Režie:
Gareth EvansScénář:
Gareth EvansHrají:
Iko Uwais, Arifin Putra, Tio Pakusadewo, Oka Antara, Alex Abbad, Cecep Arif Rahman, Julie Estelle, Very Tri Yulisman, Rjúhei Macuda, Ken'iči Endó (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Zátah 2 navazuje přesně tam, kde nás děj předchozího snímku zanechal. Rama (Iko Uwais) je opět nucen přijmout roli policajta v utajení, aby poskytl své ženě a dítěti ochranu. Pracuje v protikorupční jednotce vedené Bunawarem, jediným člověkem, kterému může věřit. Rama dostává speciální pověření: musí se infiltrovat do místní zločinecké skupiny mafiánského bosse Banguna. Vrchol řetězce je daleko, krvavá pouť za spravedlností proto začíná v base, kde hnije Bangunův syn Uco. Rama musí získat informace, které by nasměrovaly policejní protikorupční komando k Bagunovi. Po celou dobu se však snaží zakrýt nebezpečnou touhu po pomstě a spravedlnosti, která ho spaluje zevnitř – a díky níž se jak jeho mise, tak i skupina organizovaného zločinu, postupně hroutí. (Cinemax)
(více)Diskuze
Pokud mohu mluvit za sebe, tak jednoznačně Terminátor 2, Rambo 1 a naposledy Plán útěku mě tak rozsekal, že jsem si ho prostě musel narvat do topky.
na příspěvěk reagoval GigaPudding
ale k některým Woovým filmům , mám jisté výhrady
nej akčnější film ? no Zběsilost , no ano The Raid si nevede špatně a to že to mám v topce , no co říct fandím filmu je i stránka na tohle téma http://fandimefilmu.cz/
Inak u mňa tiež žiadna akčná komédia nie je na vrchole žánru a to zo žiadnej krajiny, ale vrchol aj tak pre mňa patrí východu, keďže za žánrový TOP5 považujem: Obávaný bojovník, Ip Man, Killer, Hard Boiled a Zóna smrti. Tie americké vrcholy im u mňa nemôžu konkurovať a nasledujú až za nimi.
Tak určite sa berie neporovnateľne vážnejšie, než tie bláznivé komédie s Jackie Chanom. To už tie jeho komédie by som skôr porovnal s napríklad Willisovým Hudson Hawk, ktorý bol tiež riadne bláznivý. Inak jasné, že je to celé o individuálnosti, len som jednoducho nepochopil, prečo si z východu vybral len akčné komédie, ako keby tam čistokrovné akčné filmy ani netočili. Napríklad alternatívou Smrtonosnej pasce, čo sa týka žánrovosti je napríklad taký Hard BOiled, čo je tiež vlastne čistý akčný film s pár hláškami. Ale tých filmov či už bez humoru, alebo len s tým umierneným je nespočet.
ja to vidím tak, že napr. filmy s Jackie Chanom sú viac komédie ako akčné filmy. Je to vidno aj na hlavnom hrdinovi, ktorý pôsobí komicky či už mimikou alebo správaním. To v amerických akčných komédiách nie je... tak to stojí hlavne na hláškach. To, že do tých Hongkongských filmov dávali kung-fu je skôr o tom, aby ukázali ich spôsob akcie a schopnosti.
Podla mna je tiez blbost porovnavat Police Story a Smrtonosnu pascu. To som sa snazil vysvetlit Madsbenderovi:) Demolition man sa berie vazne? O tom nic neviem. No a humor vo filme. To je predsa individualna vec. Mne Police story nevadi. Mam to rad. No ale do topky si ho urcite nedam. Tam ma u mna prednost minimalne 100 inych akcnakov. Co sa naivity vo filme tyka tak tam podla mna plati to iste co pisem teraz o humore. Je to tiez individualne. Pre mna su sceny ktore som spominal naivnejsie nez napr. ta hydraulicka ruka v SCI-FI Demolition man, ktory sa ale naozaj neberie ani trochu vazne.
na příspěvěk reagoval stuntmanMIKE, sniper18, sniper18
No neviem, ale mne teda drvivá väčšina akčných filmov tej doby príde poriadne naivná, len každý iným spôsobom a navyše je predsa len rozdiel medzi čistokrvným akčným filmom s trochou humoru a prakticky bláznivou akčnou komédiou, lebo porovnávať Smrtonosnú pascu a Police Story mi príde dosť odveci. A teda sa priznám, že keď napríklad v Demolition manovi po sebe ku koncu strieľajú bleskami alebo sa Stallone za smiechu Snipesa vezie v tej hydraulickej ruke, pričom sa to berie úplne vážne, tak sa cítim omnoho trápnejšie, ako pri tom Chanovom humore, ktorý pritom bláznivým byť chce.
