Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

John Malkovich v roli muže, který miloval lehkovážné hrátky s láskou. Americký snímek režiséra Stephena Frearse z roku 1988 je v pořadí třetí adaptací známého francouzského románu Choderlose de Laclose z konce 18. století (počítáme-li i málo známou japonskou verzi z roku 1978). Příběh vikomta Valmonta a jeho lehkovážných hrátek s láskou inspiroval na konci 80. let i režiséra Miloše Formana a ještě dříve v roce 1959 francouzského režiséra Rogera Vadima, který natočil stejnojmenný snímek s Gérardem Philipem v hlavní roli. John Malkovich v roli Valmonta se pustí do hry plné exaltované vášně s nevinnou paní de Tourvel. Píše jí dopisy a nevynechá jedinou příležitost k vyznání lásky. Nechce však skutečný cit, ale pouze svést kouzelnou ženu. Do krutého plánu navíc vstupuje i protřelá markýza de Merteuil. Nikdo z trojice netuší, pro koho se nakonec stane pohrávání se sexem a láskou osudné. V dalších rolích zazáří Glenn Closeová a Michelle Pfeifferová. Snímek byl oceněn třemi Oscary za scénář, výpravu a kostýmy. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (265)

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Tato adaptace vychází ze srovnání zdaleka jako nejlepší, zcela smysluplná, soudržná a originálně vypointovaná, ač snímek z roku 1959 je také výborný. Jediná však dokázala podchytit, že opravdovou lásku v sobě chová a v někom dostatečně pevném a vnímavém ji vytrvale a zkušeně hledá právě a jedině postava markýzy de Merteuil. A že Valmont, ač mu pravá láska spadne do klína, ji nedokáže ocenit a slepě a zbaběle či ješitně, což je totéž, ji odvrhne, což je pravý důvod, proč jím markýza pohrdne a proč osud všech dotčených končí tragicky. Vadimův film z r. 1959 tohle nerozpoznal, a tak je markýza de Merteuil, tam v roli Valmontovy manželky, vypodobněna jako zlá a zákeřná (poněkud nesmyslně a rozporuplně). Škoda, jinak by to byla chytrá adaptace, neotřelejší přenesením do jiné doby, v níž brilantně funguje, a poskytovala by příjemně důstojné srovnání s tímto počinem. Takto zůstává Frearsův počin nedostižný svým vhledem do podstaty a smyslu díla a psychologie silných postav, a konečně i kvalitou filmového převedení. Jedině Forman to s načančaným, lacině zjednodšeným, smysl díla opomíjejícím, až téměř stupidním a kýčovitým Valmontem prohrál na celé čáře - více píši na téma Valmont vs. Nebezpečné známosti v komentáři přímo u filmu Valmont. *~ ()

Mikah 

všechny recenze uživatele

Jsem ráda, že jsem se nenechala odradit dle mého názoru nepovedenou verzí Rogera Kumbleho z roku 1999, protože toto dílo Stephena Frearse se určitě zdařilo a stojí za vidění. Je to působivý film, v němž sledujeme spletitý život šlechty 18. století se svými intrikami, kde se každá špatnost, kterých tu není nedostatek, skrývá pod maskou elegance a nevinnosti. Film má skutečně zamotaný děj, což může mást, jelikož když jsou za dne dvě postavy nejlepšími přáteli, pod rouškou noci mezi sebou mohou do krve bojovat. Film je plný inteligentních a nenudících dialogů a má skvělé obsazení. Herci a herečky si se svými postavami vyhráli a vtiskli jim nezaměnitelný charakter. A také je radost pohledět na mladičkého Keanu Reevese, jenž je v roli naivního učitele hudby skutečně rozkošný. ()

