Reklama

Reklama

Ochrnutý a bohatý aristokrat Philippe si za svého nového opatrovníka vybere Drisse, živelného mladíka z předměstí, kterého právě propustili z vězení. Jinými slovy - najde si na tuto práci tu nejméně vhodnou osobu. Podaří se jim však propojit nemožné: Vivaldiho a populární hudbu, serióznost a žoviální vtípky, luxusní obleky a tepláky. Bláznivým, zábavným, silným, neočekávaným a hlavně „nedotknutelným“, přesně takovým se stane jejich přátelství… Komedie s dramatickou zápletkou o tom, že ani od krku po prsty u nohou nepohyblivý člověk odkázaný na pomoc druhých, nemusí ztratit smysl života. A o tom, že i nejméně pravděpodobné spojení melancholického multimilionáře a extrovertního recidivisty může humorně zapůsobit na diváka a může se z něj stát kasovní trhák. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (8)

Trailer 2

Recenze (2 812)

Ainy 

všechny recenze uživatele

"Strom co zpívá? A ještě k tomu německy? Jak dlouho to trvá?" .... "Čtyři hodiny" .... "A doprdele." Film prošpikovaný bezprostředními hláškami jednoho zdánlivě bezvýznamného, nezaměstnaného imigranta, který čirou náhodou spadl do plného úvazku s bydlením na zámku. Konečně jsem také poznala to kouzlo, které mnoho diváků přikovalo k sedačkám. Zachumlaná do deky po namáhavém dni plném obžerství ale s blaženým úsměvem na rtech, jsem si užila právě uplynulých sto dvanáct minut. "Víte, kde vždy najdete kvadruplegika?" ... "To nevím." ... "Tam, kde jste ho nechal." :-) ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Výborný skvěle dramaticky a scénáristicky vypilovaný snímek o tom, jak to mezi paraplegiky a podobně postiženými v reálném životě - nechodí. Philippe totiž patří k tomu zlomku populace, která si může dovolit život na zámku se spoustou personálu a v takovém prostředí se i ochrnutí snáší mnohem lépe než živoření někde v ústavu s vyhořelým personálem, který dává všemožně najevo, jak moc ho svojí pouhou fyzickou existencí štvete, a který vás permanentně udržuje ve stavu mizerného přežívání. Jenže takový pravdivý film by nenabízel tolik hřejivého humoru, zajímavých situací a přitažlivých postav. Vzájemná chemie mezi opatrovníkem Drissem, černošským plebejcem z periferie, a aristokratickým příslušníkem vyšší třídy Philippem je jednoduše dokonalá a plně funkční. Film neřeší jenom vznik jednoho velkého přátelství, ale zajímavým způsobem se potýká i se střetáváním různých kultur, společenských vrstev a věčného sváru tzv. velké elitní kultury s popkulturou lidových mas. Nedotknutelní skvěle naplňují oba žánry, ke kterým se hlásí. Těmhle hrdinům se smějete a zároveň se o ně bojíte. Kromě výše uvedené výtky bych měl snad jen jedinou - ten film je svým dovětkem zbytečně doslovný, tady bych nechal více méně otevřený konec a prostor pro divákovu fantazii. Celkový dojem: 90 %. ()

Reklama

larelay 

všechny recenze uživatele

prosim vas, budte taki laskavi, a kto poznate Omara osobne, poslite mi ho domov. A ked nie jeho, tak apon scenaristov, lebo ak by ma dokazali takto rozosmiat kazdy den, tak som ochotna zit v ako polygamistka. Dakujem velmi pekne, koniec hlasenia. PS: Lepsiu komedialnu dramu, ktora ma srdce a na nic sa nehra, som od Crazy Stupid Love nevidela. A je mi jedno, ze si ludia myslia, ze tento film nepatri do prvej 200 najlepsich filmov, ja si myslim, ze tam nepatri 150 filmov, ktore tam su. Takze asi tak. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

