Režie:
Terrence MalickScénář:
Terrence MalickHudba:
Hanan TownshendHrají:
Christian Bale, Cate Blanchett, Natalie Portman, Imogen Poots, Brian Dennehy, Jason Clarke, Joel Kinnaman, Freida Pinto, Isabel Lucas, Thomas Lennon (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Smyslný portrét hédonistického hollywoodského života očima Ricka, scenáristy, který hledá smysl své existence. (HBO Max)
Videa (7)
Recenze (110)
no, možná nebyl úplně nejlepší nápad si vzít Malickův film do práce na noční, ale nakonec sem přežil a co víc mě tahle bezdějová filmová báseň s božskou kamerou a skvělou hudbou dokázala nejednou vtáhnout a překvapivě mě bavila mnohem víc než zbytek jeho tvorby kromě TRL a Hidden Life. V jednu chvíli jsem byl dokonce na vážkách jestli nepřidat čtvrtou hvězdu, protože některé pasáže jsou vskutku podmanivé a to jsem od jednoho z nejhůře hodnocených Malickových filmů upřímně nečekal...70% ()
"Labyrint světa a ráj srdce" podle Malicka... Cizinec v sobě bloudí přepychem bídy a za pravidelného odvažování úbytků štěstí se pokouší zjistit proč, a kdy vlastně, zapomněl žít. Oblečen, jako by bytím jen procházel, a přesto, že neustále mluví z cesty, útržky jeho myšlenek jsou oslovitelné - stačí je dešifrovat poté, co se nechám vtáhnout do obrazu, pohybu, zneklidňujícího ohlušení, hlubokého prázdna... To je prostě Malick, ten, co si filmy točí pro sebe, ale kdo má zájem, může se dívat s ním... Vábivý Christian Bale ♥ . (Že se ale našmajdal, snad mu dali aspoň dobrý boty ;-)) ()
Po zhliadnutí Stromu života som Malicka považoval za "filmového evanjelizátora". On je ale skôr eklektik, čo by nemuselo byť na škodu veci. Voľba mestského prostredia a podľa mňa prílišný dôraz na vzťah muž - žena/y, kazí dojem z toho najlepšieho, čo film ponúkol - dialógov (monológov). Bohužiaľ aj tie sú tu najslabšie (rozumej veľmi frangmentované) zo všetkých Terrencových filmov. Obsadenie plejády hviezd do meditatívneho snímku, mi pripadalo rušivé, až smiešne. Angažovanie nehercov by atmosfére podľa mňa pomohlo viac. Nuž čo, márnosť nad márnosť, dnes som nenašiel filmovú perlu! ()
Najlepsim filmom Terens Malicka uz asi ostane Tenka Cervena Linie a neprekona ju ani po 70 -ke. Vizualne je film na urovni, len prilis nabozenskych kecov a nema to cim strhnut. Skoda, bez tempa a poriadneho pribehu je to takto len dalsi sivy, sedivy priemer. A nech sa radsej na to nepozera uzivatel Verbal, lebo citat tie kydy ma niekedy nebavi : 56 % ()
Mallick je prostě svůj a točí si filmy po svém a pouze pro své diváky. Jeho fascinace přírodou a vnitřními monology, je viditelná ve všech jeho filmech. Stromem života naznačil, kam se jeho kariéra bude ubírat a postupně začal ztrácet některé ze svých diváků. Snímkem "K zázraku" jen potvrdil, že mu nejde o přímý děj ani o vykreslení postav. Pouze krásné obrazy a hluboké myšlenky, které možná mají, nebo nemají význam. Jasně tím dal najevo, že jeho film nejsou pro každého a co může někoho fascinovat, to může jiné unudit k smrti, popřípadě si z nich může něco odnést i divák, který není znuděn, ani fascinován. A tím divákem jsem právě já. Vnitřní monology jsou pro mě z 90% o ničem a jen občas se najde myšlenka, se kterou se mohu ztotožnit, případně se jí nechat inspirovat. Sledovat "mrtvé" postavy, které bezcílně chodí, bloumají, přemýšlejí, odcházejí a přicházejí, litují se, ale po celou dobu spolu nemluví, nic neřeší, je pro mě občas dost neúnosné a nepochopitelné, stejně jako jeho činy, které by nedělal nikdo s IQ nad 80. Proč se postavy chovají, jak se chovají, proč se jen dívají a nechávají mluvit jen své nitro, to nikdo neví, ale postavy v Mallickových filmech, takové prostě jsou a divák je musí tak i vnímat. Mallick si svými filmy, vytváří alternativní vesmír, kde si spolu postavy nepovídají, ale pouze bloumají a nějak proplouvají životem. Pro koho byl neúnosný film "K zázraku", ten se musí "Knights of Cups" vyhnout ohromným obloukem. Jestli byl "K zázraku" ještě pořád film s příběhem o tom, jak se muž nedokáže rozhodnout mezi dvěma ženami, "Knights of cups" je bez jakéhokoliv nosného děje. Přiznám se, že ani já nevím o čem film byl, co byly všechny postavy zač ani, jaká byla jejich životní cesta, nebo cokoliv podobného. Na druhou stranu jsem si z filmu odnesl to co ze všech Mallickových filmů. Vizuální nádheru. Emmanuel Lubezki je kamerovým mistrem a jen díky němu jsou současné Mallickovy film, snesitelné i pro mě. Jeho kamera je fascinující a právě ona vizuální stránka, táhne Mallickovy film aspoň nějakým směrem. Směrem, kdy divák může sledovat fascinující obrazy. Nic jinému už mi Mallick bohužel nenabízí a obvám se, že se brzy dostane do stavu, kdy natočí film, který bude o jednom bytě a jedné postavě, která bude dvě hodiny meditovat v pokoji a bloumat nad smysly života. ()
Galerie (79)
Zajímavosti (8)
- I přes absenci scénáře psal Terrence Malick několikastránkové dialogy pro některé herce. Christian Bale (Rick) však tyto dialogy nikdy nedostal, i přesto že hrál hlavní roli. (HellFire)
- Natáčení začalo po dokončení filmování předchozího Malickova projektu Lawless (2014) a protože byl Christian Bale součástí obsazení obou snímků, na plac se dostavil po pouhé dvoudenní pauze. (oje)
- Natáčení probíhalo v kalifornských městech Burbank, Santa Monica, Los Angeles a Beverly Hills, v národním parku Death Valley a v Las Vegas v americkém státě Nevada. (Terva)
Reklama