Reklama

Vančura 

všechny recenze uživatele

Zhlédnuto bezprostředně po dočtení stejnojmenné Laclosovy předlohy. Výrazně lepší než Vadimova volná adaptace z r. 59, přesto jsem se ani zde neubránil nemalému zklamání. Tento Frearsův film mě utvrdil v mém podezření, že každá filmová adaptace Laclosova textu, byť by byla sebevíce věrná své předloze (jako v tomto případě), musí vždy zákonitě vyznít jako nesnesitelně zjednodušující. Pokud by to bylo možné nějak kvantifikovat, pak se musí dojít k tomu, že v tomto filmu není možná ani desetina toho, co ve slavné románové předloze. Její mimořádně sofistikovaná epistolární forma a doba vzniku před více než 200 lety jsou v mých očích spolehlivou pojistkou toho, že každá filmová adaptace nikdy nepřekročí její stín a nebude ničím víc než kostýmní historickou podívanou, která bude v první řadě víc než čím jiným především svědectvím o době svého vzniku. Nejinak je tomu u tohoto filmu, jemuž příklon k dobovému způsobu natáčení historických filmů dokonce vynesl 3 Oscary. Odmyslí-li si člověk všechno to historické pozlátko, vyjde mu však otázka, proč vůbec točit filmy podle knihy, kterou většina současníků stejně nečetla - a kterou znají paradoxně právě jen díky jejím moderním filmovým adaptacím. Současnost skýtá tisíc a jeden lepších námětů k zfilmování, za sebe proto nemám problém prohlásit, že mě tento typ žánrové podívané přijde odtažitý, afektovaný a v podstatě zbytečný. Tak na mě působí i herecké výkony protagonistů většiny rolí v tomto filmu, především pak u Glenn Close, která mi nad to přijde mimořádně ošklivá a z každého záběru na její tvář na mě šly skoro mdloby z fyzické nevolnosti. Je to v první řadě moje obeznámenost s předlohou, která mi nedovoluje hodnotit výše než 3 hvězdami, a snad jediné, co mě zde potěšilo, je výkon Michelle Pfeiffer, která podle mě jako jediná z herců typově odpovídá své postavě. Nemám z toho filmu jednoduše dobrý pocit, vážně ne. ()

blackrain 

všechny recenze uživatele

Když už chcete rozehrát nebezpečnou hru plnou intrik, dejte si dobrý pozor, aby jste se do ní nenamočili víc než je zdrávo. Intriky vás můžou zničit a zaplatíte za ně mnohem větší cenu. Ne nadarmo se říká, kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá. John Malkovich spojil v roli vikomta de Valmont všechny možné a myslitelné vlastnosti a stvořil neodolatelnou postavu svůdníka. Glenn Close byla také výborná. Oba dva se do role krásně položili a rozpoutali strhující herecký koncert. ()

Falko 

všechny recenze uživatele

Zrada, pomsta, krutost, vasen, pycha... Neviem, kolko slov by sa este naslo na tento film, v kazdom pripade pre mna nesympaticka Glenn Close zahrala svoju ulohu spolu s Malkovichom bravurne. Malokedy vidim tolku falos a drzost, aku zobrazili v tomto filme spominani protagonisti. Pre Keana Reevesa to bola uloha snad v prvom slavnom filme a pre Umu Thurman zaciatok jej hereckej drahy. Podobne ako aj Glenn Close bola aj moja oblubena herecka Michelle Pfeiffer nominovana za najlepsiu herecku, ale sosku si v tom roku prevzala Geena Davis za vedlajsiu ulohu v drame NAHODNY TURISTA (1988) a Glenn Closeovej prebrala sosku za hlavnu zensku ulohu Jodie Foster za dramu ZNASILNENI (1988). Priznam sa, ze nebol som z tohto filmu az tak nadseny, ako mnohi uzivatelia, preto sa neviem dockat, ked budem mat moznost vidiet aj Formanovu verziu VALMONTA (1989), avsak stvrtu hviezdicku som pridal vdaka skvelym hereckym vykonom. Moderny remake VELMI NEBEZPECNE ZNAMOSTI (1999) so Sarah Michelle Gellar sa mi vsak pacil omnoho viac... Reziser Stephen Frears natocil v roku 1992 komediu HRDINA PROTI SVE VULI (1992) alebo v roku 2006 dramu KRALOVNA s Helen Mirren... 03.09.2009 ____ Glenn Close - (Markýza Isabelle de Merteuil) +++ John Malkovich - (Vicomte Sébastian de Valmont) +++ Michelle Pfeiffer - (Madam de Tourvel) +++ Uma Thurman - (Cécile de Volanges) +++ Keanu Reeves - (Raphael Danceny) +++ Swoosie Kurtz - (Madame de Volanges) +++ Mildred Natwick - (Madam de Rosemonde) +++ Peter Capaldi - (Azolan) +++ Hudba: George Fenton +++ ()

Galerie (118)

Zajímavosti (11)

  • Po tomto filmu se Uma Thurman zděsila, když zjistila, že je pokládána za sexysymbol. Načas opustila USA a řadu rolí odmítla jen proto, že předpokládaly půvabný vzhled. (Aknah)

Související novinky

Hollywoodské hobby? Prznit klasiky

Hollywoodské hobby? Prznit klasiky

02.06.2006

Filmaři v Hollywoodu se nejspíš rozhodli plýtvat všemi možnými zdroji na většinou nepotřebné a obvykle nepříliš kvalitní remaky. Ostatně co fungovalo už jednou (dvakrát atd.), bude fungovat o… (více)

Reklama

Reklama