V subžánru dramat s paraplegickým hrdinou panuje celkem nezvyklá hojnost, v drtivé většině případů spojená s vysokou uměleckou přidanou hodnotou. Vždy je také železným pravidlem, že jde o snímek akcentovaný silným humánním poselstvím, které je v případě Intouchables ovšem velmi umně ukryto pod slupkou politicky nekorektní černé komedie, jež se ve výsledku ukazuje býti tím pravým kořením. A je to ryze francouzsky hojný pokrm, menu, kde je od všeho trochu, rebelantství Uvnitř tančím, lidskosti Skafandru a motýla, herecké virtuozity Mojí levé nohy, důstojnosti hlavního hrdiny podobnému Hlasu moře, ale přesto je tu ještě cosi navíc. Třeba to, že jde v podstatě i o variaci poslední dobou v Evropě velmi oblíbené multi-kulti komedie, neboť idea multikulturalismu je tu nezvykle silná, a v rámci francouzské kinematografie jde vlastně o jakousi antitezi Nenávisti Mathieu Kassovitze. François Cluzet zase jakoby z oka vypadl Dustinu Hofmanovi, což přisype ingredienci filmového účinku socializace jako z Rain Mana. Pak je tu něco ryzí filmařské geniality (variace s vousy je jednou z nejlepších scén filmů poslední dekády, tak jednoduchá a tak působivá...), trocha těch emocí a (naštěstí celkem vkusných) emocionálních scén (opravdu vynikající závěr), poťouchlého pošťuchování snobů (abstraktní malířství, návštěva opery...), upřímnosti (jak jen je to v mainstreamovém, tedy komerčním, filmu možné), malinko sentimentu a velká, opravdu velká porce humoru. A je jedno, že výše zmíněné suroviny už byly dříve použity, důležitý je výsledný pokrm, myslím totiž, že 95 procent ostatních filmařů by z podobných ingrediencí uklohnilo nejspíš jen nestravitelný patetický kýč, to, že se duu francouzských režisérů podařilo natočit jímavý film, považuji za maličký zázrak. Jedna z nejlepších komedií poslední doby, utvrzující přitom naše civilizační hodnoty. Vynikající oduševnělá zábava. Čistoskvoucí nádhera... ()

MMR 

všechny recenze uživatele

No, jsem zaskočen. Až do dneška jsem neměl absolutně žádné ponětí, že tento film existuje. Pak přišlo jedno doporučení, a já učinil nejrychlejší shlédnutí doporučeného filmu, co jsem kdy udělal. A vyplatilo se. Na začátku skvělá hudba, ze které se mi až ježily vlasy a mrazilo v zádech. Poté přišel dojemný a velice vtipný příběh. No a sladká tečka za závěr byla vrácení se na začátek, to ve mě vytvořilo úžasné pocity. A pak opět ta hudba. Tento film mě zahřál na duši, Francouzi dokázali, že jejich komedie jsou velice kvalitní. ()

Galerie (74)

Zajímavosti (44)

  • Na rozdíl od nadšeného evropského publika se v USA film setkal s rozporuplným, ba dokonce negativním přijetím. Například recenzent Jay Weissberg ve svém článku na webu Variety obvinil snímek z rasismu v duchu příběhu strýčka Toma a označil Drisse (Omar Sy) za předvádějící se opici se všemi rasistickými souvislostmi tohoto termínu. (Aelita)
  • Ludovico Einaudi, který k filmu skládal hudbu, je podepsán i pod hudbou ke snímku Doktor Živago (2002), jehož ústřední melodie „Writting Poems“ ve filmu Intouchables dvakrát zazní. (Mijagi)
  • Ve scéně, kdy Driss (Omar Sy) mluví s Yvonne (Anne Le Ny) a slyší, jak Philippe (François Cluzet) diktuje dopis, je v jednom záběru před Drissem sklenice Nutelly, která je otočená zadní částí ke kameře. V dalším záběru, když Driss odchází, je ale sklenice Nutelly natočená logem ke kameře (opačně), bez toho, aniž by se jí jedna z postav dotkla. (Metal.God)

Související novinky

Kevin Hart sesadil Aquamana

Kevin Hart sesadil Aquamana

14.01.2019

Je to oficiální, Aquaman je první superhrdinský film ze stáje DC od Temný rytíř povstal, který v kinech překonal miliardu. Úspěch je to zejména pokud se ohlédneme na předloňskou Ligu spravedlnosti,… (více)

Tom Hanks a švédský hit

Tom Hanks a švédský hit

22.09.2017

Hollywood momentálně neblázní jen po superhrdinech, ale i po předělávkách výrazných evropských filmů. Remake Nedotknutelných s Bryanem Cranstonem už je natočený, Jack Nicholson si zahraje v novém… (více)

Z Willa Ferrella bude stoletý stařík

Z Willa Ferrella bude stoletý stařík

29.08.2017

Možná si ještě pamatujete na švédský hit Stoletý stařík, který vylezl z okna, jenž to dotáhl až k oscarové nominaci na masky. Jen 4 roky starý film sesbíral chválu od diváků i kritiků, takže nikoho… (více)

Kdy dorazí američtí Nedotknutelní?

Kdy dorazí američtí Nedotknutelní?

16.06.2017

Ačkoliv o tom ještě spousta lidí neví, francouzský hit Nedotknutelní se opravdu dočkal remakeu. Divokou roli Omara Sye převzal Kevin Hart (Centrální inteligence) a místo Françoise Cluzeta se na… (více)

Reklama

Reklama