na příspěvěk reagoval skipercak, stuntmanMIKE
Tak vidiet Willisa ako mu manzelka hadze tortu o hlavu, alebo ako sa Willis potkyna o stol a pada, alebo ako sa pri kazdej druhej akcnej scene udiera hlavou o nejaku prekazku - tak v takomto pripade by som asi Die Hard neradil to topky akcnakov. Ten azijsky chaplinovsky humor v akcnych filmoch mi pride otravny a naivny. Ak porovnas napr. azijskeho zastupcu akcnych komedii - Police story a zastupcu tych naozajstnych klenotov akcnych komedii ako napr. Smrtonosna pasca alebo hlavne Smrtonosna zbran tak si myslim ze co sa naivity tyka - je tam medzi nimi priepastny rozdiel. Ked chceli v starsich azijskych akcnych komediach predviest humor - tak to bolo vacsinou o udieraní do hlavy, o lietajucich tortach alebo o padaní do nejakych nepríjemných tekutych hmot. V Die Hard alebo Demolition manovi si vystacili s hlaskami. Tam vidim ten hlavny problem tej naivity. No a o spominanych zrychlovackach uz ani nehovorim.
na příspěvěk reagoval sniper18, Madsbender
A Demolition Man alebo Smrtonosná pasca (a vlastne všetky Willisovky, Schwarzeneggerovky a väčšina Stallonoviek) nie sú naivné? Tak sa spýtam. Ako nič proti nim, ale podľa mňa to hlavne u takýchto filmov vychádza narovnako. česť výnimkám, ale napr. akčné komédie sú také už z princípu.
na příspěvěk reagoval skipercak
U mna je najlepsi akcnak Terminator 2. Do topky akcnakov by som dal urcite aj prve diely Smrtonosnej pasce a zbrane, Posledneho skauta, Votrelcov, Predatora, a Ramba 2.., No rozhodne to celkom dobre odpalili aj v prvom Terminatorovi, dalsich pasciach a zbraniach, Face/off, Onk bakovi, Undisputed 3jke, Robocopovi (1987) a celkom dobry nater bol aj Demolition man. S tou vychodnou produkciou je to u mna uz trochu zlozitejsie. Nie su to zle filmy ale do nejakej topky by som nevedel vybrat uz asi takmer nic. Prve prve miesta je tam v tych azijskych filmoch az prilis vela naivity. Nedavno som dal napriklad Police story - a zacinalo to celkom dobre. No potom sa to cele dodrbalo ked do toho zamontovali ten primitivny humor. Onk bak je taka svetla vynimika. Je to naivne jak svina ale ocenujem tam surove akcne sceny ktore nie su tak smiesne pozrychlovane ako vo vacsine starsich azijskych filmov. Nechapem co to maju s tymi zrychlovackami. Je to smiesne. Pripomina mi to scenky s Laurelom a Hardym.
na příspěvěk reagoval Madsbender
V Killerovi mi ta akce prisla lepsi teda a hlavne to ma i dobrej pribeh a ani ta romantica v tom mi nevadila ba naopak
K polemice o verzích ripu bych dodal, že "nejkvalitnější" je momentálně na netu k mání HD CAM (2,74 GB; The Raid 2 - 720), který je sice o něco méně hnusnější, ale pořád to je očividný cam s ufiknutým obrazem, což je vdět především na postavách, které se nevejdou do obrazu, a oříznutých anglických hardsubech. Musel jsem se přesvědčit a proklikal to. Jestli tohle někomu stačí na zhlédnutí celého filmu, jeho věc. Mně tedy rozhodně ne a klidně si ještě pár týdnů nebo měsíců počkám na mnohem lepší verzi nebo projekci na nějakém fesťáku (doufám v další půlnočku ve Varech nebo uvedení na Art Film Festu v Trenčíně, kde mají každoročně nějakou tu aktuální asijskou pecku).
podľa mňa je Killer lepší ako Hard Boiled, ale oba sú pecky... každopádne za mňa jeden z najlepších akčných filmov (ak budem pozerať aj na akciu a aj na bitky) je Serbuan Maut a v tesnom závese Kill Zone... ale moja srdcovka je Rambo 4
J jo Killer je jen jeden(bouzel) :( ale najdou se i filmy skoro novy co sou uz ted kultovky treba takovy Man from nowhere a nebo nedavno videny why dont you play in hell? To je neuveritelna pecka!!
