Reklama

Reklama

Harry Hole (Michael Fassbender) je enfant terrible týmu, vyšetřujícího zločiny v norské metropoli. Na jedné straně je to výjimečně dobrý detektiv, jehož netradiční metody skoro vždy vedou k úspěchu, na straně druhé se však jedná o nezodpovědného alkoholika s tolika prohřešky, že je už dál nechtějí přehlížet nejen jeho nadřízení, ale ani jeho přítelkyně Rachel (Charlotte Gainsbourg), s níž se právě rozešel. Jediné, co stojí mezi ním a pitím, je případ, který by ho přivedl na jiné myšlenky. Ke smůle jedné ženy, která zmizela uprostřed noci ze svého domu a o pár dní později byla nalezena brutálně zavražděná, se Harry právě dočkal. Postavený sněhulák, který na místě činu zůstal jako jediné vodítko, naznačuje, že tenhle pachatel si chce hrát a že si dost možná už párkrát takhle hrál i v minulosti. A že ho to baví čím dál víc a nehodlá s tím přestat. Přestože Harrymu v pátrání pomáhá brilantní mladá vyšetřovatelka Katherine Bratt (Rebecca Ferguson), nepřestávají policisté tahat za kratší konec. Záplava domnělých i pravých stop a hned několik podezřelých vytvářejí pachateli dokonalou clonu, za níž může nerušeně stavět sněhuláky, vraždit a dělat si legraci z Harryho Holea. Jenže skvělému poldovi stačí i vrahova nepatrná chyba k tomu, aby se chytil stopy a už ji nepustil. (Cinemart)

(více)

Videa (7)

Trailer 2

Recenze (713)

salahadin 

všechny recenze uživatele

NEČTĚTE TENTO KOMENTÁŘ. OBSAHUJE SPOILERY, VULGARITY A NESMYSLNÉ, NAHODILÉ SMYŠLENKY. Sněhulák aneb Kde mi vězí hlava? Zatímco Wind River mě nutil sáhnout po svetru v přetopeném pokoji, sníh ve Sněhulákovi ani náhodou. Sněhulákovi vůbec nesluší režie. Fassbenderovi nesluší alkoholik, protože mu ho nevěříte. Rebecce nesluší bruneta. Vrahovi nesluší účes. Je to špatné. Na kriminálkách nemám rád killery, co jsou neviditelní, umí procházet zdmi, možná levitovat a samozřejmě jsou vždy několik tahů před obětí, před detektivy i sami před sebou. A filmařům neodpustím, pokud nejsou schopni nic z toho racionálně vysvětlit. Nebudu si klást otázky, to by z komentu vznikl román o několika dílech. Sociální aktivista, brojící proti zanášejícím slepicím a potratům, mohl možná zvolit jiný způsob nápravných metod. Motivaci jsem tudíž paroubkovsky nepobral. Co ve filmu dělal J.K. Simmons a proč chtělo Oslo koketovat s hokejem, to mi hlava už vůbec nepobrala. Proč se 3/4 filmu jedna postava snaží na něco přijít, aby nakonec nesmyslně vyšuměla bez prstu a ještě před teoreticky rozuzlující scénou? A co to debilní finále? Borec s kvérem vyláká oběť na led, aby mu vystřelil mozek z lebky tam, kde to začalo. Jenže ve stylu deux ex machina si nevšimne díry po rybářích, co mají chuť na lososí žoužel a šup, vrah je fuč. WTF?! A proč vlastně maniakální pán staví sněhuláky? Má k tomu důvod, nebo je to prostě jen sněúchylka? A jak ví, že si jich ten dotyčný všimne? A proč Val Kilmer vypadal jako figurka z modelíny? A proč "chybíš mi" znamená "chci tě vojet"? Co mělo roztažení nohou Charlotte znamenat? Fassbender se v té chvíli tvářil stejně nechápavě jako já. Proč!? Nene, nebudu si klást otázky, už si dám pokoj. Je to mizerně natočený, rejža to nezvládl a já vím jistě, že Nesbøviny nebudu asi nikdy číst. Puzzle se neposkládalo, ale rozprsklo se na nesourodé dílky. Jo a napětí žádný, fakt žádný. To neodpustím žádné krimi. Douglas napsal: "Jenže jakkoli moje argumentace vypadá čistě komparativně, ve skutečnosti jen skrze toto srovnání odkazuji k nenuceným kvalitám SNĚHULÁKA jako překvapivě odvážné interpretace detektivky skrze prostředky, které ji zevnitř rozleptávají, jako jsou potlačení akce, nepříčinnost dění, eliptičnost světa a absence intelektuálně i emocionálně uspokojujícího vyvrcholení." Kdepak Douglasi, prostě to jen nestihli natočit :-) viz Co zazdilo Sněhuláka? v novinkách na tomto webu :-) ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Veru čudesný film. Najviac ma na ňom štve, že mohol byť výborný... keby sa im to (ako priznáva aj sám režisér) nerozsypalo pod rukami. Nemám problém s hercami, Fassy je podľa mňa primeraný Harry Diera, Rebecca je miláčik ;-). Má to výbornú kameru a hudbu, takisto mi (keďže sa mi páčili predošlé Alfredsonove filmy) veľmi vyhovovala tá skoro "zasnená" atmosféra (aj keď chápem, že väčšina divákov sa bude jednoducho nudiť). Dokonca aj dej sa zhruba do polovice vyvíja bez problémov. Nuž, a potom sa im to rozsypalo. :) Ale riadne. Dejové línie, ktoré sú v knihe zaujímavé a predstavujú dôležitý zvrat (najmä problémy v detektívovom byte), sú tu naznačené a potom nedopovedané. Vyzerá to, akoby zabudli natočiť nejaké scény, ale potom nechápem, prečo nevystrihali tie zvyšky. Ku koncu film začne byť aj nechcene smiešny, hlavne zúčtovanie s páchateľom je čistá paródia. Nuž, škoda. Podľa mňa by sa Nesboviek mali chopiť sami Nóri a vystrúhať z nich zopár televíznych minisérií. ()

Reklama

Douglas 

všechny recenze uživatele

Navzdory nepřátelským reakcím se mi SNĚHULÁK hodně líbil a v lecčem mi přišel podobný náladě i postupům filmu JEDEN MUSÍ Z KOLA VEN od srovnatelného tvůrčího týmu. _____ SNĚHULÁK se totiž vymyká z norem kriminálky a vzdaluje se od Nesbøho výstavbou vyprávění i fikčního světa právě k Le Carrému. Podobně jako Le Carrého osnovy vyprávění je totiž i ta jeho plná narativních zastávek, slepých uliček vyprávění a provokující nejen relativní kauzální nepropojeností, ale hlavně nedořečeností jak zcela slepých či do ztracena vedených dějových linií na jedné straně, tak načrtnutých, ale dále nerozváděných oblastí světa, zjevivších se a mizejících postav. Najdeme tu okázalé rozbíjení časové posloupnosti osnovy, velmi volně analogické časové a kauzální linie, tragické aspekty života na první pohled netečných postav a de facto irelevanci nečekaného vyústění. Podobně jako u filmu JEDEN MUSÍ Z KOLA VEN přitom nastává rozřešení nečekaně, namísto ďábla přichází spíše zklamání a smutek, konec je z hlediska klasické narativity neuspokojivý a plný sebelítostivých výčitek. _____ Záběry jsou sice průměrně kratší než v předchozím filmu (4,6 vteřiny vs. 7,5 vteřiny), ovšem jejich pomalé posuny, práce s dlouhými objektivy a strohými, často docela monochromatickými kompozicemi, stejně jako panoramatické záběry nehostinných prostor světa či zneklidňujících sousoší opětovně referuje k estetice některých filmů sedmdesátých let. _____ Jenže jakkoli moje argumentace vypadá čistě komparativně, ve skutečnosti jen skrze toto srovnání odkazuji k nenuceným kvalitám SNĚHULÁKA jako překvapivě odvážné interpretace detektivky skrze prostředky, které ji zevnitř rozleptávají, jako jsou potlačení akce, nepříčinnost dění, eliptičnost světa a absence intelektuálně i emocionálně uspokojujícího vyvrcholení – které v lecčem sdílí s filmem, který byl přijat pro srovnatelné důvody velmi vřele, jakkoli s nimi naložil s ještě důsledněji, a proto byl i lepší. _____ Ironické je, že SNĚHULÁKA snad ani nelze nepochopit – jen nedostáváte komplexní vysvětlení či propojení věcí, které by konvenčnější film vysvětlil či propojil, a to prostřednictvím žánru s menším společenským kreditem než existenciální špionážní drama o relativizaci hodnot na obou stranách železné opony. Nepracuje se spodním proudem velkých dějin s účelným přehlcením narativu, které lze chápat v analogii k všudypřítomné byrokratizaci a diváci to akceptují jako interpretační klíč. V tom ale pro mě hlavní potěšení z předešlého Alfredsonova filmu neplynulo – a u SNĚHULÁKA tudíž nevidím zásadní problém v absenci podobně významově ospravedlňujícího klíče. _____ Jinými slovy, změny filmového SNĚHULÁKA oproti předloze i oproti žánrovým očekáváním v uvedených souvislostech nemohu vnímat jako selhání, výsledek umělecké krize či omyl: jde o zjevnou uměleckou volbu, nečekané podřazení kompozičních motivací těm uměleckým. Nad efektivností této volby samozřejmě můžeme přemýšlet a diskutovat, ale nejdříve je třeba akceptovat jejich estetickou plnohodnotnost a nedělat z tvůrců, kteří již opakovaně prokázali svou profesionalitu, nesvéprávné diletanty. Třebaže totiž ani sofistikovaně rozředěný Nesbø samozřejmě není Le Carré, společná je oběma dílům svojská Alfredsonova interpretace, jež mě i tentokrát esteticky zaujala – a vlastně mnohem víc než nějaká další špatná kopie Fincherovy estetiky. () (méně) (více)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Najväčším problémom boli svojho času asi vysoké očakávania, asi malo ísť o detektívku desaťročia. Každopádne potenciál materiálu je tu vidieť, i keď osobne je pre mňa skôr dôkazom toho, že tvorcovia sa mali rozhodnúť skôr pre minisériu, kde by došlo v polovici k zdanlivému vyriešeniu prípadu, potom zlom a nakoniec prekvapivé rozuzlenie. V súčasných (nielen) severských detektívnych seriáloch to funguje. Priamočiarosť celovečerného Snehuliaka ale tento potenciál brzdí. V očakávaní katastrofy som si ale film celkom užil. ()

Marceloo 

všechny recenze uživatele

Detektív z hlavného mesta Nórska Harry Hole (Michael Fassbender) aj kvôli nedostatku vrážd v meste prepadol alkoholu a prišiel kvôli tomu o svojich blízkych. Jedného dňa dostane úsmevný list, ktorý vyzerá, ako keby ho napísalo dieťa, pretože je podpísaný ako Snehuliak. Keď v okolí mesta začne prichádzať k zmiznutiam a následným úmrtiam a jediné, čo ich spája, je snehuliak postavený na mieste činu, je jasné, že nejde o žiadny vtip a že v meste začal zabíjať zákerný vrah. - Celkom zaujímavý mix hororu s kriminálkou, ale od takejto produkcie som osobne očakával viac. Celé je to situované do velmi príjemného prostredia a záhada okolo vraha a snehuliakov funguje, ale postupne sa to dosť zamotáva a s odhalením a odôvodneniami činov sa určite dalo pracovať lepšie. Michaela Fassbendera som mal v minulosti, keď sa ešte účastnil menej známych hororových projektov, celkom rád, ale v tohtoročnom Alien: Covenant sa mi tým odporným výkonom zhnusil, takže mi v hlavnej úlohe nesedel. Sekundovala mu ale velmi slušná Rebecca Ferguson, ktorá ma tento rok zaujala v Life a tým krikom v závere ukázala, že má v sebe solídny Scream Queen potenciál, takže som ju u hororu opäť rád videl a rád ju uvidím znova. Taktiež potešila prítomnosť Chloë Sevigny a Tobyho Jonesa. Kameraman si zábery na zasnežené prostredie patrične užíval a vznikli z toho parádne scény. V neposlednom rade hudbu robil môj oblúbenec Marco Beltrami, ktorý nikdy nesklame. Napriek mnohým slovám chvály ale toto dielo nejako extra neodporúčam. Mohlo by to byť ovela živšie, kratšie a hororovejšie, pretože režisér už vo svojom žánrovom debute ukázal, že má na poli hororu čo povedať. + herec z Eden Lake, Town Creek a Alien: Covenant + herečka z Life + herečka z #Horror, American Horror Story: Hotel a Antibirth + herec z Dark Skies + herec z The Mist, Tale of Tales a Morgan + herečka z The Neon Demon + herec z When Animals Dream + herec z Regression ()

Galerie (61)

Zajímavosti (14)

  • Režisér Tomas Alfredson sa priznal, že sa im nepodarilo nakrútiť nejakých 10 - 15% scenára.
    (classic)
  • Případy Harryho Holea se skládají z 11 knižních svazků: 1. Netopýr 2. Švábi 3. Červenka 4. Nemesis 5. Pentagram 6. Spasitel 7. Sněhulák 8. Levhart 9. Přízrak 10. Policie 11. Žízeň (Delock)
  • Ačkoli je Snowman až sedmý díl ze série příběhů detektiva Harryho Holea, který posloužil jako literární předloha, žádný předchozí v době uvedení filmu nebyl zpracován. (Milan25)

Související novinky

Režisér Sněhuláka hledá vykoupení

Režisér Sněhuláka hledá vykoupení

25.06.2018

Tomas Alfredson, režisér univerzálně nenáviděného Sněhuláka s Michaelem Fassbenderem, by si rád napravil reputaci. Autor oceňovaných snímků Ať vejde ten pravý nebo Jeden musí z kola ven se proto… (více)

Co zazdilo Sněhuláka?

Co zazdilo Sněhuláka?

19.10.2017

Už zítra jde do amerických kin Sněhulák s Michaelem Fassbenderem. Mrazivý thriller, jenž natočil uznávaný Tomas Alfredson (Ať vejde ten pravý, Jeden musí z kola ven), byl jedním z nejočekávanějších… (více)

PF 2017

PF 2017

31.12.2016

Zažili jsme i lepší roky než 2016. Nejen co do počtu ztráty lidí, kteří přinesli světu něco hezké a hodnotné, či do počtu překvapivých a znejisťujících politických událostí. On ten rok s šestkou na… (více)

Rebecca Ferguson poletí do vesmíru

Rebecca Ferguson poletí do vesmíru

30.01.2016

Rudovlasý objev z pátého dílu Mission: Impossible dobývá Hollywood. Rebecca Ferguson bude přihrávat Michaelu Fassbenderovi ve Sněhulákovi a Emily Blunt v Dívce ve vlaku, ve sci-fi Life si pak zahraje… (více)

Reklama

Reklama