Režie:
Mikael HåfströmKamera:
Brendan GalvinHudba:
Alex HeffesHrají:
Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, James Caviezel, Vinnie Jones, Vincent D'Onofrio, 50 Cent, Amy Ryan, Caitríona Balfe, Sam Neill, Matt Gerald (více)VOD (5)
Obsahy(4)
Ray Breslin (Sylvester Stallone) je útěkář na objednávku. Živí se totiž jako expert na infrastrukturu vězeňských zařízení. Nechává se v nich zavírat a hledá skuliny v zabezpečovacích systémech, které jsou pak následně na základě jeho analýz - a efektních útěků - odstraňovány a zdokonalovány. Nyní nastupuje výkon trestu k nové zakázce, ale ouha: vězeňský komplex, ve kterém se ocitl, byl kompletně postaven na základě jeho dosavadních poznatků a připomínek k zabezpečení věznic. Ty Ray před časem vydal knižně a pro tyranského ředitele tohoto „nápravně výchovného zařízení" se jeho manuál stal doslova biblí. Ray se tak ocitá ve své vlastní dokonalé pasti. Nikdo navíc neví o tom, že by byl něco jiného než řadový vězeň, takže propustka na svobodu po dobře odvedené práci jaksi chybí... Po obvyklých počátečních neshodách se Rayovým parťákem v novém „domově" stává místní vězeňský boss - Emil Rottmayer (Arnold Schwarzenegger), který si zde odpykává trest za kyber-terorismus. A jemu se ve vězení moc nelíbí. Ale kdo jiný, než tihle dva chlápci by se měl dostat přes Rayovo bezchybné zabezpečovací systémy a celou armádu dozorců pod vedením fanatického ředitele? A je to, že se oba ocitli v této bezvýchodné situaci, opravdu jen nedorozumění a shoda náhod nebo něčí pečlivě promyšlený plán? (Bontonfilm)
(více)Videa (14)
Recenze (1 431)
Těšil jsem se, věřil jsem, přál jsem si. Sylvester Stallone a Arnold Schwarzenegger konečně narazili na projekt, u kterého se plnohodnotně sešli před kamerou. Žádné několikaminutové štěky. Divákům padala brada, nemohli se dočkat. O to víc zamrzí, že tenhle béčkový thriller zůstal daleko za očekáváním. Vyloženě naštve, že nemá prakticky žádné ambice. Prostě jen láká na dva velikány žánru. Nestačí to. Stallone tu vystupuje coby chytrolík, který napsal rozsáhlou studii o nedostatcích vězeňského systému. Rád je testuje přímo v terénu. Ať se nenudíme, stane se obětí zrady a ocitne se v nerozlousknutelném vězení. Schwarzenegger tu je také za intelektuála, který bude ideální parťákem pro útěk. A je o něco víc nudnější, než jeho kolega. Nejvíc nudný je ale režisér. Přitom Mikael Håfström řemeslo ovládá, tohle je ale křeč i při akčních sekvencích. Ve výsledku vypadá tohle očekávané setkání divně a levně. Designeři kulis by zasloužili na holou. A ještě se tu kašle na logiku. I když to by tak nevadilo – který film téhle dvojice jí má přehršel? Ale na devadesát procent z jejich filmů z osmdesátých a devadesátých let se podívám raději, než na tohle udýchané béčko!! ()
Poprvé malinko zklamání kdy jsem očekával bůhvíco, podruhé už poměrně spokojené podubkávání nožkou. Prvních 30 minut tak nějak slabších, ale pak zavřou Stallona do vězení a ten se spřáhne s Arnoldem a společně plánují útěk. Arnold spíše ve vedlejší roli, ale určitě nejzábavnější a nejsympatičtější po svém guvernérském návratu. Trošku škoda že jak se moc nezadařilo s úvodem, totéž platí o závěru, kde se mimochodem střílí možná více než by bylo zdrávo. Z nostalgie připíchnu 4 hvězdu. Protože přecejen jedná se o zatím jediné plnohodnotné setkání tvou akčních titánů. 70% ()
