Režie:
Mikael HåfströmKamera:
Brendan GalvinHudba:
Alex HeffesHrají:
Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, James Caviezel, Vinnie Jones, Vincent D'Onofrio, 50 Cent, Amy Ryan, Caitríona Balfe, Sam Neill, Matt Gerald (více)VOD (5)
Obsahy(4)
Ray Breslin (Sylvester Stallone) je útěkář na objednávku. Živí se totiž jako expert na infrastrukturu vězeňských zařízení. Nechává se v nich zavírat a hledá skuliny v zabezpečovacích systémech, které jsou pak následně na základě jeho analýz - a efektních útěků - odstraňovány a zdokonalovány. Nyní nastupuje výkon trestu k nové zakázce, ale ouha: vězeňský komplex, ve kterém se ocitl, byl kompletně postaven na základě jeho dosavadních poznatků a připomínek k zabezpečení věznic. Ty Ray před časem vydal knižně a pro tyranského ředitele tohoto „nápravně výchovného zařízení" se jeho manuál stal doslova biblí. Ray se tak ocitá ve své vlastní dokonalé pasti. Nikdo navíc neví o tom, že by byl něco jiného než řadový vězeň, takže propustka na svobodu po dobře odvedené práci jaksi chybí... Po obvyklých počátečních neshodách se Rayovým parťákem v novém „domově" stává místní vězeňský boss - Emil Rottmayer (Arnold Schwarzenegger), který si zde odpykává trest za kyber-terorismus. A jemu se ve vězení moc nelíbí. Ale kdo jiný, než tihle dva chlápci by se měl dostat přes Rayovo bezchybné zabezpečovací systémy a celou armádu dozorců pod vedením fanatického ředitele? A je to, že se oba ocitli v této bezvýchodné situaci, opravdu jen nedorozumění a shoda náhod nebo něčí pečlivě promyšlený plán? (Bontonfilm)
(více)Videa (14)
Recenze (1 433)
Jak málo stačí ke štěstí :) Scénář se nechytá ani na první sezónu Útěku z vězení a postupný vývoj má minimum utečeneckých vychytávek (Arnoldovo odvedení pozornosti nicméně vstoupí do dějin). Důležitý je nadhled, fakt, že pánové si to dávají s absolutní lehkostí, Vinnie Jones a James Caviezel dokonale plní záporné škatulky a režie tomu všemu dodává potřebnou dynamiku. Pokoj 1408 se mi od Håfströma líbil víc, ale tam měl režisér k ruce nápaditější scénář. Plán útěku je přímočařejší, než si téma zaslouží, ale všechny to TAK očividně baví, až se baví i divák. Tedy, za předpokladu, že jste na podobných filmech vyrostli a překousnete, že je to "jen" výcuc z výborné stalloneovky Tango a Cash. 70%. ()
"Živím se tím, že utíkám z vězení." Nepozorovaně jsem se vypařil z Mírova, Valdic i z Borů, ale teď si hlavu lámu s Břeclaví, protože ta je jen "s dohledem", takže můžu odejít kdy chci a tak netuším, kam mám kopat tunel. Než to vyřeším, tak jsem pro inspiraci mrknul na to, kterak prchají experti z amerických ústavů a musím uznat, že to mají o poznání složitější. Přesto jsem doufal, že když nohy na ramena vezmou Sly s Arniem, tak to bude mít pořádné koule, ale on to žádný zázrak nebyl. Mělo to být zkrátka lepší, ale já raději přihodím k hodnocení jednu hvězdu, aby to tito hvězdní důchodci nezabalili a pokusili se o společný reparát s akčnějším příběhem a lepšími hláškami. ()
S tím návratem bych to nepřeháněl. Do intenzity nového Ramba má tady Stallone daleko. Není to ani komedie, ani dostatečně akční, ani vychytralý zlodějský snímek. Je v něm příliš mnoho náhod a je příliš prvoplánový. Různé dějové vsuvky jsou příliš na efekt a okaté. Akce málo a musí se na ní čekat x desítek minut. Pár solidních scén tam je, ale zdaleka nezvednou adrenalin tak, jak by se od staré akční školy čekalo. A nemá to nic co společného s věkem hlavních hrdinů. Jejich akčnost je úplně ok. Jen ten scénář měl být mnohem lepší - i na poctu osmdesátkovým béčkům. Bravurní Jim Caviezel. ()
Když nepočítám Expendables, kde se spolu dvě největší akční legendy konečně setkaly, tak Plán útěku je filmem, který mi splnil sen. Sly a Arnie jsou konečně plnohodnotně spolu na plátně a ne jen nějak okrajově kvůli jménům na plakátech. Zde si pomáhají (dokonce se i vzájemně pobijí) a bojují spolu o návrat domů, na útěku z nejstřeženějšího vězení světa. Jestli Arnieho Konečná či Slyovi Expendables, jsou nasáklí i humorem, tak tady žádné vtípky nečekejte. Escape Plan je akční thriller, jako ze staré školy, s výborným příběhem a překvapivým koncem. Přidejme si obstojného záporáka a je tady výborná žánrovka na vícero použití. Stallone je ve skvělé formě a Arnold vypadá mnohem lépe, než v o rok starším snímku ze Stalloneho dílny. Prostě radost pohledět na tyto dva pány, kteří mi zpříjemňovali celé dětství i dospívání. P.S. Snímek jsem viděl v dost špatném kino ripu, ale vůbec mi to nezkazilo zážitek z filmu. Naopak - připadal jsem si jak na začátku 90. let, při sledování filmu ze stokrát ohrané VHSky. Pohoda. ()
"You don't look that smart..." Bať. Škoda, že si to scénář uvědomí až poté, co mu dojde, že dva dřevěné kyje intelektuální jiskru nevyplodí. Pár situací zábavných, Arnieho religiózní germánské běsnění kouzelné, ale jinak snůška špatně napsaných a fádně natočených situací, které se snaží tvářit tu chytře, tu dramaticky, ale spíš tak neškodně uplývají (a budí oprávněné úsměšky). Mám pocit, že podobný happening bude ve vysokých obrátkách fungovat už jen na vlně ironie a hravosti. A ty tvůrci zapomněli zavřít do stejného vězení. Nevím, jestli jsem o setkání Slye a Arnieho snil, ale ježto jsem fanouškem obou, oprávněně bych čekal nějaké větší emoce než rozpačitý úsměv, který mi vyvstal na tváři, když Sly Arniemu jednu ubalil. Už je to pryč, no. [55%] ()
Galerie (59)
Zajímavosti (25)
- Je to iba druhý film, kde si James Caviezel (Hobbes) zahral darebáka. (De Large)
- V prvej samotke, ktorá bola vo filme ukázaná, je cez mrežovaný strop vidieť oblohu. To však nie je vidieť zo žiadnej samotky, dokonca ani z ciel väzňov so zvýšenou ostrahou. Odopretie pohľadu na oblohu je druh psychického nátlaku, ktorý je bežný nielen v Európe, ale aj vo svete. (Jumar)
- Už v polovici 80. rokov sa uvažovalo o tom, že Sylvester Stallone (Breslin) a Arnold Schwarzenegger (Rottmayer) by mohli natočiť spoločný film, no i napriek tomu, že vzniklo viacero rôznych scenárov, k samotnej realizácii natáčania napokon nedošlo. Podľa samotného Schwarzeneggera sa tak nestalo hlavne preto, že obaja boli v tom čase príliš veľké hviezdy a v spoločnom filme by jeden zatieňoval druhého. (m.a.t.o.)
Reklama