Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V roku 2000 vypukla v severofrancúzskej obci Outreau aféra pohlavného zneužívania detí. Osemnásť osôb bolo obžalovaných a medzi nimi i hlavný hrdina filmu Guilty Alain Marecaux, do ktorého domu polícia vpadla v skorých ranných hodinách. Alain strávil vo väzení tri roky a neustále sa snažil presvedčiť sudcu, že nič nespravil. Postupne prišiel o všetko: manželku, deti, prácu... Niekoľkokrát sa pokúsil o samovraždu. Obrat v jeho živote nastal, keď matka zneužívaných detí priznala, že klamala a za pedofilov označila prakticky každého, kto sa jej znepáčil. Súd veril deťom a spôsobil tak najväčšiu justičnú katastrofu v dejinách Francúzska. (sochoking)

(více)

Recenze (120)

nevermore 

všechny recenze uživatele

Nechutně odpornej film o tom, jak někdy stačí, když vás někdo obviní z něčeho velmi závažného a presumpce neviny už pak jde dopr*ele. Na to se nedalo skoro ani dívat, a nemám sebemenší potřebu tohle vidět znova. Ke zničení až 13 životů stačí prolhaný fracek, jeho matka s velmi nízkým inteligenčním kvocientem a mladý francouzský úřednický soudce bez emocí. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Dokonale natocene drama, jak se clovek behem chvilky muze dostat do pekla... Uzasny herecky vykon Torretona a z faktu, ze je film natoceny podle skutecne udalosti doslova mrazi. Mozna bych si ve francouzskych veznicich predstavil vice muslimu nez jsem videl, to ale v zadnem pripade nemuze poskodit celkovy dojem. ()

Reklama

kajda.l 

všechny recenze uživatele

No vida, že to jde natočit působivě film o křivém obvinění. Vemte jednoho výborného herce, přidejte slizkého soudce, kterému máte chuť v každém záběru rozbít ciferník a dochuťte bandou nevzhledných, nevzdělaných, zadlužených cigošů a použijte pro diváka chytlavé "true story". A jaká z toho vzejde panečku dráma. Že i zHUNTovaný ohyzda Mikkelsen si společně se samolibým "umělcem" Vinterbergem můžou tak maximálně vyHONit. O ději se vyjadřovat nebudu, jednoduše kulervoucí a technicky brilantně natočený. K samotnému případu se mi chce říct jen to - opravdu se podobný skandál udál v relativně civilizované Francii? Ten multikulti přístup je jednou zabije, říkám to pořád... ()

Necron 

všechny recenze uživatele

hodne solidne ztvarnena soudcovska arogance a zvule, nedokonalost a absurdita systemu (vykonne i soudni moci); soucasne take nazornost v pomijivosti lidskych zivotu a dopadech lidskych predsudku, ktere v divakovi, zvlaste ve vztahu k citlivemu tematu jako je pedofilie, vyvolavaji spoustu otazek vcetne presumpce (ne)viny. nestudoval jsem pripad, ale verim, ze k procesnim chybam, ktere pripad ve filmu provazely, mohlo dojit. vzhledem k mlademu veku soudce burgauda je k zamysleni i jeho zpusobilost a minimalni vekova hranice pro vykonavani funkce soudce. nedelam si iluze, ze neexistuji podobne pripady kdekoliv na svete. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„A děti nelžou.“ Ať žije spravedlnost (ve všech svých podobách). Bez velkých okolků přiznávám, že mě tenhle snímek emocionálně totálně semlel. Tím, co film v divákovi vyvolává, se hodně blíží k o rok mladšímu dánskému Vinterbergovu kousku (ale to i kvalitou). A jestliže u Honu jsem cítil především hněv, zde to bylo hlavně čiré zoufalství. A možná poprvé se mi u filmu stalo, že jsem se díval na hodiny skrz čas zbývající do konce ne proto, že bych se nudil či skřípal zuby nad jeho blbostí, nýbrž kvůli tomu, jak dlouho ještě bude muset hlavní hrdina (a já s ním) trpět tímto terorem a nespravedlností. Výtky? Jen jsem obtížně věřil tomu, co už konstatoval sám hlavní hrdina, tedy převezení za sestřenicí (ale vlastně mě to při vší té absurditě ani nepřekvapuje). Stejně jako jsem šokován, že z Bruselu nepřišel okamžitý zákaz distribuce tohoto filmu kvůli „ohyzdnému rasismu“, který snímkem prostupuje, že…no nic, 5* a budu si raději nalhávat, že některé skutečnosti si tvůrci jen vycucali z prstů. „Ležím na lůžku a čekám....čekám na to, až to skončí.“ ()

Galerie (15)

Zajímavosti (6)

  • Film je věrnou adaptací knihy „Chronique de mon erreur judiciaire“ od Alaina Marécauxe, která byla vydána v květnu 2005. (bianci)
  • Filmový štáb neměl povolení natáčet na místech činu. Scény, které se měly odehrávat ve vězení v Beauvais, byly natočeny ve vězení v Belgii a scény z vězení v Amiens byly natočeny v Loos. Scény od soudu nebyly natočeny v Boulogne-sur-Mer, ale v pařížském regionu. (bianci)
  • Príbeh je založený na základe skutočností, resp. na spomienkach Alaina Marécauxa. (Tomu.Ver)

Reklama

Reklama