Reklama

Reklama

Metro

Trailer 2
Rusko, 2013, 132 min

Co vše se může stát v metru? Napínavý boj o přežití v hlubinách metropole. Milostný trojúhelník v podobě atraktivní ženy, jejího životem uondaného manžela a bohatého bezskrupulózního milence představuje zápletku téměř banální. Milostný příběh se však zvrtne v nečekané drama, když se oba sokové ocitnou ve stejném vagonu metra v moskevské ranní špičce, které se řítí přímo do katastrofální potopy. Na původní rodinnou krizi se tak rychle nabaluje masový boj cestujících o přežití, jenž se svádí v potemnělých tunelech, skýtajících nejedno překvapení... Půdorys ruského filmu obnovuje to nejlepší z populárních katastrofických formátů jako Dobrodružství Poseidonu (1972) či Denní světlo (1996), které přesazuje pro 21. století do mnohem dynamičtější a pro ruskou kinematografii typicky syrovější polohy. Kineticky vyvedený film si s nadhledem pohrává s pravidly žánru, přitom mu nechybí dramatický spád. V prvním plánu sledujeme zkoušku mezilidských vztahů, které dohromady svádí kalamita. Ve druhém plánu Metro vypovídá o rozpadu zaostalé infrastruktury a společenských nešvarech ruské společnosti, kriticky ovšem také upozorňuje na odvrácenou stranu nezkrotné urbanizace. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (226)

LiborGondek 

všechny recenze uživatele

Tak si nejdříve řekneme, co to Metro je. Katastrofický film z Ruska, a aby nebylo toho dramatu a napětí dost, ještě do toho tvůrci zapasovali dva kohouty společně tonoucí i peroucí se o jednu slepici. Kromě azbuky, přiblblých jmen a tradičnímu nešvaru většiny katastrofických filmů - debilnímu ději, je to blbost a zcela obyčejná kopie. Love story jak z Titanicu, katastrofa z Denního světla a metro z Únosu vlaku 1 2 3. Pročpak tento film vznikl, to je mi vskutku záhadou. Kdo neuvidí, o nic nepřijde. 20% ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Tohle by Amíci nikdy neměli koule natočit. Dostat to do ruky Emerich nebo nějakej jinej Mr pathetic, tak by z toho pravděpodobně udělal efektama nacpanou dojemnou srágoru, kde by k sobě byli všichni solidární. Hrdinové by dělali jenom to co je správné a vůbec všichni by byli k sobě hrozně hodní a hrozně fajn aby se zachránili... HOVNO! Rusáci se z nějakým stylizováním postav a přikrášlováním lidskýho chování nesrali a ukázali, jak by podobná situace vypadala v reálu. Problémem Metra (ale to není chyba filmu) je fakt, že není určeno tradičním konzumním divákům, kteří jsou odkojení právě na tý haldě patetických sraček co se v poslední době nazývají katastrofickými filmy. Metro je pro fajnšmekry kteří ocení tu uvěřitelnost. Lidi se k sobě chovají jak hyeny. V Rusku nic nefunguje všude je bordel atd všechny tyhle detaily z toho dělají netradiční, ale perfektně autenticky fungující dílko. A co se týče pravda někdy opravdu extrémního chování postav, tak na to se dá říct jen jediné Eto Rosija! A kdo aspoň trochu rozumí tý pověstný mentalitě Rusů, tak to pochopí a já jsem vděčnej za každej spektákl v tomhle žánru co dokáže přijít z novým přístupem a jenom nekopíruje tu patetickou šablonu ala Emerich v jejímž duchu se dnes točí většina filmů tohoto kdysi slavného dnes už pomalu umírajícího žánru. Každopádně kromě těchto faktorů co jsem zmínil i po technické stránce šlape všechno jako hodinky hudba je svižná a povedená a věřím tomu, že dojít k podobné situaci v reálu například v ČR, tak by to probíhalo asi zhruba tak jak je tu popsáno. Takže resumé? Zkrátit film tak o 20 minut a udělat o něco lepší konec neváhal bych klidně napálit i plnej počet. Každopádně jestli jsem dosud nerad jezdil metrem, tak teď už mě do něj, ale lautr nikdo nedostane! 90% ()