Ešte pred pár rokmi by nejeden milovník akcie osemdesiatych rokov zalamoval rukami nad tým, že Arnie už uvidí kameru len pri politických debatách a Sly už bude točiť len filmy direct-to-DVD. Jedným z najväčších sklamaní a nenaplnených očakávaní bol však fakt, že si tieto dve ikony akčného žánru nikdy na striebornom plátne nezmerali sily. A pozrime sa čo tu máme dnes. Trilógiu Expendables, no pre naplnenie túžby vyznávačov oldschool akcie je práve tento film životným míľnikom. Kupodivu sa nejedná o žiadny vydlabaný scenár, ale celé to má zmysel, hlavu aj pätu. Vďaka-bohu, týmto nesmrteľným akčným legendám nejde dnes len o bezúčelné filmy a svoj drahocenný čas venujú snímkom, ktoré na sklonku kariéry dokážu naplniť ich hereckú a osobnostnú karmu. Borci teda nesklamali a veľmi dobre sa na to pozerá. Všetci (vrátane ústredného dua) vedia, že herectvo nebude stavebným pilierom tohto filmu, tak je z toho cítiť prirodzenosť a pohodová atmosféra. K tomu navyše prirátajte zaujímavý námet, dobre odvedené akčné scény, fungujúce zvraty, trefné hlášky a s radosťou prižmúrite oko nad tými pár dierami v scenári. 85%. ()
|| Scenár: Miles Chapman, Jason Keller | Hudba: Alex Heffes | Produkcia: Robbie Brenner, Mark Canton, Randall Emmett, George Furla, Kevin King Templeton | Distribúcia: Summit Entertainment Lionsgate | Štúdio: Atmosphere Entertainment, Emmett/Furla Films | Rozpočet: 50 miliónov $ | Tržby: 135,449,554 $ || Za pár rokov, keď už nebudú, to bude ešte silnejšia nostalgia. Zábavný potenciál to má zo všetkých aspektov, Stallone má tu lepšiu rolu, Schwarz-cík sa blískne najviac s mashinegunom. Caviezel fajn záporák. Že superväzenie? To je už viac diskutabilné :) 75% | Blu-Ray, THX, EN DTS | ()
Tváří se to celou dobu hrozně moc vážně (a vážné to je!), přitom je však Plán útěku minimálně z poloviny nařachaný osmdesátkovými hláškami a takovým tím půvabným arnoldovsko-dědkovským humorem, kdy si hvězdy - odmítající herecký důchod - dělají legraci samy ze sebe. A světe, div se: v dramatických rovinách to není vůbec žádná prča, v těch komediálních naopak divák v jakémsi euforickém povznesení rád zapomene na jinak smrtelně nebezpečnou hru, která se ve snímku odehrává. Existuje sorta lidí, kteří se na podobný film těšili bezmála dvacet let. A já jim po dnešku úplně rozumím, protože tak perfektně natočené pomrknutí na béčkové akčňáky z minulého století asi nečekal nikdo. Zapomeňte na pozlátkové, barvičkami hýřící Transformers, tomuhle já říkám splněný klukovský sen! P.S. Ačkoliv svým atypickým přehráváním splňuje snad všechny zažité archetypy oldschoolového záporáka, užívá si James Caviezel svou roli jako NIKDO z rozmazleného Hollywoodu za hodně dlouhou dobu. Zejména díky tomuto "Ježíšovi", oprašujícímu blankytná motýlí křídla, se tak na tenhle strhující napínák těším podruhé. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (25)
- V prvej samotke, ktorá bola vo filme ukázaná, je cez mrežovaný strop vidieť oblohu. To však nie je vidieť zo žiadnej samotky, dokonca ani z ciel väzňov so zvýšenou ostrahou. Odopretie pohľadu na oblohu je druh psychického nátlaku, ktorý je bežný nielen v Európe, ale aj vo svete. (Jumar)
- Vo filme hovorí riaditeľ väznice Hobbes (James Caviezel) o Portosovi, Rayovi Breslinovi (Sylvester Stallone), ako o štvrtom mušketierovi. Portos je ale druhý mušketier, štvrtým je d'Artagnan. (De Large)
- Je to iba druhý film, kde si James Caviezel (Hobbes) zahral darebáka. (De Large)
Reklama