to? Tipl bych si, že většina lidí většinu věcí z toho neví. Supermarkety mají ve velkých městech rozhodně smysl, ale měly by se chovat zodpovědněji, stejně jako my všichni, nebo to blbě dopadne. Je to sice dvanáct let starý dokument, něco se už asi změnilo k lepšímu, ale jen málo a jde to pomalu. Mrkněte se a třeba lehce upravte své nákupní zvyklosti. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Vo „vyspelých“ krajinách sa polovica vyrobeného a nakúpeného jedla vyhodí do smetí. Buď ide o pokazené jedlo, o zdravé jedlo po dátume trvanlivosti alebo aj pred dátumom spotreby. To ale nie je všetko. Obchod určuje, aký má byť tvar a veľkosť zeleniny a ovocia, a tak pestovatelia sú nútení už pri zbere vyhodiť 20 % úplne zdravých plodov, lebo nespĺňajú kritéria obchodu, ktoré nie sú vôbec zdravotného charakteru ale vyložene estetického, a tak by vôbec neprevzal zásielku. Zemiaky sa vyhodia priamo na poli a tak to môže po zbere vyzerať, že zber ešte neprebehol. Celkovo vyhodí západný svet toľko potravín, že by nasýtil všetkých hladujúcich na svete trojnásobne. Nejde však o to posielať polosuchý chlieb, ktorý na druhý deň už nechceme, do hladujúcich krajín. Pointa je v tom, že na naše vyhodené potraviny boli použité prírodné zdroje a ľudské zdroje, ktoré nie u nás, ale inde chýbajú, čím sa zvyšuje cena potravín a znižuje ich dostupnosť. No (zatiaľ) to nie sme my, koho to najviac postihne a tak to ani nevnímame. --- Film poskytne mnoho záberov na celé palety ovocia smerujúceho do smetí aj keď je každý druhý kus v poriadku, ale nie je ekonomické to triediť. Tiež na plné kontajnery potravín pri obchodoch, kde sa radi potajomky realizujú „kontajneroví potápači“ a vyberajú, čo sa dá. Veľmi mi niekoho z našich sídlisk pripomínajú, ale oni to robia nie pre svoju zlú situáciu, ale z presvedčenia. ()

Galerie (23)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno