Reklama

Reklama

Walt Disney dlouhodobě usiluje o filmová práva k psanému románu Mary Poppins. Opakovaně žádá jeho svéráznou autorku P. L. Traversovou o setkání, ale ta hollywoodského velikána po celá léta úspěšně odmítá, stejně jako udělit mu souhlas k právům na její milovanou postavu a knihu. Protože si ale uvědomuje, že prodejnost jejích knih klesá a budoucnost je nejistá, v roce 1961 se setkáním souhlasí. Vzniká tak dvoutýdenní dobrodružství, které nakonec vyústí v zahájení prací na zbožňovaném a mnohokrát oceněném filmovém fenoménu Mary Poppins. Během těchto dvou krátkých týdnů se Walt Disney v maximální možné míře snaží vyjít Traversové vstříc. Vyzbrojený nápaditými storyboardy a veselými písničkami od talentovaných bratrů Shermanových na ni podniká doslova frontální útok, ale spisovatelka se jen tak nevzdává. Zanedlouho Disney zklamaně sleduje, jak její odhodlání mu práva neposkytnout jen sílí a ta se mu tak i přes jeho snahy stále více vzdalují. Teprve ve chvíli, kdy se v duchu sám přenese do svého dětství, je schopen začít chápat démony, kteří spisovatelku pronásledují, a společně vypustí Mary Poppinsovou na svobodu, aby společně vytvořili jeden z nejpůsobivějších filmů filmových dějin. (Falcon)

(více)

Videa (34)

Trailer 1

Recenze (331)

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Studio Disney (samozřejmě) nemůže natočit opravdový film o produkci studia Disney ani o Waltu Disneym, to je zcela mimo hranice možností. Je ale zajímavé sledovat tuhle sebeprezentaci a přemýšlet, proč zrovna tahle konkrétní kýčovina byla zvolena zrovna teď. Co mi vadilo nejvíc, že se celým filmem nese takový nádech "kdo nemá rád Mickey Mause, musel v dětství utrpět děsivý šok a je potřeba ho vyléčit". Každopádně střídání rovin a emocí zcela nahodilé, vše okázale přetažené. Nerad, ale musím připustit, že přes to všechno mně ten sentimentální nesmysl vlastně nevadil, je zkonstruovaný s tak nechutnou přesností a sebejistotou, že na nějaké té základní úrovní funguje. EDIT: No jestli to má být jako v červených barvách, tak to musím snížit na dvě. Jo, trochu pózuju. ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Musím říct, že Hanks se mi poslední dobou čím dál tím víc líbí a jak je starší zraje jak víno. Po pravdě za dob Foresta Gumpa mě to nikdy moc nebralo, ale naposledy exceloval v Kapitánu Philipsovi a tady doslova vydupal z popela tenhle jinak děsně tuctový ničím nepřekvapující nudný a pekelně užvaněný film. Hanks se překonává a kvůli němu to stojí za to vidět, ale maximálně tak jenom jednou. To úplně bohatě stačí a navíc film stejně hodně rychle vyšumí z hlavy. No myslím si, že CSFD projekci v tomto případě vynechám.50% ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Film "ako od Disneyho", čo ale nemyslím nijako hanlivo. Prečo si občas nezidealizovať minulosť, že... veď komu tým ublížime. Napriek tomu, že má film vyše dvoch hodín, mal som dojem, že by sa doňho zmestilo viac. Napríklad viac interakcie medzi Disneym a spisovateľkou. Filmová súčasnosť ma bavila viac, ako filmová minulosť, osobne by som flashbackom venoval o nejakých 10 minút menej. Film vo mne vyvolával otázky ohľadom práva spisovateľov "kecať" do umeleckej vízie filmárov. Osobne sa domnievam, že ak chce niekto vidieť na plátne to, čo mal v hlave, keď písal knihu, tak buď nech nepodpisuje žiadne zmluvy na práva, alebo nech si to nakrúti sám. V tomto smere film nijako ďaleko nezachádza a uspokojí sa viac so záverečným, do duše prehovárajúcim Waltovým preslovom smerom k spisovateľke. Herci sa mi veľmi páčili a sú viac ako polovicou úspechu udelených veľmi silných troch hviezd. ()

