Režie:
John Lee HancockKamera:
John SchwartzmanHudba:
Thomas NewmanHrají:
Tom Hanks, Emma Thompson, Colin Farrell, Annie Rose Buckley, Ruth Wilson, Paul Giamatti, Jason Schwartzman, B. J. Novak, Kathy Baker, Ronan Vibert (více)Obsahy(2)
Walt Disney dlouhodobě usiluje o filmová práva k psanému románu Mary Poppins. Opakovaně žádá jeho svéráznou autorku P. L. Traversovou o setkání, ale ta hollywoodského velikána po celá léta úspěšně odmítá, stejně jako udělit mu souhlas k právům na její milovanou postavu a knihu. Protože si ale uvědomuje, že prodejnost jejích knih klesá a budoucnost je nejistá, v roce 1961 se setkáním souhlasí. Vzniká tak dvoutýdenní dobrodružství, které nakonec vyústí v zahájení prací na zbožňovaném a mnohokrát oceněném filmovém fenoménu Mary Poppins. Během těchto dvou krátkých týdnů se Walt Disney v maximální možné míře snaží vyjít Traversové vstříc. Vyzbrojený nápaditými storyboardy a veselými písničkami od talentovaných bratrů Shermanových na ni podniká doslova frontální útok, ale spisovatelka se jen tak nevzdává. Zanedlouho Disney zklamaně sleduje, jak její odhodlání mu práva neposkytnout jen sílí a ta se mu tak i přes jeho snahy stále více vzdalují. Teprve ve chvíli, kdy se v duchu sám přenese do svého dětství, je schopen začít chápat démony, kteří spisovatelku pronásledují, a společně vypustí Mary Poppinsovou na svobodu, aby společně vytvořili jeden z nejpůsobivějších filmů filmových dějin. (Falcon)
(více)Videa (34)
Recenze (331)
Najvykalkulovanejšia biografia v dejinách filmu ... ale nie je sa čomu čudovať. Film vyprodukoval štúdio Disney, ktoré námet o patáliách s nakrúcaním Mary Poppins využilo k obyčajnej propagácii svojej „rodinne zameranej“ spoločnosti a vlastných atrakcií (Disneyland). Saving Mr. Banks tak nie je možné chápať ako plnohodnotnú biografiu, na tú aj až nadmieru prikrášlená. Všetky atribúty sú prispôsobované potrebám rodinného filmu. Naivný príbeh vynecháva kontroverzné témy (bisexualitu hlavnej hrdinky - spisovateľky) a postavy si prikrášľuje po vzore všetkých klišé tabuliek (Walt Disney ako typický, oslavovaný, americký biznisman). Charakteristika sa obmedzuje na vykreslenie len tých najzákladnejších, navyše maximálne skreslených povahových vlastností (konzervatívna viktoriánska žena v stredných rokoch – slušná, ale až priveľmi umiernená Emma Thompson VS podnikavý Američan, ktorému ide o „blaho“ všetkých navôkol – v tomto prípade prekvapivo ničím nevynikajúci Tom Hanks), kde v závere následne dochádza aj na predvídateľné „osvietenie“, kde vplyvom radostných gýčovitých Disney piesní obmäkne aj tá najviac zatrpkla osoba (spisovateľka Traversová). Príbeh je tak jeden obrovský gýč, ktorý nemá jeden prekvapivý a v podstate ani úprimne pravdivý moment (vynútené hľadanie paralel medzi reálnymi postavami – rodina Traversovej z flashbackoch a fiktívnymi postavami z knihy Marry Poppis). Nadmerná dávka sentimentality len, aby sa vytvoril „family-friendly feeling“ je už od Disneyho očakávaná. Napriek všetkej kritike je však film až tak prehnane prívetivý a ľudomilsky napísaný, že tento celý gýč ani nemá čím naštvať. Áno, je to neskutočne naivné, vykonštruované, ale celá tá sentimentálnosť nejakým zázrakom neprekáža a je od Disneyho už vopred očakávaná. Zrežírované to je následne s tak prekvapivou sebaistotou, že ani otravne zdržujúce rozdelenie deja do dvoch paralelných príbehov (Traversová a Disney VS flashbackové rozprávanie z jej detstva s pomerne nevýrazným Collinom Farrellom) neruší a vo finálnom výsledku film vlastne ako celok v základnej rovine funguje. Má to však až príliš veľa ale ... CELKOVO: 2,5* ()
