Režie:
Mikael HåfströmKamera:
Brendan GalvinHudba:
Alex HeffesHrají:
Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, James Caviezel, Vinnie Jones, Vincent D'Onofrio, 50 Cent, Amy Ryan, Caitríona Balfe, Sam Neill, Matt Gerald (více)VOD (5)
Obsahy(4)
Ray Breslin (Sylvester Stallone) je útěkář na objednávku. Živí se totiž jako expert na infrastrukturu vězeňských zařízení. Nechává se v nich zavírat a hledá skuliny v zabezpečovacích systémech, které jsou pak následně na základě jeho analýz - a efektních útěků - odstraňovány a zdokonalovány. Nyní nastupuje výkon trestu k nové zakázce, ale ouha: vězeňský komplex, ve kterém se ocitl, byl kompletně postaven na základě jeho dosavadních poznatků a připomínek k zabezpečení věznic. Ty Ray před časem vydal knižně a pro tyranského ředitele tohoto „nápravně výchovného zařízení" se jeho manuál stal doslova biblí. Ray se tak ocitá ve své vlastní dokonalé pasti. Nikdo navíc neví o tom, že by byl něco jiného než řadový vězeň, takže propustka na svobodu po dobře odvedené práci jaksi chybí... Po obvyklých počátečních neshodách se Rayovým parťákem v novém „domově" stává místní vězeňský boss - Emil Rottmayer (Arnold Schwarzenegger), který si zde odpykává trest za kyber-terorismus. A jemu se ve vězení moc nelíbí. Ale kdo jiný, než tihle dva chlápci by se měl dostat přes Rayovo bezchybné zabezpečovací systémy a celou armádu dozorců pod vedením fanatického ředitele? A je to, že se oba ocitli v této bezvýchodné situaci, opravdu jen nedorozumění a shoda náhod nebo něčí pečlivě promyšlený plán? (Bontonfilm)
(více)Videa (14)
Recenze (1 433)
To je tak, když se dvě hollywoodské akční ikony 80. let snaží někdo napasovat do filmového prostředí 21. století, ale paradoxně se jim ho snaží uzpůsobit vůči tomu, na co jsou zvyklí. Děravý scénář s jasně vytyčenými body, kam se hlavní postavy prostě musí dostat a že to nevypadá zrovna uvěřitelně přece nevadí. Strašně nezábavné a zdlouhavé béčko je pro mě velkým zklamáním. ()
Když nepočítám Expendables, kde se spolu dvě největší akční legendy konečně setkaly, tak Plán útěku je filmem, který mi splnil sen. Sly a Arnie jsou konečně plnohodnotně spolu na plátně a ne jen nějak okrajově kvůli jménům na plakátech. Zde si pomáhají (dokonce se i vzájemně pobijí) a bojují spolu o návrat domů, na útěku z nejstřeženějšího vězení světa. Jestli Arnieho Konečná či Slyovi Expendables, jsou nasáklí i humorem, tak tady žádné vtípky nečekejte. Escape Plan je akční thriller, jako ze staré školy, s výborným příběhem a překvapivým koncem. Přidejme si obstojného záporáka a je tady výborná žánrovka na vícero použití. Stallone je ve skvělé formě a Arnold vypadá mnohem lépe, než v o rok starším snímku ze Stalloneho dílny. Prostě radost pohledět na tyto dva pány, kteří mi zpříjemňovali celé dětství i dospívání. P.S. Snímek jsem viděl v dost špatném kino ripu, ale vůbec mi to nezkazilo zážitek z filmu. Naopak - připadal jsem si jak na začátku 90. let, při sledování filmu ze stokrát ohrané VHSky. Pohoda. ()