Tak Killer je asi nejlepší film od Johna Woo. Hard Boiled má něco do sebe, ale trochu mi ten gejzír neustálýho střílení furt dokola téměř dvě hodiny furt a furt lezl na nervy. Pravda je taková, že Killer je jeden z mála akčňáků co mají kromě skvělý akce i kvalitní příběh, ale tak to je prostě starej John Woo. Pro mě jsou stejně všechny tyhle starý pecky trvalý hodnoty. Nezpochybnitelně lepší než ty všechny dnešní (rádoby) kulty.
Ešte ma napadol Predátor a Alien 2. To je úplná elita v žánry akčný sci fi horor.
na příspěvěk reagoval TheDarKnig
Tak to je jasny ze blbosti to (ne)jsou:) Vsechny filmy co jste vyjmenovali mam rad ale vzdy kdyz nekdo mluvi o nej akcnim filmu vybavi se mi Killer
Podľa mňa je najkvalitnejší akčný film vôbec Obávaný bojovník v režisérskom zostrihu. Ale ten je aj historický a z čistokrvných žánroviek sa tiež prikláňam ku Killerovi.
Takovy blbosti ¿? Nejlepsi akcni film vse h dob je Killer od Johna Woo to je predce jasny:) cekam ze tohle mu bude slapat na paty
na příspěvěk reagoval TheDarKnig
tak jsem taky tu otázku zamýšlel, že definovat co je nejlepší v tak širokém žánru, který se překrývá z různými dalšími žánry, je docela těžké. Takže říkat, že Berandal není nejlepší akční film všech dob nemá žádný význam, klidně v nějakém odvětví být může :) Jinak bych to měl podobně jako ty, Cameron má přední místa všude možně a ty další kulty jakbysmet :) A ještě bych z mé strany přidal Die Hard 1 :)
na příspěvěk reagoval ywo666
Rozmýšlam a neviem sa rozhodnúť, ani približne. Mám asi tak 10-12 filmov. A záleží aj čo sa ráta ako akčný film. Terminátora 2 by som určite zvažoval. Naj komix je Dark Knight, najlepšie čisto rubačka je Tom yum goong. Najlepšia séria je Lethal Weapon. Najlepšia akčná komédia? Hmm to je ťažké. Žeby True Lies. Naj Fanatasy LOTR (haters gonna hate). Niekde by som tam určite napchal aj Matrix. A najakčnejšia kuchyňa Regular ordinary Swedish meal time. Ale víťaz? Nemám šajnu.
na příspěvěk reagoval TheDarKnig
Jinak chápu, že pro 90% lidí tady jsou moje hodnocení nepochopitelná. Ano jsem schopný kdejakému céčkovému braku co tu má třeba 10% napálit 4* a (údajnému) akčnímu filmu roku si dovolím dát jenom 2*. Nemá smysl aby jste se snažili moje hodnocení rozšifrovat. Nechci se za každou cenu lišit ani to není póza. Prostě už jsem takovej a v topce tu mám asi 3 lidi z podobně zvráceným vkusem jako já. Ti mi rozumí, pro ostatní asi budu tak trochu za blázna, ale co už. Se všema se dá tak nějak v klidu diskutovat, jenom ten pomatenej hysterickej ťaman mě všude pronásleduje a i když už jsem ho na několika diskuzích zrušil jak žádost o byt, tak mě pořád zkouší systematicky vyprovokovat a furt se mu to nedaří. Je to chudám a má moji upřímnou soustrast :-)
Jinak k tomu co jsem tu psal. určitě jsem tu nepsal jaká to bude blbost. Pouze jsem vyslovil určité pochybnosti k té hysterii co se kolem tohohle filmu rozpoutala. Jinak jsem se, ale na to docela těšil a věřil, že to bude slušnej masakr něco ve stylu jedničky a tři, čtyři hvězdy tomu dám. Bohužel pro mě jednoznačný zklamání. Jo a určitě jsem nic neproklikal. Poctivě jsem to ty dvě a půl hodiny sledoval. Dokonce i když jsem šel na cigáro, tak jsem dal pauzu, aby mi něco neuteklo. Fakt jsem si přál aby se mi to líbilo, ale nešlo to... Kurva koho se tu vlastně snažím furt přesvědčovat?! :-)
Wáco nechci ti do toho kecat, ale z tvojí řekněme průměrnou Angličtinou prostě nemůžeš docenit ten skvělý příběh a to je prostě ten zásadní problém. Jáz angličtinou problém nemám a musím konstatovat, že tenhle film je prostě mixem vynikající akce a originálního příběhu. Nejlepší akční film všech dob to není, ale ten plný počet si prostě zaslouží, ale tvoje věc.
na příspěvěk reagoval TheDarKnig