Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V roku 2000 vypukla v severofrancúzskej obci Outreau aféra pohlavného zneužívania detí. Osemnásť osôb bolo obžalovaných a medzi nimi i hlavný hrdina filmu Guilty Alain Marecaux, do ktorého domu polícia vpadla v skorých ranných hodinách. Alain strávil vo väzení tri roky a neustále sa snažil presvedčiť sudcu, že nič nespravil. Postupne prišiel o všetko: manželku, deti, prácu... Niekoľkokrát sa pokúsil o samovraždu. Obrat v jeho živote nastal, keď matka zneužívaných detí priznala, že klamala a za pedofilov označila prakticky každého, kto sa jej znepáčil. Súd veril deťom a spôsobil tak najväčšiu justičnú katastrofu v dejinách Francúzska. (sochoking)

(více)

Recenze (120)

nascendi 

všechny recenze uživatele

Mám s týmto filmom problém. Posudzujúc príbeh, dospel by som k tomu, čo slušným slovom môžem označiť za rozhorčenie. Rozhorčenie nad súdnym a väzenským systémom, nad tým, že sa pre procesné pochybenia púšťajú zločinci na slobodu a v tomto prípade sa neuplatnila zásada, že vina musí byť dokázaná "nad všetky pochybnosti", že keď pochybí štát, nesmie sa to vybaviť pokarhaním vinníka, ale plným odškodnením obetí. O tom vo filme a asi ani v skutočnosti nepadlo ani slovo, lebo všetkých zaujíma každý detail o zločincoch a nič o obetiach. Americký porotný systém tiež nie je voči pochybeniam imúnny, ale jeho odolnosť je podľa mňa vyššia, ako inštitút vyšetrovacieho sudcu. Lenže toto je filmová databáza a nie právnická. A film bol podľa mňa pomerne rozháraný až chaotický a bolo v ňom dosť vaty, čo spôsobovalo stratu plynulosti a konzistentnosti deja. ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Po vzhliadnutí takéhoto snímku sa naskytuje otázka, či je ozaj vhodne aby bolo ľudom umožnené vidieť takýto film. Zničené životy na základe nepodložených, klamlivých tvrdení je jedna vec. Ale konanie ÚRADOV MOCI, ktoré rozhodujú o osude ľudí na základe podkladov, je diametrálne odlišné. Verte mi, naše úrady na tom nie sú o moc lepšie. Nekompetentní ľudia na kompetentných miestach, dosadení na svoje pozície NIE za odvedenú prácu a vedomosti, ale po známosti, za poklonkovanie, riťo lezenie, donášanie, chľastanie s nadriadenými, hraním hokeja v pracovnej dobe, či plnenie rozkazov bez zamyslenia. Môžu vôbec v dnešnej dobe občan veriť justícii, polícii, keď vidí okolo seba toľko neprávosti? Bohatí, či vysoko postavení môžu všetko, chudobní nemôžu nič a navyše ani sami nevedia ako sa brániť. No verte mi, nie je to len o finančných prostriedkoch, ale aj o chápaní a inteligencii ĽUDU, ktorí by mal sám vedieť posúdiť - čo je "ASI" pravda, a čo je "ASI" lož. Čo som "ASI" prepískol, čo bolo "ASI" vhodné, a čo "ASI" nie. S týmto filmom môj komentár na prvý pohľad nemá nič spoločne. Ten nemá zmysel byť komentovaný. Vyvolal však vo mne pocity, ktoré ma nútia zamyslieť sa, či "kopem" za správny tým. ()

Reklama

Tosi 

všechny recenze uživatele

Zdrcující studie charakteru falešně obviněného člověka z pedofile, jenž byl spolu s dalšími 15 lidmi neprávem odsouzen v tomto neuvěřitelném francouzském procesu k několika letům vězení. Hodně intenzivní drama, v němž Phillipe Torreton hrál zcela přesvědčivou one-man-show a za svou srdcervoucí touhu po přežití a svobodě, při níž prošel ohromnou fyzickou transformací, by zasloužil velké ocenění. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Justičné omyly u mňa konkrétne vzbudzujú veľké emócie. Ľudská (ne)spravodlivosť nemá medze. Keď sa to dostane v reálne spracovaní na plátno, cítim to o to autentickejšie. Hlavná rola výborne zahraná a celkový prejav z filmu je 100%. Skutočne sa už obyčajným ľuďom v poslednej dobe chce z tých kravatových bojovníkov za právo chce zvracať. Zdá sa, že už všetci len sledujú akékoľvek právne kľučky a hlavne vyriešenie prípadu,o spravodlivosť tu nejde. Tu je jeden z ďalších dôkazov, určite si to pozrite. ()

DwayneJohnson 

všechny recenze uživatele

Obsahuje spoilery!!! Vůbec nechci tenhle film nějak hanit, tvrdit, že není natočen podle skutečné události, nebo jakkoliv jinak srážet, to rozhodně ne. Vůbec mně nevadí, na jaké téma byl natočen, ale hlavně jakým způsobem, což je velký rozdíl. Když pominu hodně nelogických momentů, (výslech bez advokáta, umístění do vazby, spolu asi s 15 spoluvězni, hledání otisků prstů, až po pár měsících, výslech v den rodinné tragédie, stupidní chování soudce), tak největší problém spatřuji v samotném procesu, zhruba tak 10 minut před koncem, to jsem si připadal, jako v nějaké tragikomedii a ne v normálním dramatu. To tlačení na pilu, bylo pro mě až moc velké a vůbec celé mi to přišlo, jako těžká hra na city diváků. Tím se nechci vůbec zastávat soudního systému, který nejen ve Francii, ale i u nás jistě není dokonalý a už vůbec bezchybný, o čemž jsme se už několikrát mohli přesvědčit. Utrpení nevinně obviněných lidí, muselo být strašné, bohužel, skoro totéž se dá říct o zpracování, tohoto určitě výborného námětu, který mě tady minul opravdu hodně. Minimálně o parník. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (6)

  • Písnička, která hraje při oslavě nového roku, je „Samba De Janeiro“ od Bellini. (Duoscop)
  • Filmový štáb neměl povolení natáčet na místech činu. Scény, které se měly odehrávat ve vězení v Beauvais, byly natočeny ve vězení v Belgii a scény z vězení v Amiens byly natočeny v Loos. Scény od soudu nebyly natočeny v Boulogne-sur-Mer, ale v pařížském regionu. (bianci)
  • Príbeh je založený na základe skutočností, resp. na spomienkach Alaina Marécauxa. (Tomu.Ver)

Reklama

Reklama