Reklama

Jezinka.Jezinka 

všechny recenze uživatele

Bezmoc, jedna z mých nejhorších nočních můr, věci, co nemám pod kontrolou (a tudíž jsou z gruntu špatně), voda v metru, metro pod vodou nebo spíš plné vody. Začnu od toho, co se mi nelíbilo, těch náhod bylo trochu moc a to jak v propletencích vztahů (že by se milenec a manžel setkali v jedné soupravě v jednom vagónu, stát se může, ale vsadit bych si na to nechtěla), tak ve výskytu únikové cesty ausgerechnet, když to je třeba jak sůl. Další věc je, jak těm jedincům, z definitivně zbylé skupinky přeživších, kteří se ocitnou pod vodou, narostou žábry, vždycky když je potřeba. Jinak si neumím vysvětlit, že se Galja a Denis neutopili a to ne, že by mi byli nesympatičtí. Ale když si vezmu podobné pátrací cesty pod vodou třeba v Dobrodružství Poseidonu, tak tam se ten člověk po příslušné době bez vzduchu zcela fyziologicky, věren své suchozemské podstatě, utopí. Ne tak ruský hrdina. Jenže zas jako patřičně infantilní divák jsem ráda, když jsou hrdinové, povšechně mi sympatičtí, zachováni při životě. To bych tedy zároveň v logickém kotrmelci započetla ke kladům. Další je ta líbezná holčička, srandovní psík včetně toho, že nechtěli hrát na city diváků a psíček zůstal živ a zdráv, dobrá hudba a pak smířlivě vyznívající konec stran milostného trojúhelníku. V poměrně krátké době jsem viděla dva filmy týkající se moskevské podzemky, přičemž Moskevské metro je lepší. Tak už vím, jak metro stavěli, prošla jsem se pod Moskvou, jsem už jen zvědavá, jaké to je, když se chodí po Moskvě. ()

noriaki 

všechny recenze uživatele

Metro je sice ruský film, ale ani ten si neodpustil propriety známé ze zaoceánských blockbusterů. A každý takový moment je vada na kráse. Romantický trojúhelník je jaksi navíc, kamerové zpomalovačky mohl režisér vystříhat a když už jsme u toho, tak syrové atmosféře patetické scény nesluší. Dalo by se namítnout, že bez toho by postavy byly úplně anonymní a příběh by se omezil jen na strastiplnou cestu za záchranou. Není to pravda. Scény destrukce a úniku jsou ty nejzajímavější. Kdyby scénář usiloval postavám o život, místo aby ztrácel čas rozpitváváním jejich vzájemných vztahů, atmosféra by byla ještě hutnější. Kupodivu chybí klasické rozdělení na dobro a zlo. Kladní jsou všichni, subjektivně viděno. Zápornou postavu supluje zkostnatělá byrokracie a nejspíš nevymýtitelné ruské lajdáctví. Někdo by v tom mohl vidět sympatickou kritiku špatných poměrů, ti paranoidnější utahování šroubů pro tepání do zkaženého kapitalismu a já v tom vidím berličku, protože Moskevské metro je kupodivu jedno z nejlépe fungujících na světě. Herci jsou úplně přirození a v paměti mi pochopitelně nejvíc utkvěla Katěrina Špica. Zvuk mě opravdu překvapil. Co film ztrácí na vizuálních efektech, to dohání jím. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Spočiatku sa zdá, že sa bude jednať o remeselne zručne nakrútený a napínavý film. Lenže tá zručnosť upadá spoločne s pribúdajúcimi žánrovými klišé do ubíjajúcej šedi. Dopredu vieme, kto (ne)prežije, ako to celé skončí. Tvorcovia si myslia, že tieto klišé sú nevyhnutnosť a akákoľvek inovácia je šialenstvo. Ak by to bola časť Kobry 11, bol by som spokojný. Takto sa to tvári ako výdatný rezeň, kde ale vnútri cestíčka nachádzame namiesto šťavnatého mäsa karfiól. Čo ma upútalo? Akcent na príšernú dopravnú situáciu v Moskve. ()

Galerie (154)

Zajímavosti (5)

  • Celkově všechny Moskevské scény se natáčely v Samaře, kde filmování probíhalo po dobu 2 týdnů. (Dlee)
  • Natáčení probíhalo na stanicích Moskovskaja a Alabinskaja v Samarském metru. (Jehova)
  • Speciálně pro potřebu filmu byl vytvořen 117metrový tunel, detailně napodobující podzemní dráhu. Natáčelo se také ve skutečných vagonech metra. (Dlee)

Reklama

Reklama