Kritizovat film ze studia Walta Disneyho za to, že je moc moc uhlazený, že jede na jistotu, mi přijde naprosto imbecilní. Nereaguji na konkrétní komentář zde, ale na recenzi v Cinemě (opravdu za tyhle objevné věty někdo dostává peníze). Je to asi jako říkat, že Japonci mají šikmé oči. Ano, studio si jde svou cestou, ale prostě dostanete to, co čekáte. Příběh, který je laskavý, který velebí Walta Disneyho, ať už byl ve skutečnosti jakýkoli, příběh, který adoruje Disney jako značku. No a co? Tohle přesně tenhle film má dělat, dař se mu to a překvapivě je to i ve své délce více jak snesitelné. Navíc Tom Hanks je prostě výborný, i když pravda, Emma Thompson ho výrazně zastiňuje. Skvěle si sedli, já jsem dostal dávku emocí, které nejsou překvapivě podány až tak pateticky a klidně si tenhle film zase rád pustím. Tohle je přesně to, co od Disneyho čekáte. Krásná iluze toho, že i když je to kolem na hovno, aspoň na ty dvě hodiny může být líp. ()
║Rozpočet $35miliónov║Tržby USA $83,301,580 ║Tržby Celosvetovo $117,867,984▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $8,349,591║ Tržby za predaj DVD v USA $17,953,857║ nakoniec nevyhnutná sentimentálna záležitosť John Lee Hancocka, ktorá mu nakoniec vyšla narozdiel od jeho predošlích nezdarov, dá sa to zgustnúť vďaka celkom zaujímavo podanému príbehu, peknému vizuálu, nadobudnutej atmosfére a výborným hereckým výkonom, miestami príjemné roztomilé, hravé a rovnako tak aj dramatické, vyšlo mu to, tento projekt dosť slušne zvládol /70%/ ()
|| Scenár: Kelly Marcel, Sue Smith | Hudba: Thomas Newman | Produkcia: Alison Owen, Ian Collie, Philip Steuer | Distribúcia: Walt Disney Studios Motion Pictures | Štúdio: Walt Disney Pictures, BBC Films, Essntial Media, Ruby Films, Hopscotch Features | Rozpočet: 35 miliónov $ | Tržby: 99,912,381 $ || Na prvý pohľad až absurný námet, ktorý predpovedá úplný prepadák. Nie však, ak má film hercov, ako je Hanks a Thompson. Ten príbeh je miestami fakt slabý a scenár občas padá do sentimentálnosti a emočného vydierania. Dokonca ani tvoriaci proces nie je dosť zaujímavý, pôsobý skôr infantilne a lahkovážne. Ale i všetky tie negatíva prehlušuje dôvtip, nadhľad a herecký koncert zúčastnených. Producenti vtom museli mať nie len peniaze, ale aj srdce, pretože s týmto by ktokoľvek v dnešnej dobe produkčne nevyliezol. Na jedno videnie silný nadpriemer, a pre mňa milé prekvapenie. 77% | Videno v Cinestar Anděl, 18.2.2014, Praha | ()
Studio Disney (samozřejmě) nemůže natočit opravdový film o produkci studia Disney ani o Waltu Disneym, to je zcela mimo hranice možností. Je ale zajímavé sledovat tuhle sebeprezentaci a přemýšlet, proč zrovna tahle konkrétní kýčovina byla zvolena zrovna teď. Co mi vadilo nejvíc, že se celým filmem nese takový nádech "kdo nemá rád Mickey Mause, musel v dětství utrpět děsivý šok a je potřeba ho vyléčit". Každopádně střídání rovin a emocí zcela nahodilé, vše okázale přetažené. Nerad, ale musím připustit, že přes to všechno mně ten sentimentální nesmysl vlastně nevadil, je zkonstruovaný s tak nechutnou přesností a sebejistotou, že na nějaké té základní úrovní funguje. EDIT: No jestli to má být jako v červených barvách, tak to musím snížit na dvě. Jo, trochu pózuju. ()
Galerie (54)
Zajímavosti (16)
- Součástí závěrečných titulků jsou i autentické fotografie. (SniperG1)
- Za prítomnosti "znepokojujúcich obrazov", dostal film rating PG-13, čím sa stal ôsmym filmom od Disneyho, ktorý má toto hodnotenie. Filmy, ktoré mu predchádzali sú: prvé štyri diely Pirátov Karibiku (2003, 2006, 2007, 2011), Princ z Perzie: Piesky času (2010), John Carter: Medzi dvoma svetmi (2012) a Osamelý jazdec (2013). Zároveň ide o prvú drámu s týmto hodnotením. (LuiCJ)
- Druhý film Toma Hanksa (Walt Disney), ktorý má v názve slovo "Saving". Tým prvým bol Zachráňte vojaka Ryana (1998), v origináli Saving Private Ryan. (odmocnina)
Reklama