Tayen 

všechny recenze uživatele

Výborný herecký koncert. Šarvátky mezi velikášským a rozverným Tomem Hanksem a upjatou a břitkou Emmou Thompson mě bavil od začátku do konce. Jedná se spíše o konverzační film, prokládaný flashbacky na dětství hlavní hrdinky (prodchnuté smutnýma očima Colina Farrella - zase), které byly zřejmě důležité pro pochopení P. L. Traversové, ale podle mě dostávaly až příliš prostoru a to ještě v té nejsentimetálnější a nejvíce přeslazené podobě, což celý film sráželo dolů. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Kdo z ústředního duelu vyjde jako vítěz, je zřejmé již z faktu že film produkovalo studio Disney, které námět využilo k laciné propagaci vlastních hodnot a výrobků. Sebe-oslavnému tónu jsou podřízeny veškeré příběhového nuance i charakteristika postav. Informace, jež nezapadaly do předpřipravených škatulek pro Walta Disneyho (stále usměvavý, do morku kosti pragmatický all american man) nebo P. L. Traversovou (upjatá ctitelka viktoriánské morálky), zůstaly jednoduše opomenuty. Z filmu se tudíž nedozvíme, že Traversová byla neortodoxní bisexuálkou oddávající se zenovému buddhismu a na přetřes pochopitelně nepřichází ani Disneyho šovinismus a anti-semitismus. ___ Snaha zoufalé spisovatelky sabotovat svou přítomností americkou premiéru toho, v co Disney proměnil její knihu, je prezentována jako humorná epizodka, která nejenže nemohla nijak ohrozit úspěch pětioscarového filmu, ale navíc vedla ke stěží uvěřitelnému autorčinu prozření. Cynickým divákům nedává Hancockova variace na romantické komedie (ve které logicky absentuje sex) jinou možnost, než ženiny slzy ve finále interpretovat proti srsti jako projev bezmoci nad její prohranou bitvou s mediálním konglomerátem. Přijde mi zvláštním způsobem zvrácené, když navenek hřejivý film pro celou rodinu bez uzardění tvrdí, že je v pořádku, znásilní-li mocné studio kvůli vyšším výdělkům jednu tvůrčí vizi. Výsledkem přece byl dodnes milovaný film, tak proč se zlobit. ___ Nehledě na neférové rozložení sil, vedoucí nás v rozporu se současnou náladou ve společnosti k tomu, abychom fandili zámožnému kapitalistovi, Pan Bank není filmem, který by se v jakémkoli ohledu čímkoli vymykal. Snaha oživit interiérové drama s přepisováním scénáře flashbacky dojíždí na nesystematické využívání těchto skoků v čase (vzpomínání není „spouštěno“ přítomným děním) i na jejich nadměrnou sentimentalitu a vizuální kýčovitost (která oproti takovému Válečnému koni není sebe-uvědomělou připomínkou toho, jak vypadala technicolorová melodramata). Hledání paralel mezi postavami reálnými (rodiče Traversové) a fiktivními (hrdinové knihy) je stejně nucené a rádoby objevné jako v biografickém Hitchcockovi a celá dějová linie z minulosti tak působí nadbytečně a pouze zdržuje vyprávění. ___ Emma Thompson působí znuděněji, než její postava vyžaduje a Hanks hraje natolik zidealizovanou a instantně pomilováníhodnou verzi Disneyho, že jenom čekáte, kdy kolem něj začnou tančit a zpívat animované květiny. Herecká a režijní vyprázdněnost filmu, který dokáže – oproti filmové Mary Poppins – o síle imaginace jenom mluvit, kulminuje v jedné z posledních scén, ve které jsme na zázračnou charakterovou proměnu spisovatelky upozorněni tím, že žena na sobě má šaty hřejivějších barev a sedí v místnosti zalité světlem. Mraky odtáhly, po dešti přichází slunce a my můžeme z kina odejít s pocitem, že je vše takové, jaké by si to pan Disney přál. 50% Zajímavé komentáře: xxmartinxx, ScarPoul ()

Galerie (54)

Zajímavosti (16)

  • Natáčanie prebiehalo od 19. septembra 2012 do 22. novembra 2012 v Južnej Kalifornii - pozemok Walt Disney Studios v Burbank, Disneyland v Anaheime, Big Sky Ranch v Simi Valley, Los Angeles County Arboretum and Botanic Garden, čínske divadlo TCL. Pôvodne sa malo natáčať aj v austrálskom Queenslande. (classic)
  • Prvý americko-britský film spoločnosti Walt Disney Company, na ktorom sa koprodukčne podieľalo a spolufinancovalo štúdio BBC Films. (odmocnina)
  • V rámci prípravy na úlohu navštívil Tom Hanks rodinné múzeum Walta Disneyho v San Franciscu a porozprával sa s niektorými príbuznými Walta Disneho, vrátane jeho dcéry Diane Disney Miller. Taktiež počúval v aute archívne nahrávky a cvičil hlas pri čítaní novín. (odmocnina)

Související novinky

Oscarové nominace 2014

Oscarové nominace 2014

16.01.2014

Dnes odpoledne vyhlásila Akademie filmového umění a věd (AMPAS) ústy své prezidentky Cheryl Boone Isaacs a herce Chrise Hemswortha nominace na Oscary pro letošní rok. O prvenství v počtu nominací … (více)

Poklekněte před studiem Disney!

Poklekněte před studiem Disney!

17.11.2013

Protože letos překoná rekord v celkových ročních kinotržbách. Dosavadní nejvyšší tržby (3,791 miliardy dolarů) dosáhlo studio v roce 2010 zejména díky miliardovým hitům Toy Story 3 a Alenka v říši… (více)

Bonnie a Clyde umřeli rukou Liama Neesona

Bonnie a Clyde umřeli rukou Liama Neesona

13.04.2013

Alespoň se nám to pokusí tvrdit dobové akční drama Highwaymen. Pokud Neeson kývne na nabídku, zahraje si slavného texaského rangera Franka Hamera, který údajně přežil víc jak 100 přestřelek, zabil… (více)

Reklama

Reklama