Ešte pred pár rokmi by nejeden milovník akcie osemdesiatych rokov zalamoval rukami nad tým, že Arnie už uvidí kameru len pri politických debatách a Sly už bude točiť len filmy direct-to-DVD. Jedným z najväčších sklamaní a nenaplnených očakávaní bol však fakt, že si tieto dve ikony akčného žánru nikdy na striebornom plátne nezmerali sily. A pozrime sa čo tu máme dnes. Trilógiu Expendables, no pre naplnenie túžby vyznávačov oldschool akcie je práve tento film životným míľnikom. Kupodivu sa nejedná o žiadny vydlabaný scenár, ale celé to má zmysel, hlavu aj pätu. Vďaka-bohu, týmto nesmrteľným akčným legendám nejde dnes len o bezúčelné filmy a svoj drahocenný čas venujú snímkom, ktoré na sklonku kariéry dokážu naplniť ich hereckú a osobnostnú karmu. Borci teda nesklamali a veľmi dobre sa na to pozerá. Všetci (vrátane ústredného dua) vedia, že herectvo nebude stavebným pilierom tohto filmu, tak je z toho cítiť prirodzenosť a pohodová atmosféra. K tomu navyše prirátajte zaujímavý námet, dobre odvedené akčné scény, fungujúce zvraty, trefné hlášky a s radosťou prižmúrite oko nad tými pár dierami v scenári. 85%. ()
Těšil jsem se, věřil jsem, přál jsem si. Sylvester Stallone a Arnold Schwarzenegger konečně narazili na projekt, u kterého se plnohodnotně sešli před kamerou. Žádné několikaminutové štěky. Divákům padala brada, nemohli se dočkat. O to víc zamrzí, že tenhle béčkový thriller zůstal daleko za očekáváním. Vyloženě naštve, že nemá prakticky žádné ambice. Prostě jen láká na dva velikány žánru. Nestačí to. Stallone tu vystupuje coby chytrolík, který napsal rozsáhlou studii o nedostatcích vězeňského systému. Rád je testuje přímo v terénu. Ať se nenudíme, stane se obětí zrady a ocitne se v nerozlousknutelném vězení. Schwarzenegger tu je také za intelektuála, který bude ideální parťákem pro útěk. A je o něco víc nudnější, než jeho kolega. Nejvíc nudný je ale režisér. Přitom Mikael Håfström řemeslo ovládá, tohle je ale křeč i při akčních sekvencích. Ve výsledku vypadá tohle očekávané setkání divně a levně. Designeři kulis by zasloužili na holou. A ještě se tu kašle na logiku. I když to by tak nevadilo – který film téhle dvojice jí má přehršel? Ale na devadesát procent z jejich filmů z osmdesátých a devadesátých let se podívám raději, než na tohle udýchané béčko!! ()
70% Dobře odvedená práce, která připomene Slyovy starší "inteligentní akční filmy" NÁJEMNÍ VRAZI nebo SPECIALISTA. To, že někoho napadlo po třiceti letech v branži konečně obsadit Arnolda do role rakušáka považuju za omračující. Stejně tak i jako Arnoldův komentář na Slyovu potkávací pěsťovku: "Hmuuu, you hit liiike vegetarian." ()
Galerie (59)
Zajímavosti (25)
- Swan Rottmayer (Arnold Schwarzenegger) použije ve filmu zbraň M249-E2 SAW s ráží 5.56x45mm. (dc125)
- Už v polovici 80. rokov sa uvažovalo o tom, že Sylvester Stallone (Breslin) a Arnold Schwarzenegger (Rottmayer) by mohli natočiť spoločný film, no i napriek tomu, že vzniklo viacero rôznych scenárov, k samotnej realizácii natáčania napokon nedošlo. Podľa samotného Schwarzeneggera sa tak nestalo hlavne preto, že obaja boli v tom čase príliš veľké hviezdy a v spoločnom filme by jeden zatieňoval druhého. (m.a.t.o.)
- Tržby ze severoamerických kin činily 25,1 milionu amerických dolarů, součet těch celosvětových dosáhl 137,3 mil. (NIRO)
Reklama